Gå til innhold

Han synes det er rart at jeg drikker like mye som ham (en halv flaske vin)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå sa han jeg dater at han synes det er rart at jeg drikker like som ham. Altså at vi deler en flaske vin, og vi deler den lilkt. Det er det da ikke? Tanken har ikke slått meg en gang, men av måten han sa det på skinte det gjennom at jeg synes jeg er grådig eller har alkoholproblemer, siden jeg er kvinne og drikker så "mye".

Hva tenker dere om dette?

Anonymkode: 5e0c2...d55

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet så dumt. Jeg bryr meg ikke om hvor mye noen jeg dater drikker, så lenge de oppfører seg fint,og ikke blir overstadig beruset. Jeg drikker da fint en hel flaske alene også! En halv flaske er jo ingenting. Spørs jo selvfølgelig hvem som drikker den da. Er han en av de som forventer at du kun spiser miniatyrporsjoner til hvert måltid og eller?

Anonymkode: 293de...fea

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Han er grådig, og vil ha mer av flasken enn deg. Eller så prøver han å hinte om å åpne en flaske til, hvem vet? 

I min verden deler man flasken likt, alltid. 

Anonymkode: 8f910...dce

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Han har sikkert bare datet damer som er livredde for å vise at de har kroppsfunksjoner og behov, og som derfor ikke går på do og gjør nummer to på en hel helg hvis de er hjemme hos typen, og som spiser forsiktig som en fugl for å virke sped og liten. Og som drikker så lite, for stakkars lille meg tåler jo ikke så mye som store sterke deg, mannen!.....

Han har sikkert bare vært borti nek før. Drikk halvflasken din, du, det er helt normalt konsum.

Anonymkode: 7a74c...e70

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Man deler flasken ca likt. Akkurat som man ville med en felles dessert, eller sjokolade. 

Det handler om gode smaker, og drikke til mat. Ikke om hvem som blir mest brisen. 

Vår såvidt bort i en mann som mente han skulle ha mesteparten for en del år siden, det var første og siste date. Nå er jeg gift med en mann som alltid skjenker likt (eller lar meg skjenke likt) 

Anonymkode: 6662a...374

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

En halv flaske vin er da ingenting, det er da helt normalt å dele flasken.

Anonymkode: 1070a...1af

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nå sa han jeg dater at han synes det er rart at jeg drikker like som ham. Altså at vi deler en flaske vin, og vi deler den lilkt. Det er det da ikke? Tanken har ikke slått meg en gang, men av måten han sa det på skinte det gjennom at jeg synes jeg er grådig eller har alkoholproblemer, siden jeg er kvinne og drikker så "mye".

Merkelig fyr. Hvor mye alkohol man tåler og hvor mye man velger å drikke er da en individuell greie som har lite med kjønn å gjøre. Å dele en flaske vin er da ikke noe rart, og hvorfor skulle du liksom drikke mindre?🙈

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hadde dere drukket for å bli beruset så hadde jeg på en måte skjønt ham, kvinner og de med lav vekt blir jo mye fortere fulle enn menn og de med høy vekt.

Men en halv flaske vin til maten? Det merker man vel ikke noe uansett hvilket kjønn og størrelse man er.

Anonymkode: 2b2ca...928

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Crazydoglady skrev (4 minutter siden):

Merkelig fyr. Hvor mye alkohol man tåler og hvor mye man velger å drikke er da en individuell greie som har lite med kjønn å gjøre. Å dele en flaske vin er da ikke noe rart, og hvorfor skulle du liksom drikke mindre?🙈

Det har ikke lite med kjønn å gjøre, nei. Kjønn og vekt er de to viktigste faktorene for hvor fort full man blir.

https://avogtil.no/fakta/derfor-taler-kvinner-mindre-alkohol-enn-menn/

Sitat

i tilfeller hvor en mann og en kvinne veier like mye, vil kvinnen likevel bli mer påvirket. Dette handler om at kvinnekroppen generelt sett består av en lavere andel vann og en høyere andel fett. Alkohol løses godt i vann og fordeler seg derfor i vannholdig kroppsvev, som blant annet muskelvev.

Fra naturens side har menn i snitt mer muskelmasse enn kvinner. Med det har menn mer å fordele alkoholen de drikker på. En alkoholenhet vil derfor oftest føre til en høyere promille hos kvinner enn menn. Hos kvinner fordeler alkoholen seg i rundt 50-70 prosent av kroppsvekten, hos menn oftest i 60-80 prosent.

Anonymkode: 2b2ca...928

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Er dere like «store»? Er det derfor du mener å kunne hevde at dette bunner i kvinneforakt, ikke i rene matematiske beregninger? For man skal ikke beskylde noen for å vise forakt uten reell grunn. 

For om jeg, en person på 160 drikker en halv flaske vin så drikker jeg, matematisk sett, mer enn en person på 190. Det er ren regning for grunnskolen.

Dersom dere er omtrent like i vekt er det selvsagt at ingen av dere drikker «mer» enn den andre. Men vekt påvirker alkoholkonsum, og det er ikke diskriminerende å forholde seg til det (eller annen vitenskap). 

Jeg tenker du er kjapp til å dra konklusjoner. Dersom du ikke er kjapp og fyren virkelig viste kvinneforakt? Ok. Da er han vel ex-daten, vil jeg tro? Noe annet ville vært selvforakt fra din side. ;) 

Anonymkode: b411a...fb1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er nå i såfall ganske sexistisk av ham..!

Jeg hadde veldig høy toleranse som ung, ble ikke like fulle som de andre på like mye.

I tillegg til det vokste jeg opp på bygda, og hadde det moro med byfolk når jeg kunne drikke hjemmebrent så det sang etter uten å "tippe over" mens noen av gutt lå under bordet allerede på karskopp nummer to! :P

Drikker ikke så mye lengre nå da, men kan godt drikke en flaske vin alene en sjelden gang. Jeg tåler mye, men orker ikke nå som voksen å ikke bruke så mye penger på alkohol, føles bortkastet. Jeg stopper gjerne på tre øl max, selv på fest og drikker gjerne alkoholfritt også.

Anonymkode: 2bf58...4eb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

gutta* og karskkopp* går fort i svingene

Anonymkode: 2bf58...4eb

Skrevet

Det er ikke unaturlig å dele likt. Det er imidlertid ganske vanlig at menn drikker litt raskere enn kvinner. Og at vi tåker litt mer. Derfor er det mange kvinner som lar mannen drikke litt mer enn de gjør selv.

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg tenker at du skal drikke en hel flaske vin rett fra tuten før du forteller ham hvilket fjols han er

AnonymBruker
Skrevet

Haha, hvis han tror det er å drikke mye for et kvinnfolk så skulle han ha sett meg 😆

Anonymkode: 5687f...654

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Drikker gjerne 2 liter vin jeg.

Anonymkode: 1c51c...b4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsket meg noe sånt som jevn deling, i alle år med eksen.  Ga egentlig opp å drikke vin sammen. Hun sovnet etter ett glass,  og jeg drakk resten bestandig, og kunne begynne å kjenne det. En dårlig kombinasjon.  

Anonymkode: 866aa...e88

AnonymBruker
Skrevet

Han høres ut som en drittsekk :) OM så han tenkte det. Latterlig av han å si det. Æsj

Anonymkode: 7a62f...988

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Er dere like «store»? Er det derfor du mener å kunne hevde at dette bunner i kvinneforakt, ikke i rene matematiske beregninger? For man skal ikke beskylde noen for å vise forakt uten reell grunn. 

For om jeg, en person på 160 drikker en halv flaske vin så drikker jeg, matematisk sett, mer enn en person på 190. Det er ren regning for grunnskolen.

Dersom dere er omtrent like i vekt er det selvsagt at ingen av dere drikker «mer» enn den andre. Men vekt påvirker alkoholkonsum, og det er ikke diskriminerende å forholde seg til det (eller annen vitenskap). 

Jeg tenker du er kjapp til å dra konklusjoner. Dersom du ikke er kjapp og fyren virkelig viste kvinneforakt? Ok. Da er han vel ex-daten, vil jeg tro? Noe annet ville vært selvforakt fra din side. ;) 

Jeg er ikke enig i deg her.

Å dele en flaske vin er ikke knyttet til behov og det er heller ikke snakk om å drikke for å bli beruset. Da sitter man igjen med at det er for å kose seg. For meg blir det altså normalt å dele likt på slikt, og da mener jeg likt som 2 glass på hver. Om en ikke har lyst på så mye så er det greit, men å indirekte si at man selv burde fått en større del av flaska synes jeg  er ufint. 

Anonymkode: 8864a...ed2

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke matematisk at dersom 2 personer deler en flaske vin likt så drikker den andre mer...? Er du helt på bærtur eller? 

Du suger jo i matte, og enda verre, i fysikk og kjemi...

Nei, dere har konsumert like mye, men graden av alkoholprosent i blodet påvirkes individuelt. Det har heller ikke bare med vekt og kjønn å gjøre, men også fettprosent.  Dessuten har toleranse mye å si. Har du drukket 4 ganger på en uke tåler du mer, selv om du ikke har drukket en dråpe ellers på et år. Toleranse bygges fort.

I en perfekt verden, med perfekte eksempler, så kan man si at dersom to personer av ulikt kjønn, som er like trente, har lik fettprosent, lik vekt og som ikke har drukket alkohol på et år, deler en flaske vin, vil kvinnen bli noe mer påvirket enn mannen. Men dette er jo irrelevant, fordi hverken TS eller vindaten er perfekte eksempler - i likhet med de aller fleste vindrikkerne der ute.

Anonymkode: 8c6d9...2b3

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...