AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #1 Skrevet 7. januar 2022 Hei, vi har ett ganske åpent hus for alle vennene til våre 3 barn. Vi liker veldig godt å ha det slik. Minstemann har en nabo som ofte kommer bort. Men siste tiden har ting begynt å forsvinne hver gang denne gutten er på besøk. Han vil ofte være på rommet til sønnen min alene. Og senest i går fant ikkje sønnen min en figur han samler på som han fikk til jul. Vi letet og letet også såg jeg at vennen hans tok den opp fra lommen og la den i sekken. Hva gjør man? Jeg forstår han bare er 8 år. Men det er jo ikke greit… foreldrene hans er noen man ikke vil komme på feil fot med , så jeg vegrer meg veldig for å ta dette opp. Anonymkode: b76a7...fbe
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #2 Skrevet 7. januar 2022 Fra nå av fåe han ikke lov til å være alene på dine barns rom. Covid kan være en fordel for deg nå i den forstand at du fra nå av har funnet ut at det er mindre smitte ute, så fra nå av skal han og din sønn være i hagen, og ikke på barnas rom, når de leker. Anonymkode: 60c3a...9a6 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #3 Skrevet 7. januar 2022 Ta en samtale med gutten alene, og forklar på den beste måten du kan om hvorfor dette er fryktelig galt å gjøre. Han skjønner sikkert ikke konsekvensene av det han har begynt med Anonymkode: 463d2...e6e 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #4 Skrevet 7. januar 2022 Du kan også ta dette opp med barnet det gjelder, altså den som stjeler. Vær bestemt, tydelig og streng uten å kjefte. Anonymkode: 60c3a...9a6 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #5 Skrevet 7. januar 2022 Du må konfrontere ungen når han stjeler og du må også konfrontere foreldrene. Anonymkode: dcfde...804 6
lillevill Skrevet 7. januar 2022 #6 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, vi har ett ganske åpent hus for alle vennene til våre 3 barn. Vi liker veldig godt å ha det slik. Minstemann har en nabo som ofte kommer bort. Men siste tiden har ting begynt å forsvinne hver gang denne gutten er på besøk. Han vil ofte være på rommet til sønnen min alene. Og senest i går fant ikkje sønnen min en figur han samler på som han fikk til jul. Vi letet og letet også såg jeg at vennen hans tok den opp fra lommen og la den i sekken. Hva gjør man? Jeg forstår han bare er 8 år. Men det er jo ikke greit… foreldrene hans er noen man ikke vil komme på feil fot med , så jeg vegrer meg veldig for å ta dette opp. Anonymkode: b76a7...fbe Bare si til foreldrene hans. hei vi mangler en figur som x fikk til jul og lurer på om xx har den med i sekken? så kan foreldrene ta samtalen 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #7 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må konfrontere ungen når han stjeler og du må også konfrontere foreldrene. Anonymkode: dcfde...804 Dette ! Hvorfor er du redd for foreldrene, er de "farlige" eller kriminelle på noen måte ? Med å være unfallende og konfliktsky, gjør du bare deg selv og barnet ditt en bjørnetjeneste. Anonymkode: 08f56...b02 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #8 Skrevet 7. januar 2022 Sa du noe til gutten da du så det da? Du må jo ta det opp med en gang! Og du kan jo også si til gutten at han ikke får lov til å være på sønnen din sitt rom alene. Og jo, om gutten stjeler, så bør du si det til foreldrene Anonymkode: 40411...726 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #9 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 7.1.2022 den 14.35): Sa du noe til gutten da du så det da? Du må jo ta det opp med en gang! Og du kan jo også si til gutten at han ikke får lov til å være på sønnen din sitt rom alene. Og jo, om gutten stjeler, så bør du si det til foreldrene Anonymkode: 40411...726 men foreldrene til sånne små tyvradder kommer mest sannsynlig til å nekte for alt mulig. mye mer lettvint for dem... Anonymkode: 244b1...b1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå