AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #1 Skrevet 7. januar 2022 Akkurat nå er det mange utgifter i januar og vi kan ikke kjøpe alt vi trenger/har lyst på. Hva av dette ville du valgt? - Penger for å legge i ny vinterjakke - ny microbølgeovn (på tide å bytte ut) - legge i til ny tv (til kjellerstua) - smykker og øredobber jeg lenge har ønsket meg Anonymkode: 6ad6f...591
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #2 Skrevet 7. januar 2022 Personlig ville jeg ikke ha valgt noen av delene ( ) men jeg antar at svaret du vil ha er «smykker og øredobber du lenge har ønsket deg» 🤷♀️ Anonymkode: 4edd9...e61 5
ekkoet Skrevet 7. januar 2022 #3 Skrevet 7. januar 2022 For å svare fra andre siden: Ny micro og TV synes jeg høres ut som ting som går på husholdningsbudsjettet, ikke bursdagsbudsjettet. Man kan gjerne bli enig om at "i år dropper vi presang og kjøper tv" eller noe lignende, men ikke på egenhånd med mindre du ønsker det sterkt og mannen egentlig er litt i mot. Om du bruker smykker og det er noe du ville bli glad for er det egentlig slik en gave bør være. Hvis dere egentlig ikke har råd til det bør man kanskje prioritere annerledes. Hos oss har alt jeg har kjøpt av smykker blitt liggende i skrin/skuff, så det har jeg sluttet med. Her i huset hadde det nok blitt vinterjakken. 8
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #4 Skrevet 7. januar 2022 Smykker er unødvendig når økonomien er trang. TV og mikrobølgeovn bør ikke være bursdagsgave. Da gjenstår vinterjakke. Anonymkode: 78ae4...caf 7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #5 Skrevet 7. januar 2022 En bursdagspresang skal etter min mening være noe til den som har bursdag, ikke noe til husholdningen fordi det man har er utslitt Anonymkode: 78697...b93 7
GammelKaktus Skrevet 7. januar 2022 #6 Skrevet 7. januar 2022 Kunne ikke tenkt meg noe av det, hadde det vært et rundt tall så hadde jeg ikke sagt nei til en ny gaming pc i stedet for smykke og øredobber.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #8 Skrevet 7. januar 2022 Smykker eller ny jakke, aldri i livet om bursdagsgaven min skal være noe som egentlig skal gå fra felles økonomi til å kjøpe, som i dette tilfellet micro og tv! Anonymkode: 938f8...488 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #9 Skrevet 7. januar 2022 Har man dårlig råd så sløser man det ikke bort på tv og smykker.. bør det i det hele tatt være et spørsmål? Har du ikke råd til gave som voksen så blir det ingen gave da. Trenger du en vinterjakke så skaffer du det. Alt det andre er jo helt unødvendig. Anonymkode: 18f18...fe6 1
Gjest Chroma Skrevet 7. januar 2022 #12 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Smykker er unødvendig når økonomien er trang. TV og mikrobølgeovn bør ikke være bursdagsgave. Da gjenstår vinterjakke. Anonymkode: 78ae4...caf Enig.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #13 Skrevet 7. januar 2022 Man klarer seg fint uten ny tv og mikro en måned. Det haster da ikke i det hele tatt? Og det høres ikke ut som en gave til deg. Vinterjakke eller smykke. Vinterjakke om du ikke har en eller den er helt utslitt. Anonymkode: c2471...139 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #14 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Penger for å legge i ny vinterjakke Penger til ny vinterjakke fordi det er økonomisk å kjøpe ny vinterjakke på januarsalget. Smykke er vel ikke like mye å spare på å handle nå hvis det ikke tilfeldigvis er salg pådet smykket du ønsker deg da. Anonymkode: 0106f...005
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #15 Skrevet 7. januar 2022 Jeg vil si det kommer an på hva mannen normalt får til sin bursdag. Dyre ting til personlig hobby? Da må det bli jakke og smykker til kona. Praktiske ting til huset (snøfreser, motorsag..), så er det rimelig med microovn og TV til kona. Anonymkode: e9405...573 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #16 Skrevet 7. januar 2022 Enig med de over. TV og mikro er ikke gave til én av dere, men til begge. Jeg skjønner ikke helt "penger til å legge i jakke"? Jeg ville ikke ønsket penger av familien min, men beskrevet én jakke jeg ønsker meg slik at de kan kjøpe rett. Dersom dere har så delt økonomi at du må slutte i litt selv, ville jeg satt meg ned for en prat om penger... Anonymkode: e6b18...921
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå