AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #1 Skrevet 7. januar 2022 Eller er det liten forskjell på dere vennene til barna? Er det noen som bor i blokk/rekkehus? Eller bor alle i villa? Anonymkode: b04ee...e48
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #3 Skrevet 7. januar 2022 Ja. Der er forskjeller. Men ingen som er fattige tror jeg. Heller ingen ekstremt rike. Mer variasjon mellom gjennomsnittlig og veldig god inntekt. Vi er nok midt i mellom tror jeg. Anonymkode: 11732...98f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #4 Skrevet 7. januar 2022 Det har jeg selvfølgelig ikke full oversikt over, men det er enslige og gifte, ett barn og flere barn, og ulike yrker. Så jeg vil tro det er en god blanding. Hvis jeg skal mene noe i noen retning om det, så må jeg si at jeg er veldig glad for at barnet møter ulike mennesker som lever livene sine på ulike måter, istedenfor at alt er likt. Anonymkode: 5264b...405 14
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #5 Skrevet 7. januar 2022 Vi bor i et villastrøk, så de aller fleste bor i enebolig. De fleste har vel god inntekt også, jevnt over høy utdanning. Veldig homogent område, noe jeg egentlig ser på som en ulempe, men ikke tenkte på da vi bosatte oss her. Anonymkode: 202f8...9a0 2
Blueberrymuffin Skrevet 7. januar 2022 #6 Skrevet 7. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Eller er det liten forskjell på dere vennene til barna? Er det noen som bor i blokk/rekkehus? Eller bor alle i villa? Anonymkode: b04ee...e48 Selvsagt kan kun barn leke med andre barn hvor begge foreldrene tjener det samme som foreldrene til det andre barnet. Like barn leker best. Tenk for en syk verden det hadde blitt om et barn hvor foreldre til sammen tjener 1 050 000 ble venner med et barn hvor foreldrene til sammen tjente 1 120 000, hele 70 000 kroner i forskjell! Gud forby, det hadde jo aldri gått. Formue og inntekt må være helt identisk hos begge foreldre par om barna skal kunne leke sammen og bli venner. Og dersom en av foreldrene får lønnspålegg, er det viktig at barna skjermes fra hverandre, da foreldrene ikke lenger har lik inntekt. Sorry, klarte ikke dy meg, for dette spørsmålet var helt idiotisk. Dumme spørsmål, dumme svar. Endret 7. januar 2022 av Blueberrymuffin 13
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #7 Skrevet 7. januar 2022 Vi bodde i en skolekrets der det var mange med veldig mye penger og en del mindre ressurssterke som gikk. Barna var venner med barn fra begge grupper, også noen som var fra litt mer ressurssvake hjem og bodde i leid sentrumsleilighet. Nå bor vi i et område med bare ganske store villaer. Til den skolekretsen vi tilhører nå er det nok færre virkelig rike enn den forrige, og det «dårligste» boområdet er nok rekkehus nær trafikkert vei. Barna har nå venner med relativt lik sosioøkonomisk status. Anonymkode: cf09b...297 1
GammelKaktus Skrevet 7. januar 2022 #8 Skrevet 7. januar 2022 (endret) Barnet mitt har selvsagt venner i all verdens inntektsklasser, pleier ikke å dele inn foreldrene etter skattemelding liksom. Her har vi alt fra de som bor i penthouseleiligheten til 16 mill til de som bor i den kommunale leiligheten i den eldgamle blokka. De fleste av oss havner i midten et sted og bor i alt fra eneboliger til leiligheter og rekkehus. God blanding av alt her. Endret 7. januar 2022 av FrøkenMånestråle Irriterende skrivefeil :P 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #9 Skrevet 7. januar 2022 Blueberrymuffin skrev (4 minutter siden): Selvsagt kan kun barn leke med andre barn hvor begge foreldrene tjener det samme som foreldrene til det andre barnet. Like barn leker best. Tenk for en syk verden det hadde blitt om et barn hvor foreldre til sammen tjener 1 050 000 ble venner med et barn hvor foreldrene til sammen tjente 1 120 000, hele 70 000 kroner i forskjell! Gud forby, det hadde jo aldri gått. Formue og inntekt må være helt identisk hos begge foreldre par om barna skal kunne leke sammen og bli venner. Og dersom en av foreldrene får lønnspålegg, er det viktig at barna skjermes fra hverandre, da foreldrene ikke lenger har lik inntekt. Sorry, klarte ikke dy meg, for dette spørsmålet var helt idiotisk. Dumme spørsmål, dumme svar. Her var det vel mest ditt svar som var dumt 🙄 Inntekstforskjeller blant foreldrene kan bli merkbart, da de barna som har foreldre med lavere inntekt bor trangere, ikke har råd til ting de andre barna tar som en selvfølge (iPhone/iPad/merkeklær/ferie/dyre fritidsaktiviteter osv.) Selv er vi lavt/middels lønte i en skolekrets med dyre boliger, og bekymrer oss for at dette skal bli veldig merkbart for barna på sikt. Vi bor veldig trangt og har ikke råd til ferier eller dyre fritidsaktiviteter. Samtidig er boligen vår verdt like mye som en enebolig 20 minutter unna, men flytter vi så må jo barna flytte bort fra vennene sine (og få lenger dager i barnehage/SFO/AKS siden vi får tilsvarende lenger reisevei til jobb) Anonymkode: f10ce...7b4 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #10 Skrevet 7. januar 2022 Blueberrymuffin skrev (13 minutter siden): Selvsagt kan kun barn leke med andre barn hvor begge foreldrene tjener det samme som foreldrene til det andre barnet. Like barn leker best. Tenk for en syk verden det hadde blitt om et barn hvor foreldre til sammen tjener 1 050 000 ble venner med et barn hvor foreldrene til sammen tjente 1 120 000, hele 70 000 kroner i forskjell! Gud forby, det hadde jo aldri gått. Formue og inntekt må være helt identisk hos begge foreldre par om barna skal kunne leke sammen og bli venner. Og dersom en av foreldrene får lønnspålegg, er det viktig at barna skjermes fra hverandre, da foreldrene ikke lenger har lik inntekt. Sorry, klarte ikke dy meg, for dette spørsmålet var helt idiotisk. Dumme spørsmål, dumme svar. Dette innlegget hadde gitt mer mening om du hadde satt samlet inntekt på 2.000.000 og 500.000 som sammenligningsgrunnlag. Anonymkode: 3d1eb...11b 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #11 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Eller er det liten forskjell på dere vennene til barna? Er det noen som bor i blokk/rekkehus? Eller bor alle i villa? Anonymkode: b04ee...e48 Merkelig skille. Bor sentralt på Oslo vest, så her bor mange i leiligheter til 10 mill + Men noen få bor også i kommunale boliger. Fine folk alle sammen. Anonymkode: cb15e...0d7 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #12 Skrevet 7. januar 2022 Vi bor i et tettsted/ skolekrets sentralt på Østlandet hvor det stort sett kun er eneboliger, et lite område med rekkehus, ingen blokker. De fleste har to foreldre i jobb, og greie inntekter. Tror noen har formuer fra familiehistorien, men ingen opptatt av statussymboler virker det som. Nå er vi selv helt på medianen og ikke opptatt av penger annet enn til livets behov. Anonymkode: 9d185...c41 3
Gjest Alterego666 Skrevet 7. januar 2022 #13 Skrevet 7. januar 2022 (endret) På mitt hjemsted bor det mennesker fra alle lag i samfunnet fra næringslivstopper til mennesker som over tid får inntekten sin fra NAV. Det er rørende å se hvor lite dette betyr for hvordan barna former vennskap. Jeg gir skolen og idretten mye av æren for dette. Idretten er en arena hvor også foreldrene møtes og jobber sammen, og dette blir tråder i den sterke samfunnsveven vår. Endret 7. januar 2022 av Alterego666
Trolltunge Skrevet 7. januar 2022 #14 Skrevet 7. januar 2022 Ja. Det er ikke et problem. Jeg hadde det selv også da jeg vokste opp, og det var mye god læring i det. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #15 Skrevet 7. januar 2022 Ikke så store forskjeller her. Veletablert middelklassestrøk, men barna går fremdeles på barne og ungdomsskolen. Jeg tipper de kommer til å møte flere folk fra andre bakgrunner når de begynner på VGS. Anonymkode: 02b09...8bc 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #16 Skrevet 7. januar 2022 Ungen er 4 år og får med seg at bestisen bor i stort hus (vi bor i knøttliten blokkleilighet....) Anonymkode: 46cf5...294 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #17 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller er det liten forskjell på dere vennene til barna? Er det noen som bor i blokk/rekkehus? Eller bor alle i villa? Anonymkode: b04ee...e48 Alle er forskjellig og jeg bryr meg ikke om hvem som har hva. Men hvem som er grei og at de har det kjekt sammen! Anonymkode: bea32...4f8 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #18 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller er det liten forskjell på dere vennene til barna? Er det noen som bor i blokk/rekkehus? Eller bor alle i villa? Anonymkode: b04ee...e48 Her bor de fleste i enebolig som det heter. Kjenner vel ingen som bor i det som betegnes som villa. Store funkishus er det flere som har da. Det er få som skiller seg ut her og jeg vil påstå at befolkningen er en ganske homogen gruppe mtp sosialøkonomisk status. Anonymkode: 3fbdf...880 2
Slitenmamma Skrevet 7. januar 2022 #19 Skrevet 7. januar 2022 (endret) Ungen har venner i alle sosiale lag, hun er ennå så ung at hun ikke har fått med seg at vi muligens er de med mest penger. Alle mine bestevenninner har middels til trang økonomi, føler ikke at det har så masse å si men vet jo ikke hva de tenker. Helt klart er det flere ting jeg kanskje ikke snakker så mye om til de som jeg gjør med de få venninne jeg har som tjener ganske så bra. Men i det store å hele merker iallefall ikke jeg noe forskjell på ungen og vennene, eller meg og mine venninner. Endret 7. januar 2022 av Slitenmamma Feil
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #20 Skrevet 7. januar 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Her bor de fleste i enebolig som det heter. Kjenner vel ingen som bor i det som betegnes som villa. Store funkishus er det flere som har da. Det er få som skiller seg ut her og jeg vil påstå at befolkningen er en ganske homogen gruppe mtp sosialøkonomisk status. Anonymkode: 3fbdf...880 Hva er forskjellen på stort funkis hus og villa? Anonymkode: cace9...0f5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå