Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor valgte dere å få to tette? Hvor tette er de? Angrer dere på at dere fikk to så tett? Hvor vanskelig var det? 

Anonymkode: 4838d...33d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke si hvorfor vi ønsket det. Var ikke annen grunn enn at vi ønsket det. Men at det bare ble 15 mnd mellom dem var litt tettere enn vi tenkte. Vi sleit lenge med barn nr 1, og tenkte at nr 2 også ville ta litt tid å få til. Men satt på første mnd etter pilleslutt. 
angrer ikke i det hele tatt. Hadde lett gjort det igjen. Kanskje nr 3 og 4 blir like tette? 

syntes ikke det har vært noe utfordrende. Valgte å ha eldste hjemme til han var to år så hadde begge hjemme samtidig. Trengte ikke å se på klokka for å rekke barnehage eller andre ting. Tok livet som det kom og dag for dag. Fineste tida i mitt liv til nå. 

barna er ikke bestevenner på noen måte, men de har et godt forhold. Leker ikke spesielt mye sammen, men begge to liker godt å leke for seg selv.

Anonymkode: cb7ce...b73

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 1,5 år mellom. Vi tenkte egentlig at ca. 3 år mellom var fint. Men så tok det flere år og prøverørsforsøk å få den første, vi begynte ikke på prevensjon etter fødselen og så kom nr. to litt uventet. 

Vi syns aldersforskjellen er veldig fin nå. Praktisk har det vært lettere enn forventet, men jeg har hatt mer dårlig samvittighet enn jeg var forberedt på. To små som trenger foreldrene mye, men samtidig har litt ulike behov, gjorde til tider at jeg følte at jeg ikke strakk til. For vår del er jeg glad det ikke ble tettere, for da tror jeg hadde kjent enda sterkere på akkurat dette. Men jeg var en del alene med dem pga. mannens jobb, og det var først og fremst da det var litt tøft. 

Ellers har det blitt lettere og lettere. Selv om det er en del sjalusi, er de også veldig glade i hverandre, vil være sammen. Den yngste er to år nå, og helt i det siste har de begynt å leke mye sammen. Jeg hadde valgt samme aldersforskjell igjen for akkurat våre to,  samtidig som jeg fortsatt hadde ønsket tre år mellom hvis vi skulle hatt to barn til. Det er først og fremst for å ha litt bedre tid til hver enkelt i baby- og småbarnsfasen. Uten at jeg har erfaring med det, tror jeg at det kan være fordeler med at den eldste er stor nok til å søke litt utover og ikke bare trenger foreldrene. 

Anonymkode: 9ca1f...8bc

AnonymBruker
Skrevet

Har to tette gutter, som nå er 2 og 3 år. Slitsomt det første året, men nå funker alt veldig bra. De gjør alt sammen, krangler endel, men leker også godt sammen 💙 De er veldig tette og glade i hverandre. Blir varm i hjertet av å se de sammen. Venter gutt nr. 3 til våren, så da ble det tre tette gutter 😊 Litt kaos, men veldig gøy. Anbefales hvis man ikke er opptatt av selvrealisering og egentid, for det må man legge bort 😅

Anonymkode: 8ea12...301

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...