Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd å bli gravid siden i sommer. Men siden mannen jobber borte og har jobbet mye borte dette halve året er det ikke alltid samleie klaffer med eggløsning. 

Det kan kun skjedd 1 gang. Ellers er det et par forsøk med 3 dager før eggløsning og ellers ugyldig forsøk. Så lurer jeg på om dere ville tenkt at 3 dager før regnes som at vi virkelig har prøvd? Vet man kan bli gravid men aner ikke om mannens sædceller overlever i 3 dager. Er det realistisk å regne dette som prøveforsøk som ikke gikk, eller bør jeg gå ned på antall dager før samleie som regnes som gyldig forsøk?

Anonymkode: 2b1c1...5f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samleie tre dager før samleie er gyldig forsøk. Sædcellene kan leve i opptil en uke.

AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (4 timer siden):

Samleie tre dager før samleie er gyldig forsøk. Sædcellene kan leve i opptil en uke.

Har lest maks tre dager...Eller varierer det mye fra mann til mann?

Anonymkode: 3bcaa...b22

AnonymBruker
Skrevet
Neutral90 skrev (7 timer siden):

Ja.

Ja til hva? 

ts

Anonymkode: 2b1c1...5f7

• Liker 1
Skrevet

Sædcellene kan leve opptil 5 dager og egget kan klare seg 24 timer etter eggløsning. Så man har teknisk sett 6 fertile dager. Så Sex 3 dager før eggløsning regnes da absolutt som et prøveforsøk 👌🏼

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du? Vil du finne ut hvor mange proveperioder dere har hatt? Jeg teller en syklus som prøveperiode. Har også hatt SA og teller det med som en syklus. Noen sier de ble gravid første PP etter SA osv, men jeg regner fra første syklus vi prøvde. Ellers blir det jo "løgn" å få det til å virke som man raskt ble gravid, men så tok det kanskje 11 sykluser og en SA.

For deres del ville jeg kanskje ikke hengt meg opp i syklus, men tenkt på som at dere har prøvd x antall måneder, men at det selvsagt er noen sykluser det har vært umulig å klaffe pga jobb.

Anonymkode: 55daf...8b6

AnonymBruker
Skrevet
On 1/7/2022 at 11:40 PM, AnonymBruker said:

Har lest maks tre dager...Eller varierer det mye fra mann til mann?

Anonymkode: 3bcaa...b22

Tror det varierer. Men det beste er vel å ha sex nærmere eggløsningsdagen. Så nært som mulig, tror jeg. 

Anonymkode: 6d92f...c4d

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg vil regne det som at dere prøver.

Jeg regner mine prøveperioder som månedene etter at jeg sluttet på prevensjon. Helsepersonell gjør for så vidt også det, når de sier at majoriteten er gravid etter ett år med prøving.

Anonymkode: 1f9da...cfd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...