Gå til innhold

Langt færre innlagt med covid enn det vi er blitt fortalt

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tror og ser det skrev (På 8.1.2022 den 0.39):

Statistikken andre veien. 8000 har vært innom sykehuset med covid i 2021. Er man over  75 år er det 50% større sjanse for å havne på sykehuset med lårsbensbrudd enn av covid. Det er årlig  35000 tilfeller av kreft. 6000 selvmordforsøk.  10-15000 hjerteinfarkt. Så hvis de virkelig var opptatt av kapasitet på sykehus. Slutt  å selge sig, måk og strø bedre, forbudt for å eldre å gå ut med mindre det er bar asfalt. Årlig kreftprøver av alle voksne. Psykisk helse på dagsorden. Hvis sykehusene sprenges av covid må de påby vaksinering/test/pass for å treffe andre mennesker. Enhver litt oppgående person kan begynne å lure om de som styrer er stokk dumme eller om de har en annen agenda. Hvis sykehusene er stappfulle av østeuropeere kan man også enkelt lage en regel på grensen. Vil du inn til Norge og være her  må du ha vaksine.  

Hadde sikkert fungert om vaksinen også fungerte 😜 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

velociraptor skrev (6 minutter siden):

Nei, man skal kun telle de som er der pga covid. Legges man inn pga UVI eller frakturer og så blir smittet  og blir svindårlig pga covid (eller man allerede var smittet men først etter innleggelse  blir dårlig) så har man gått fra å være en UVI pasient til å være en covid-pasient. Skjønner ikke at dette skal være så komplisert.

Det er komplisert for de det ikke er sånn at alle pasienter har et helt åpenbart sykdomsbilde. Man kan ha flerre sykdommer som påvirker hverandre. Om man er innlagt på grund av kreft men får alvorlig covid så forsvinner jo ikke behovet for kreft behandling. Man vill jo fremdeles måtte være innlagt på grund av kreft i tillegg til covid. Jeg tror helse er litt mer komplisert en du fremstiller det som, og jeg synes ikke det er riktig bruk av legenes tid og sette dem til å sortere hvilken diagnose som er «viktigst» til en hver tid. 

Jeg forstår ikke at det er så viktig heller, så lenge man forstår hva talla sier. De sier jo noe om ekstra arbeidet helsevesenet blir utsatt for. Det finnes jo andre tall for død osv. 

velociraptor skrev (7 minutter siden):

Flertallet av innlagte er gamle mennesker, hvis du tenker på flertallet av alle pasienter i Norge.

Ja da er det vell ingen grund til å tro at flertallet av corona pasienter som blir lagt inn på grund av andre sykdommer først er «sunde og friske 22 åringer». 

• Liker 1
Skrevet
Pippi Lotta skrev (4 minutter siden):

Det er komplisert for de det ikke er sånn at alle pasienter har et helt åpenbart sykdomsbilde. Man kan ha flerre sykdommer som påvirker hverandre. Om man er innlagt på grund av kreft men får alvorlig covid så forsvinner jo ikke behovet for kreft behandling. Man vill jo fremdeles måtte være innlagt på grund av kreft i tillegg til covid. Jeg tror helse er litt mer komplisert en du fremstiller det som, og jeg synes ikke det er riktig bruk av legenes tid og sette dem til å sortere hvilken diagnose som er «viktigst» til en hver tid. 

Jeg forstår ikke at det er så viktig heller, så lenge man forstår hva talla sier. De sier jo noe om ekstra arbeidet helsevesenet blir utsatt for. Det finnes jo andre tall for død osv. 

Ja da er det vell ingen grund til å tro at flertallet av corona pasienter som blir lagt inn på grund av andre sykdommer først er «sunde og friske 22 åringer». 

Hvorfor insinuerer du at jeg har påstått at flertallet av coronapasienter er sunne friske 22-åringer? 

Uredelig debatt-teknikk.

Nei, det er selvsagt ikke «flertallet». Eksempelet var et forsøk på å forklare deg hvorfor det blir feil å telle hver eneste innleggelse med positiv test, som en corona-pasient. 

Ellers klarer FHI å skille på disse tallene, så det er tydeligvis ikke så komplisert som du ser ut til å tro. Legene bruker allerede «tid» (ti sekunder?) på å skrive korrekte opp lysninger i pasientens journal, og så velger  FHI å bruke disse opplysningene mens Helsedirektoratet velger å misbruke dem.

• Liker 5
Skrevet
velociraptor skrev (3 minutter siden):

Eksempelet var et forsøk på å forklare deg hvorfor det blir feil å telle hver eneste innleggelse med positiv test, som en corona-pasient.

Man må jo det, så lenge de krever ekstra ressurser. 

• Liker 1
Skrevet
Barbalala skrev (På 7.1.2022 den 14.34):

Nå ramler virkelig skjelettene ut av skapet. 

Det viser seg at vi er blitt holdt for narr i to år, og at det reelle antall innlagte er langt lavere enn det som er blitt fortalt. 

Nesten hver fjerde koronapasient hadde ikke covid-19 som hovedårsak til innleggelsen.

https://www.nettavisen.no/nyheter/helsedirektoratet-oppgir-misvisende-innleggelsestall-det-er-alvorlig/s/12-95-3424228142

Sånn er det med alle tall og statistikk. Men det viktigste er jo at kriteriene er like hele veien slik at kurven har like parametre. 

Viss ikke kan man jo uansett velge å se dette på veldig mange forskjellige måter. 

Innlagte med korona (altså alle, helt uavhengig av alvorlighetsgrad på sykdomsbildet) vil jo påvirke helsevesenet, derfor er det ikke nødvendigvis urelevant. Det spørs hva man vil ha ut av tallene. Smittede må i isolasjon og krever mer av personell. Selv om de ikke er innlagt pga korona. Tallene er relevante ifht hvordan vi påvirkes selv om noen av de ikke sier så mye om alvorlighetsgrad av sykdommen. 

Men det samme gjelder jo de som er innlagt pga korona. Det er nok store variasjoner der og på alvorlighetsgrad, lengde på opphold og ikke minst hvilken behandling man trenger. Respirator vs annen lettere behandling. Alder, underliggende sykdommer osv osv. Og alle disse forskjellige tallene man kan hente ut, hver for seg eller flere i kombinasjon, er akkurat like relevante eller urelevante alt ettersom hva det er man trenger å vite og  hvordan man tolker dem. Samme grunn til at to motstridende studier kan være riktige begge to. Utifra parametrene som er lagt til grunn i studiene. 

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor insinuerer du at jeg har påstått at flertallet av coronapasienter er sunne friske 22-åringer? 

Uredelig debatt-teknikk.

Det var du som brukte 22 åringer som et eksempel. Jeg kan godt skrive «unge å friske pasienter» i istedenfor. Poenget er at som du selv skriver de fleste pasientene er eldre og ikke sunne. 

velociraptor skrev (5 minutter siden):

Nei, det er selvsagt ikke «flertallet». Eksempelet var et forsøk på å forklare deg hvorfor det blir feil å telle hver eneste innleggelse med positiv test, som en corona-pasient. 

Men du er jo selv enig i at det er en liten pasient gruppe. Så det er ingen grund til og tro at en corona sykdom ikke vill være alvorlig for en stor del av innlagte pasienter på sykehusene. 

Samtidig så er jo en pasient med en bruket arm og corona mye mer arbeids krevende end en pasient med en bruket arm. Så dette talet sier jo noe om hvor overarbeidet helsevesenet er, og det er jo veldig viktig og få frem!!! Det er værtfal intresant for oss som risikerer og få behandling utsatt om det blir for mange covid pasienter.

velociraptor skrev (10 minutter siden):

Ellers klarer FHI å skille på disse tallene, så det er tydeligvis ikke så komplisert som du ser ut til å tro. Legene bruker allerede «tid» (ti sekunder?) på å skrive korrekte opp lysninger i pasientens journal, og så velger  FHI å bruke disse opplysningene mens Helsedirektoratet velger å misbruke dem.

Nei her bommer du jo helt. FHI oppgir jo hvilken diagnose pasienten blir innlagt for. Det skriver selvfølgelig legen inn når pasienten blir innlagt. Får en kreft pasient senere corona registrer så legen dette i journalen og Helsedirektoratet bruker så dette i sine tall. Det er snak om to forskjellige tall.

Men legene sitter jo ikke og bruker tid på og vurdere om kreft pasienten nå er blitt sykere av corona en den er av kreft. De registrerer corona i tillegg til kreft ikke istedenfor kreft. Å det er ikke noe klart svar på når en pasient er innlagt på grund av kreft og når innlevelsen plutselig skyldes corona. Sykdommene påvirker jo hverandre. Det har ingen medisinsk verdi at legene sitter og funderer på slike spørsmål. Derfor har de ikke noe register for pasienter som er   « blir mer syke av corona en den andre sykdommen de hadde fra før av». 

Skrevet
velociraptor skrev (40 minutter siden):

Av nysgjerrighet, hvorfor mener du det er «farlig» å si i fra om grove urettferdigheter og bevisst misleding? 

Mener jeg det? Hvor? :klo:

Skrevet
Pippi Lotta skrev (12 timer siden):

Det var du som brukte 22 åringer som et eksempel. Jeg kan godt skrive «unge å friske pasienter» i istedenfor. Poenget er at som du selv skriver de fleste pasientene er eldre og ikke sunne. 

Men du er jo selv enig i at det er en liten pasient gruppe. Så det er ingen grund til og tro at en corona sykdom ikke vill være alvorlig for en stor del av innlagte pasienter på sykehusene. 

Samtidig så er jo en pasient med en bruket arm og corona mye mer arbeids krevende end en pasient med en bruket arm. Så dette talet sier jo noe om hvor overarbeidet helsevesenet er, og det er jo veldig viktig og få frem!!! Det er værtfal intresant for oss som risikerer og få behandling utsatt om det blir for mange covid pasienter.

Nei her bommer du jo helt. FHI oppgir jo hvilken diagnose pasienten blir innlagt for. Det skriver selvfølgelig legen inn når pasienten blir innlagt. Får en kreft pasient senere corona registrer så legen dette i journalen og Helsedirektoratet bruker så dette i sine tall. Det er snak om to forskjellige tall.

Men legene sitter jo ikke og bruker tid på og vurdere om kreft pasienten nå er blitt sykere av corona en den er av kreft. De registrerer corona i tillegg til kreft ikke istedenfor kreft. Å det er ikke noe klart svar på når en pasient er innlagt på grund av kreft og når innlevelsen plutselig skyldes corona. Sykdommene påvirker jo hverandre. Det har ingen medisinsk verdi at legene sitter og funderer på slike spørsmål. Derfor har de ikke noe register for pasienter som er   « blir mer syke av corona en den andre sykdommen de hadde fra før av». 

Men hvor kom «de fleste» inn??? Hvorfor  prøver du å fremstille det om jeg har har sagt at et flertall av registrerte corona-pasienter er unge og friske???

«Så det er ingen grund til og tro at en corona sykdom ikke vill være alvorlig for en stor del av innlagte pasienter på sykehusene.»

Nei, selvsagt ikke, vis meg hvor jeg har skrevet noe annet? Poenget er at de teller de (sikkert få) som tilfeldigvis har positiv corona-test sammen med de (fleste) som er lagt inn pga corona. Og det gir et misvisende bilde. Noe som skaper sterk mistillit, og potensielt kan gi grobunn for holdninger som du forsøker å tillegge meg - at corona egentlig ikke er særlig farlig for noen.

Drizzt skrev (12 timer siden):

Det farligste her er å undervurdere situasjonen og begynne med protestbølger som i andre land. Nordmenn må holde hodet kaldt. 

Det farligste er altså å protestere? Eller? Hvis du mente noe annet tror jeg du må omformulere.

Imsdalen skrev (12 timer siden):

Man må jo det, så lenge de krever ekstra ressurser. 

Du skjønner vel at en corona-syk som krever to intensiv-sykepleiere ved sin side hele tiden ikke kan sammenlignes med f.eks. en ellers frisk barselkvinne som må ligge på isolat pga. symptomfri positiv test? 

Det er da mange andre som også må ligge på isolat. Ser ikke hvorfor en corona-positiv men ikke corona-syk pasient som må isoleres er mer ressurskrevende enn en med noro-virus, influensa, tuberkulose eller et utall andre smittsomme sykdommer.

• Liker 4
Skrevet

Det farligeste er altså å protestere? Eller? Hvis du mente noe annet tror jeg du må omformulere.

Jeg har formulert det klart nok. Hvis du følger med hva som skjer i andre land med protestbølger, vold, massenekt å vaksinere seg, massebrudd på tiltak, osv, så forstår du hvorfor det er en farlig vei for Norge. Det er ikke ''å si ifra'' som du feilaktig antok.

Skrevet
Drizzt skrev (1 minutt siden):

Jeg har formulert det klart nok. Hvis du følger med hva som skjer i andre land med protestbølger, vold, massenekt å vaksinere seg, massebrudd på tiltak, osv, så forstår du hvorfor det er en farlig vei for Norge. Det er ikke ''å si ifra'' som du feilaktig antok.

Å si at «det forstår du nok» er dårlig debattskikk. 

Nei, jeg ser ikke helt hvorfor det er farlig å protestere mot grov urettferdighet og ekstrem inngripen i folks liv. 

Vold ser jeg selvsagt at ikke er bra. Regner med du da regner med politivold mot ellers fredelige demonstranter som bare bryter tiltakene…? Som man dessverre har sett en del av i andre land nå.

• Liker 4
Skrevet (endret)
velociraptor skrev (27 minutter siden):

Men hvor kom «de fleste» inn??? Hvorfor  prøver du å fremstille det om jeg har har sagt at et flertall av registrerte corona-pasienter er unge og friske???

«Så det er ingen grund til og tro at en corona sykdom ikke vill være alvorlig for en stor del av innlagte pasienter på sykehusene.»

Nei, selvsagt ikke, vis meg hvor jeg har skrevet noe annet? Poenget er at de teller de (sikkert få) som tilfeldigvis har positiv corona-test sammen med de (fleste) som er lagt inn pga corona.

Poenget er at de sannsynligvis få som er «unge og friske» fremdeles er en stor ekstra belastning for sykehuset. Så det er viktig informasjon å få frem. Det finnes jo mye andre tal også. Men hvor stor belastningen er på sykehuset er viktig! 

Så finnes det kanskje en mindre prosent av pasientene som corona ikke er så alvorlig for, men jeg synes det er helt tullete at legene skal bruke tid på og vurdere hvilken sykdom som er mest alvorlig. Det har ingen medisinsk verdi. Er dette en stor overaskelse for mange så får avisene bli flinkere med og drive voksenopplæring. Vi kan ikke kaste bort legenes tid på unyttige og kunstige vurderinger. Sånn sett er det jo bra det er kommet en oppklaring i hva talla betyr nå☺️

Endret av Pippi Lotta
Skrevet
Pippi Lotta skrev (6 minutter siden):

Poenget er at de sannsynligvis få som er «unge og friske» fremdeles er en stor ekstra belastning for sykehuset. 

Poenget med å løgnaktig påstå at jeg har sagt at de fleste corona-pasienter er unge, friske og ikke ligger der pga corona, er at de få som passer inn i den kategorien fremdeles er en stor ekstra belastning for sykehuset? 

Makes sense.

• Liker 2
Skrevet
velociraptor skrev (11 timer siden):

Poenget med å løgnaktig påstå at jeg har sagt at de fleste corona-pasienter er unge, friske og ikke ligger der pga corona, er at de få som passer inn i den kategorien fremdeles er en stor ekstra belastning for sykehuset? 

Makes sense.

Jeg kom borti send før jeg hadde skrevet ferdig, så det første innlegget manglet en hel del. 

Men jeg forstår ikke hvorfor du er så indignert over at jeg svarer om «unge og friske pasienter». Om du mener at det er få pasienter som faller inn under denne kategorien, så gir det jo enda mindre mening og ville tvinge sykehusene ril og bruke tid på å vurdere alle corona pasientene og fjerne disse fra talla. Om du er enig i at det er snak om en mindre del, hvorfor skal vi bruke ressurser på og fjerne en så liten del fra talla? Jeg forstår ikke hvordan det er løgn aktig og argumentere for at denne andelen er så liten at et presset helsevesen ikke bør bruke ressurser på og kartlegge den.

Videre er det et poeng at alle corona pasienter er ekstra arbeid og dermed også viktige å informere om! 

velociraptor skrev (11 timer siden):

Du skjønner vel at en corona-syk som krever to intensiv-sykepleiere ved sin side hele tiden ikke kan sammenlignes med f.eks. en ellers frisk barselkvinne som må ligge på isolat pga symptomfri positiv test? 

Det er da mange andre som også må ligge på isolat. Ser ikke hvorfor en corona-positiv men ikke corona-syk pasient som må isoleres er mer ressurskrevende enn en med noro-virus, influensa, tuberkulose eller et utall andre smittsomme sykdommer.

De informerer jo om hvor mange av de corona innlagte på som ligger på intensiv også. Så blander man de talla kan man ikke skylde det på Helsedirektoratet. 

Problemet er at helsevesenet er så underbemannet at de ikke tåler mer sykdom en det vanlige. De sykdommene du nevner her er vanlige sykdommer som de er forberedt på. Corona kommer i tillegg og det er mye mer smittsomt. Derfor blir det en ekstra belastning selv om de ikke ligger på intensiven. Det er veldig relevant å informere om. 

Skrevet
Drizzt skrev (1 time siden):

Det farligste her er å undervurdere situasjonen og begynne med protestbølger som i andre land. Nordmenn må holde hodet kaldt. 

Når det er sagt er det selvfølgelig misvisende å ikke skille mellom innlagt med korona og innlagt på grunn av korona. De interessante tallene er de sistnevnte. 

Stor ryddejobb foran Nakstad og resten i Helsedirektoratet. 

At nordmenn holder hodet kaldt er fullstendig avhengig av at tiltak er forholdsmessige og forståelige. De må ha støtte i befolkningen. Det går et stiller opprør i Norge nå, og myndighetene spiller på tilliten i befolkningen. Den er på vei med å forsvinne. Strømkrisen er med å forsterke dette også.

Uansett hvor mye smitte vi får neste uke, må man  lempe på tiltak. Rødt nivå I videregående må bort, det samme må den nasjonale sjenkestoppen. Dette som et minimum. I tillegg vil jeg si at opplegget med fritidskarantene fra første dag for lærere og barnehagelærere er med å kraftig svekke tilliten, fordi karantene på fritiden ikke oppleves rettferdig når skolene i praksis vasser i smitte. For den enkelte gir det null mening å kunne ha 150 nærkontakter rett etter å ha vært i kontakt med en smittet, men kkke kunne gå på butikken. Og det i uke ut, og uke inn for enkelte, fordi de aldri har blitt prioritert for vaksine. 

At Helsedirektoratet i to år har jukset med tallene, noe det i praksis er, gjør ikke tilliten høyere. Det maler et bilde av en  helsedirektør som er redd for at hans egne mangler i jobben (beredskap) skal komme frem, og lar befolkningen leve med tiltak istedenfor. 

Jeg håper det kommer noen tøffe spørsmål på fredagens pressekonferanse. Det er på tide.

• Liker 6
Skrevet
Drizzt skrev (2 timer siden):

Wow!

Du mener at folk stille og pent burde la seg tvangsvaksinere, bli tatt fra alle rettigheter som jobb og det kunne gå ut av huset. Ikke lag noe bråk, hold hodet kaldt.

Ok...

Det er faktisk et sunnhetstegn at folk sier ifra om urettferdighet, og det er myndighetene som bør holde hodet kaldt og ikke "plage uvaksinerte til de gir seg" eller la politiet holde på som de gjør i f eks Australia.

Lurer på hvordan Østerrike vil klare seg når uvaksinerte fra 1. februar ikke får gå på jobb. Det er 1/3 som ikke er vaksinerte der, det må jo hemme samfunnet ganske kraftig.

Og i de neste årene tipper jeg at vaksineskader litt etter litt kommer mer fram, for det er rimelig heftige greier som har skjedd med mange, men foreløpig er det veldig politisk korrekt. F eks Annijor, som har blødd konstant i 7 måneder og ikke orker å blogge lengre, men "hun understreker at hun er glad for å ha tatt vaksinen." Nei, det er hun jo ikke, hun må jo hate at hun har tatt den!

• Liker 11
Skrevet (endret)
Lovis Fenja skrev (49 minutter siden):

Wow!

Du mener at folk stille og pent burde la seg tvangsvaksinere, bli tatt fra alle rettigheter som jobb og det kunne gå ut av huset. Ikke lag noe bråk, hold hodet kaldt.

Nei, jeg mener ikke det. Resten av vrøvlet ditt gadd jeg ikke lese.

Veldig interessant hvordan folk leser for å misforstå og så lar seg provosere av sine egne stråmenn 😂

Endret av Drizzt
Skrevet
Example skrev (1 time siden):

At nordmenn holder hodet kaldt er fullstendig avhengig av at tiltak er forholdsmessige og forståelige. De må ha støtte i befolkningen. Det går et stiller opprør i Norge nå, og myndighetene spiller på tilliten i befolkningen. Den er på vei med å forsvinne. Strømkrisen er med å forsterke dette også.

Uansett hvor mye smitte vi får neste uke, må man  lempe på tiltak. Rødt nivå I videregående må bort, det samme må den nasjonale sjenkestoppen. Dette som et minimum. I tillegg vil jeg si at opplegget med fritidskarantene fra første dag for lærere og barnehagelærere er med å kraftig svekke tilliten, fordi karantene på fritiden ikke oppleves rettferdig når skolene i praksis vasser i smitte. For den enkelte gir det null mening å kunne ha 150 nærkontakter rett etter å ha vært i kontakt med en smittet, men kkke kunne gå på butikken. Og det i uke ut, og uke inn for enkelte, fordi de aldri har blitt prioritert for vaksine. 

At Helsedirektoratet i to år har jukset med tallene, noe det i praksis er, gjør ikke tilliten høyere. Det maler et bilde av en  helsedirektør som er redd for at hans egne mangler i jobben (beredskap) skal komme frem, og lar befolkningen leve med tiltak istedenfor. 

Jeg håper det kommer noen tøffe spørsmål på fredagens pressekonferanse. Det er på tide.

Bravo, jeg regner med at det blir en pressemelding før fredag? Kanskje tirsdag?

Skrevet
Drizzt skrev (29 minutter siden):

Nei, jeg mener ikke det. Resten av vrøvlet ditt gadd jeg ikke lese.

Veldig interessant hvordan folk leser for å misforstå og så lar seg provosere av sine egne stråmenn 😂

Så forklar hva du mener, da, istedet for å kun være arrogant. Du sa jo at du var i mot at folk demonstrerte.

• Liker 5
Skrevet
Example skrev (På 1/8/2022 den 10.02):

Med fremtidig høy smitte med omikron, vil dette tallet bare bli høyere. Stadig større andel av befolkningen vil bli smittet, og mange vil oppleve å få påvist korona inne på sykehuset. Dette skjer i Florida nå.

Da er det veldig nødvendig at de endrer praksis, slik at befolkningen får et reelt bilde av hvor mange som blir lagt med korona som hovedårsak. 

Også må media på jobb. Seriøst. 

Folk har påpekt dette siden pandemien startet men ingen ønsket å lytte! Nå når selv "tiltakselsker" og nedstengingskonstabel AP Raymond går ut i avisen og sår tvil om sykehuskapasiteten, ja da kaster folk seg på trenden. Da er det lov å begynne å misstenke ugler i mosen?? Før det var man konspirasjonsteoretiker?

Helt siden april da pandemien var i startgropen, har jeg irritert meg over clickbait tallene mediene trykker ned over hodene våre.  - "580 COVID dødsfall!!!!!" - Så går man tallene i sømmene og undersøker litt og det viser seg at bare en viss prosent av disse pasientene døde AV covid, mens resten døde av noe helt annet, men MED covid påvist i kroppen. Det er to vidt forskjellige ting og dette burde mediene visst! Og dette burde også FHI og helsemyndighetene gjort et nummer utav og diktert til mediene. Jeg tror dog mediene og FHI visste dette godt, men de velger å publisere det vinklet slik for å opprettholde kontrollen de har fått. Mediene elsker frykt! Jo reddere folket er jo mer vil de lese informasjonen media fórer dem. 

Dette er en skandale. Heldigvis blir det stillt harde spørsmål nå som helsetoppene og regjeringen rett og slett ikke evner å svare på, og da vil korthuset falle.

Druid skrev (På 1/8/2022 den 10.27):

Det mest deprimerende i den artikkelen, er at det er en legeutdannet som ikke vet forskjellen på FHI og Helsedirektoratets behov for statestikk.

De bryr seg om to vidt forskjellige ting.

Jeg skjønner at han som forsker, kunne tenkt seg statestikk om forløp og dødelighet, men det er statestikk vi tradisjonelt har vært trege på å samle. Det tok vel nesten ett år før vi begynte å telle friskmelding. Ingen har hatt tid til å bry seg.

Men den artikkelen demonstrerer faglig inkompetanse på et alvorlig nivå.

Forespørselen om statestikk er i og for seg rimelig, å ikke skjønne årsakene til statistikkene som er i bruk, er idiotisk.

(FHI sin oppgave er å få kontroll over spredningen av pandemien. Derfor teller de kun innleggelser.  

Helsedirektoratet er først og fremst interessert i logistikken rundt helseforetakene og hva en pandemi betyr for kapasiteten når man ikke har mulighet for å skille pasientgruppene riktig. Derfor er de totalt uinteressert i hvordan du gikk fra en pasientgruppe til en annen.)

Nei. Det denne "legeutdannede fjompen" vil til livs, er hvordan den forskjellige statistikken, med viten og vilje fra helsedirektoratet, fremstilles for oss vanlige dødelige borgere. Folk flest driter hardt i hva slags statistikk den og det direktoratet trenger i sitt arbeide. Uvesentlig informasjon for Hansen og Olsen nordmann. Det vi befolkningen trenger og krever, er riktig og sann informasjon som forteller oss faktiske dødsfall AV covid! Og ikke smittetall og antall innlagte på sykehus som strengt tatt ikke har noe med saken å gjøre.

All den informasjonen vi har fått presentert til nå er stort sett myntet på hvor livsfarlig det er med høye smittetall og at det derfor har vært nødvendig med inngripende tiltak. Og hver gang noen spør konkret om sykehuskapasitet, får vi svada politikersvar som ikke forteller oss noenting. Nå begynner heldigvis flere toppolitikere å stille spørsmål rundt både dette og nødvendigheten av diverse ubrukelige restriksjoner.

UK og flere andre europeiske land har nå måtte nedjustere covid dødstallene ganske kraftig pga slik tullestatistikk vi får presentert! Så må vi også huske at de reelle smittetallene er langt høyere enn de som tester seg og som derfor havner i statistikken til helsevesenet. Jeg tipper 2-3x høyere smittetall enn rapportert. Og legger man disse tallene til grunn, vil dødeligheten og alvorlighetsgraden på covid minne langt mer om influensa.

• Liker 5
Skrevet
Lovis Fenja skrev (2 timer siden):

.... F eks Annijor, som har blødd konstant i 7 måneder og ikke orker å blogge lengre, men "hun understreker at hun er glad for å ha tatt vaksinen." Nei, det er hun jo ikke, hun må jo hate at hun har tatt den!

Hun er vel livredd for å settes i gapestokk og beskyldes for å være en konspirasjonsteoretiker om hun sier noe annet

• Liker 8
  • Opprett ny...