Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal lese matte 1T som privatist dette semesteret og har tenkt å klare meg uten undervisning, men med mye hjelp fra matematikk.net og UDL.no på youtube. Er det noen som har tips til beste bok å bruke, som også er tilpasset den nyeste læreplanen? Jeg har sett litt på Sinus og tenker at den virker veldig avhengig av lærer. Leste på et forum av Aschehougs bøker anbefales, men tråden var gammel.

Har noen erfaringer å dele?

Hvis noen i tillegg har innspill på hvor mye tid jeg bør bruke på å lære meg Python for å kunne besvare oppgaver slik, blir jeg veldig glad!

Anonymkode: 17746...4c4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke T matte, men R1. Regner med du skal over på det etterhvert? 

Jeg ville satt av litt tid til å lese koder til phyton i det minste, da R1 består en del av å kunne tyde og forstå hva kodene regner ut. Noe programmering skal man gjøre selv, og. 

Ask har en del gode videoer ift T-matte. :)

Anonymkode: 2a9b2...71c

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke T matte, men R1. Regner med du skal over på det etterhvert? 

Jeg ville satt av litt tid til å lese koder til phyton i det minste, da R1 består en del av å kunne tyde og forstå hva kodene regner ut. Noe programmering skal man gjøre selv, og. 

Ask har en del gode videoer ift T-matte. :)

Anonymkode: 2a9b2...71c

Jeg håper egentlig å slippe R-matten, men kan hende jeg må. Tusen takk for tips!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har tilgang til aunivers, så har de en fin intro til python. 

Anonymkode: c4158...70c

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvis du har tilgang til aunivers, så har de en fin intro til python. 

Anonymkode: c4158...70c

Ser ut som aunivers er mest for de som er tilknyttet skoler. Har heldigvis funnet ganske mange steder å lære python, men er som nevnt usikker på hvor dypt jeg trenger å gå inn i det.

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg ikke tatt 1T, men er veldig fornøyd med Sinus i S1, ift Aschehoug foretrekker jeg absolutt den (har begge bøkene). Synes den er mer konkret og har en mer naturlig rekkefølge. Var fornøyd med Sinus da jeg tok 1P på egenhånd også.

Anonymkode: 10194...cbd

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå har jeg ikke tatt 1T, men er veldig fornøyd med Sinus i S1, ift Aschehoug foretrekker jeg absolutt den (har begge bøkene). Synes den er mer konkret og har en mer naturlig rekkefølge. Var fornøyd med Sinus da jeg tok 1P på egenhånd også.

Anonymkode: 10194...cbd

Så nyttig å høre fra en som har prøvd begge :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skal lese matte 1T som privatist dette semesteret og har tenkt å klare meg uten undervisning, men med mye hjelp fra matematikk.net og UDL.no på youtube. Er det noen som har tips til beste bok å bruke, som også er tilpasset den nyeste læreplanen? Jeg har sett litt på Sinus og tenker at den virker veldig avhengig av lærer. Leste på et forum av Aschehougs bøker anbefales, men tråden var gammel.

Har noen erfaringer å dele?

Hvis noen i tillegg har innspill på hvor mye tid jeg bør bruke på å lære meg Python for å kunne besvare oppgaver slik, blir jeg veldig glad!

Kan ikke svare for T-matte, tok selv 2P våren 2020. Startet med Sinus men måtte bare gi opp etter dag 1. kjøpte aschehougs bok, var mye bedre og mye bedre nettressurs. Ville sjekket ut t-matte fra dem. Kan kanskje være lurt å sjekke ut ask privatist, jeg brukte det med stort hell. De har alle matte-kursene. 
Og; man leser ikke matte, man gjør matte. 

Anonymkode: 120ed...4b2

Skrevet (endret)
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan ikke svare for T-matte, tok selv 2P våren 2020. Startet med Sinus men måtte bare gi opp etter dag 1. kjøpte aschehougs bok, var mye bedre og mye bedre nettressurs. Ville sjekket ut t-matte fra dem. Kan kanskje være lurt å sjekke ut ask privatist, jeg brukte det med stort hell. De har alle matte-kursene. 
Og; man leser ikke matte, man gjør matte. 

Anonymkode: 120ed..

Tror nok jeg spanderer på meg Ask, ja. TS, forresten 🤪

Endret av Idril_M
  • 1 år senere...
Skrevet

Jeg dytter på denne, da jeg også er ute etter å finne ut hvilke lærebok som er best for T1 selvstudier 😊

Anonymkode: bbab7...4dd

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har blitt anbefalt matteboka til folkensforlag.no. Er visst ganske kort å jobbe gjennom

Anonymkode: 9e7a5...d70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...