Gå til innhold

Kan dusj-døren sprekke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to dusjdører fra Megaflis, som vi kjøpte da vi pusset opp badet. Det er ti dusjdører med sånn folie utenpå.

Jeg er så redd at den skal sprekke når jeg dusjer.😞 Mannen min sier at jeg overdramatiserer, skjer det så blir glasset inni folien, og at det var de gamle dørene før i tiden som var ille men de i dag er mye bedre og sikrere.

Overdramatiserer jeg?

Anonymkode: cab98...345

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

mente to dusjdører og ikke ti 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Det skjedde med våre dusjdører fra Megaflis, så ja😕usikker på hva som gjør det da, men vi fikk det på reklamasjon

Anonymkode: 34ef6...789

Skrevet

Det kan de, glass er glass selv i 2022. Men det skjer sjelden og når det skjer er det pga en tidligere skade i glasset eller spenninger.

AnonymBruker
Skrevet

Mine eksploderte 😳 men de var fremdeles inni pakka, og grunnen til at de gjorde det, var feilproduksjon. Det er ekstremt sjeldent de gjør det, fikk jeg beskjed om. Jeg tror ikke det er noe fare for det nå som dere allerede har brukt det en del ganger. :)

Og han på Megaflis sa at de nye jeg fikk hadde en folie over seg for å hindre det, slik at dersom det skjer, så vil ikke glasset knuses utover noe, det vil holde seg inni folien. 

Anonymkode: c2043...ff7

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er laminert sikkerhetsglass blir glasset hengende selv om det knuser. Dersom det ikke er laminert er det fremdeles sikkerhetsglass og vil knuses opp i ganske så ufarlige småbiter.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mine eksploderte 😳 men de var fremdeles inni pakka, og grunnen til at de gjorde det, var feilproduksjon. Det er ekstremt sjeldent de gjør det, fikk jeg beskjed om. Jeg tror ikke det er noe fare for det nå som dere allerede har brukt det en del ganger. :)

Og han på Megaflis sa at de nye jeg fikk hadde en folie over seg for å hindre det, slik at dersom det skjer, så vil ikke glasset knuses utover noe, det vil holde seg inni folien. 

Anonymkode: c2043...ff7

Det sa de til oss også.

Vi har reklamert to dører faktisk, med 6mnd mellomrom, fordi på den ene var det bobler og på den andre så begynte den folien å gå oppover. Vi fikk nye, med tykkere glass. Så vi er fornøyd.

Vi har denne typen:

https://www.megaflis.no/bad/dusj-og-badekar/dusjlosning/celeste-rett-dusjhjorne-90x90x190-cm-m-sikkerhetsfolie-krom

AnonymBruker
Skrevet
A-hunter skrev (15 minutter siden):

Det kan de, glass er glass selv i 2022. Men det skjer sjelden og når det skjer er det pga en tidligere skade i glasset eller spenninger.

Jeg er så redd for at det skal sprekke mens jeg står i dusjen. 🙈 Jeg fortalte ti moren min at jeg en gang slo meg i håndtak på dusjdører og hun sa med en gang; du var heldig så glasset ikke sprakk. Så fortalte hun om ei historie hun hadde lest, om ei som fikk glasset over seg. Skrekk! Det hjalp ikke meg akkurat, som er redd fra før.

TS.

AnonymBruker
Skrevet

Glassdører eksploderer ikke, de imploderer. Så din mann har rett i at glasset blir mellom folien. 

Men jeg skjønner frykten din. Jeg tenkte selv mye på det før. Men det skjer veldig sjeldent og det er veldig sikkert. 

Anonymkode: 59362...938

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis glasset er laminert stemmer det samboeren din sier, hvis ikke vil det knuste i mange små biter på samme måte som frontruten på en bil. 

Anonymkode: f982e...e6b

AnonymBruker
Skrevet

Skjedde med ei venninne av meg. De var ikke hjemme engang. Var glass utover hele gulvet. Så tydeligvis er ikke alle dører foliert. Er en grunn til at jeg aldri skal ha slike dører. 

Anonymkode: 396ee...6b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg er så redd for at det skal sprekke mens jeg står i dusjen. 🙈 Jeg fortalte ti moren min at jeg en gang slo meg i håndtak på dusjdører og hun sa med en gang; du var heldig så glasset ikke sprakk. Så fortalte hun om ei historie hun hadde lest, om ei som fikk glasset over seg. Skrekk! Det hjalp ikke meg akkurat, som er redd fra før.

TS.

Dette er veldig trygge produkter og glass er et sterkt materiale i både herdet og laminert utgave. Begge deler er konstruert for å ikke gjøre personskade dersom uhellet skulle skje.

Skulle det, mot formodning, skje hos deg vil det ikke skje noen form for skade på deg. Herdet glass som har gått i stykker har ingen skarpe kanter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
A-hunter skrev (1 time siden):

Dette er veldig trygge produkter og glass er et sterkt materiale i både herdet og laminert utgave. Begge deler er konstruert for å ikke gjøre personskade dersom uhellet skulle skje.

Skulle det, mot formodning, skje hos deg vil det ikke skje noen form for skade på deg. Herdet glass som har gått i stykker har ingen skarpe kanter.

Får vel bare stole på det da, og prøve få denne frykten selv. Takk for oppklaringen. 😊

TS

AnonymBruker
Skrevet

få vekk denne frykten, skulke det stå. Mye feil i skrivingen min idag🙈

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

få vekk denne frykten, skulke det stå. Mye feil i skrivingen min idag🙈

TS

Dusjdøra vår knuste mens jeg dusjet. 

Var fullstendig udramatisk. Den pulveriserte seg og jeg gikk rolig ut av dusjen uten å tråkke på noe glass. Men jeg må innrømme at jeg skvatt. 

Det mest dramatiske, var å holde bikkja unna, han var med inn på badet :) 

Anonymkode: a3f0c...364

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg sto i dusjen og monterte disse glassdørene da huset deres var nybygd. Plutselig sprakk hele dusjdøren i en eksplosjon av glassbiter, og hun ble helt dekket av glass. 

De fikk ny glassdør da, men det var ingen hyggelig opplevelse. Nå er det gått 15 år med de dørene i to dusjer, og ingen har sprukket igjen. 

Men ja, det KAN skje...

Anonymkode: 49d38...721

AnonymBruker
Skrevet

Det kan klart skje, men med nye produkter så skal de være sikret slik at hvis de knuser, så blir det som når en frontrute på en bil knuser - altså at glasset ikke spres utover.

Helt udramatisk, og ingenting å være bekymret over.

Anonymkode: d8886...f58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...