Gå til innhold

Muslimer hva synes dere om homofili?

Sommer2464

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje du bør slette denne du får jo ikke noe ordentlig svar likevel.

Anonymkode: caa6d...3e7

Kunne ikke vært mer nejdhd

Endret av Sommer2464
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir jo helt søkt å spørre hva muslimer tenker om homofili da det finnes 1,7 mrd muslimer i verden. 

Denne gruppen på 1,7 mrd mennesker er 1,7 mrd ulike individer som alle vil ha eget syn på saken.

Bare tenk på gruppen «kristne». Det er jo ikke slikt at selv om noe står i Bibelen så deler alle som per definisjon er kristne samme syn på en sak. Slik er det også med muslimer. Og jøder.

Jeg forstår ikke helt hvor du vil med denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albert LeMaitre skrev (1 time siden):

Det blir jo helt søkt å spørre hva muslimer tenker om homofili da det finnes 1,7 mrd muslimer i verden. 

Denne gruppen på 1,7 mrd mennesker er 1,7 mrd ulike individer som alle vil ha eget syn på saken.

Bare tenk på gruppen «kristne». Det er jo ikke slikt at selv om noe står i Bibelen så deler alle som per definisjon er kristne samme syn på en sak. Slik er det også med muslimer. Og jøder.

Jeg forstår ikke helt hvor du vil med denne tråden.

Jeg tenker og på muslimer her på forumet.

sofiemyr skrev (5 timer siden):

Hvorfor graver du i dette i tråd etter tråd når du vet hva svaret er?

Det har du ingenting med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, tvert imot blir det flere av oss. Vi reproduserer oss raskere enn ateistene og liberale kristne i DNK og sammen med muslimene som også er i mot homofili er vi godt på vei til å ende opp i flertall i løpet av dette århundret.

Anonymkode: 9bac0...441

Flertallet er ikke kristne. Dessuten aksepterer flere og flere kristne homofile. Det finnes også homofile som er kristne. 

Anonymkode: 6797f...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er slått sammen med tilsvarende emne, i tillegg er tråden ryddet for innlegg kun bestående av en video og diskriminerende ytringer.

- Rhodiola, mod.

Endret av Rhodiola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Som muslim gir jeg faen i hva voksne mennesker gjør. Eneste som provoserer meg, er om noen begynner å fortelle meg hva jeg skal mene om saken kun pga min bakgrunn.

Anonymkode: 92fcf...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofiemyr skrev (4 timer siden):

Les boken din en gang til - Kirken har for lengst fjernet seg fra det som egentlig står i Bibelen.

Finner det fascinerende at ikke flere kristne ser paradokset her. At kirken på så mange områder ikke kan vedkjenne seg det som står i Bibelen. Vi snakker om selve Bibelen her altså.  Kristendommen har blitt så utvannet at jeg vanskelig kan forstå det. Bibelen har blitt en bok man velger å ikke forholde seg til, fordi den ikke tåler tidens tann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofiemyr skrev (6 timer siden):

Du har spurt om kristne, adventister og nå muslimers syn på homofili samtidig som du har fått tydelig svart at både Bibelen og Koranen fordømmer homofile handlinger? Hva mer lurer du på?

????!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er muslim. Jeg synes ikke noe om homofile handlinger, og min religion aksepterer ikke homofile handlinger. Les historien om Lut. 

Men! Homofile er mennesker og de skal behandles som alle andre. Det er stor forskjell mellom å være homofil og å gjøre homofile handlinger. 

Jeg ser likevel at mange her har svart, og jeg synes ingen skal tale for alle andre, at det er helt greit osv, når islam er så tydelig på det. Jeg taler heller ikke for andre muslimer. 

Anonymkode: db590...024

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har min egen mening om homofili selv om jeg er muslim. Jeg syns det er helt feil. På samme måte som at jeg syns transseksuelle er helt feil. Jeg forstår at disse personene virkelig føler at det er det eneste rette for dem, og at de har det veldig vanskelig, men jeg tror at det sitter i hodet! Man ER IKKE født i feil kropp, det er tankene som er på kjøret. Samme tenker jeg om homofili.

Men når det er sagt så legger jeg meg ikke borti hva folk gjør. Det får Gud ta seg av. Hvem er jeg til å dømme folk..

Anonymkode: 003ef...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes ingenting spesielt. Det er ikke dette Islam is all about.  Jeg har venninner som har koner. Islam handler om hverdagslige ting, gjøremål,måten jeg lever og oppfører meg, det er snakk om meg og hvordan jeg lever.

Anonymkode: 7f3e8...d88

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofiemyr skrev (På 7.1.2022 den 15.59):

Du har spurt om kristne, adventister og nå muslimers syn på homofili samtidig som du har fått tydelig svart at både Bibelen og Koranen fordømmer homofile handlinger? Hva mer lurer du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...