Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke vært gift lenge, og giftet oss vell kanskje litt tidlig. Vi har hatt små problemer egentlig alltid, men vi har sett forbi dette, grunnet at vi elsker hverandre. 

Siste dagene har vi igjen hatt litt problemer, og nå tenker jeg at det begynner å gå litt langt. Det største problemet mener jeg er at kona aldri hører på meg. Vi hadde faktisk en god prat i dag om at jeg synes det var feil av henne og litt respektløst av å drikke ekstremt mye alkohol for å så synge høyt seint på kvelden natta for noen dager siden. Er greit at det blir gjort, men jeg hadde ekstremt vondt i hodet noe som ikke ble tatt hensyn til. Etter praten idag var min kone egentlig enig i det. 

Men nå skal det tydeligvis drikkes igjen i kveld. Stor flaske med whiskey og cola skal drikkes. Har fortsatt ikke kommet meg og er sengeliggende, var på sykehuset for 2 dager siden og fikk beskjed om å ligge. 

Mulig jeg ser på saken feil og tenker litt feil, men jeg synes igjen det er så respektløs å gjøre dette, men er vell kanskje bare meg? 

Anonymkode: 4ec4b...07e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det spiller egentlig ingen rolle hva andre mener, det er ditt liv og ekteskap. Du kan ikke endre henne men du kan endre din relasjon til henne.

Anonymkode: bcf60...da3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Drikker kona di mye?

Anonymkode: f4970...7ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Drikker kona di mye?

Mye og mye. For min del synes jeg det er mye da jeg sjelden drikker. Kan drikke selv, men ikke så mye og ofte. 

Problemet er mer når det drikkes og blir full så kommer det så mye dritt ut av kjeften hennes. Beklager ordbruken. Men er ting som blir sagt som sprer ekstremt mye. Dette har jeg tatt opp flere ganger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mye og mye. For min del synes jeg det er mye da jeg sjelden drikker. Kan drikke selv, men ikke så mye og ofte. 

Problemet er mer når det drikkes og blir full så kommer det så mye dritt ut av kjeften hennes. Beklager ordbruken. Men er ting som blir sagt som sprer ekstremt mye. Dette har jeg tatt opp flere ganger. 

Skjønner at det må være kjipt å ha det sånn. Hun skal ikke oppføre seg sånn overfor deg. Det er ikke greit. Hva sier hun når du tar det opp med henne da?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det må være kjipt å ha det sånn. Hun skal ikke oppføre seg sånn overfor deg. Det er ikke greit. Hva sier hun når du tar det opp med henne da?

At det kun er alkoholen som gjør det og at det som blir sagt ikke betyr noe, for det er ikke sant. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Virker som hun har et alkoholproblem. Dette er ikke lett å innrømme fordi som har det, er vel heller vanlig å gå i forsvarsposisjon . At hun også blir stygg i munnen er lite hyggelig for deg. Aner egentlig ikke hva du skal gjøre, utenom å ta det opp på nytt.

Anonymkode: 06dcb...b37

• Liker 7
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At det kun er alkoholen som gjør det og at det som blir sagt ikke betyr noe, for det er ikke sant. 

Film henne neste gang hun er skikkelig full og slenger sladder/dritt etc. Så viser du henne videoen når hun er edru...Mulig litt skamfult, og mulig hun skjønner poenget ditt, når hun da får se i edru tilstand, sin egen oppførsel. 

Obs. Hvis hun ikke er villig til å la alkoholen ligge (roe ned), så burde du sette krav om terapi..parterapi og for hennes problem med alkoholen, om ekteskapet skal vare. 

Endret av Minlillesky
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Virker som hun har et alkoholproblem. Dette er ikke lett å innrømme fordi som har det, er vel heller vanlig å gå i forsvarsposisjon . At hun også blir stygg i munnen er lite hyggelig for deg. Aner egentlig ikke hva du skal gjøre, utenom å ta det opp på nytt.

Har tatt det opp flere ganger og det nytter ikke. Som sagt seinest idag. Har nok et alkoholproblem, sa forresten idag at jeg har så mye følelser inni meg som jeg får ut når jeg drikker. Derfor gråter min kone ekstremt mye når det drikkes. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hva som får folk til å fortsette å utsette seg for så mye alkohol hvis de vet at det får dem til å si ubehagelige ting. 

Men ja, kommer ikke på noe bedre enn det andre allerede har sagt. 

Anonymkode: 8da8e...e85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Minlillesky said:

Film henne neste gang hun er skikkelig full og slenger sladder/dritt etc. Så viser du henne videoen når hun er edru...Mulig litt skamfult, og mulig hun skjønner poenget ditt, når hun da får se i edru tilstand, sin egen oppførsel. 

Obs. Hvis hun ikke er villig til å la alkoholen ligge (roe ned), så burde du sette krav om terapi..parterapi og for hennes problem med alkoholen, om ekteskapet skal vare. 

Oi, har tenkt tanken, men føler det er litt slemt. Burde heller høre hva jeg sier om hvordan alkoholen påvirker, men det har jo ikke hjulpet, så kanskje jeg skal gjøre det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vil ikke folk uten et alkoholproblem også gå i forsvar dersom de anklages for det? 🧐

Anonymkode: bcf60...da3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så, hun vet at hun sier stygge ting til deg og sårer deg når hun drikker, og hun fortsetter å drikke?

Anonymkode: a4001...bd2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Si at du forlater henne hvis hun ikke skjerper seg evt

Hvorfor skal du finne deg i å bli pissa på sånn

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så, hun vet at hun sier stygge ting til deg og sårer deg når hun drikker, og hun fortsetter å drikke?

Helt riktig. 

AnonymBruker
Skrevet

Si at du forlater henne hvis hun ikke skjerper seg evt

Hvorfor skal du finne deg i å bli pissa på sånn

Tanken er der, men er vanskelig å gjøre det. Elsker min kone veldig, selv med alkoholen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tanken er der, men er vanskelig å gjøre det. Elsker min kone veldig, selv med alkoholen. 

Du kan jo bare si det og se hvilken reaksjon du får tilbake da. Hun burde ærlig talt skjerpe seg og hvis hun virkelig bryr seg om deg, så legger hun fra seg flaska eller begynner å drikke betraktelig mye mindre enn hun gjør nå.

Du sier selv at du nylig har vært på sykehuset og trenger hvile, men virker jo ikke som at hun viser noe særlig hensyn til det..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan jo bare si det og se hvilken reaksjon du får tilbake da. Hun burde ærlig talt skjerpe seg og hvis hun virkelig bryr seg om deg, så legger hun fra seg flaska eller begynner å drikke betraktelig mye mindre enn hun gjør nå.

Du sier selv at du nylig har vært på sykehuset og trenger hvile, men virker jo ikke som at hun viser noe særlig hensyn til det..

Kanskje det er rett. Om kona da sier jeg trenger alkohol så er vell det svar nok. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Husk at hun ikke er påvirket av alkohol når hun velger å drikke. Hun er fullstendig edru og klar i hodet når hun tar valget om å kjøpe inn alkohol og innta det. Det betyr at hun vet at hun sier stygge ting til deg når hun drikker, og likevel velger hun (mens hun er helt edru) å drikke. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt at min partner drakk seg full når han visste at han da sa stygge ting + at han ikke tok hensyn til mitt behov for hvile i forbindelse med sykdom! Den første slurken som fører til dette blir tatt i edru tilstand, og hun VET hva alkoholen gjør med henne! Hun kan ikke skylde på alkoholen. Dette er 100% hennes feil!

Anonymkode: 5e592...6db

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...