Gå til innhold

Tatt kompisen til min sønn i å naske flere ganger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

vi har ett ganske åpent hus for alle vennene til våre 3 barn. Vi liker veldig godt å ha det slik. Minstemann har en nabo som ofte kommer bort. Men siste tiden har ting begynt å forsvinne hver gang denne gutten er på besøk. Han vil ofte være på rommet til sønnen min alene. Og senest i går fant ikkje sønnen min en figur han samler på som han fikk til jul. Vi letet og letet også såg jeg at vennen hans tok den opp fra lommen og la den i sekken. Hva gjør man? Jeg forstår han bare er 8 år. Men det er jo ikke greit… foreldrene hans er noen man ikke vil komme på feil fot med , så jeg vegrer meg veldig for å ta dette opp. 

Anonymkode: b76a7...fbe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fra nå av fåe han ikke lov til å være alene på dine barns rom.

Covid kan være en fordel for deg nå i den forstand at du fra nå av har funnet ut at det er mindre smitte ute, så fra nå av skal han og din sønn være i hagen, og ikke på barnas rom, når de leker.

Anonymkode: 60c3a...9a6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ta en samtale med gutten alene, og forklar på den beste måten du kan om hvorfor dette er fryktelig galt å gjøre. 
Han skjønner sikkert ikke konsekvensene av det han har begynt med  

Anonymkode: 463d2...e6e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan også ta dette opp med barnet det gjelder, altså den som stjeler. Vær bestemt, tydelig og streng uten å kjefte.

Anonymkode: 60c3a...9a6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du må konfrontere ungen når han stjeler og du må også konfrontere foreldrene.

Anonymkode: dcfde...804

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, 

vi har ett ganske åpent hus for alle vennene til våre 3 barn. Vi liker veldig godt å ha det slik. Minstemann har en nabo som ofte kommer bort. Men siste tiden har ting begynt å forsvinne hver gang denne gutten er på besøk. Han vil ofte være på rommet til sønnen min alene. Og senest i går fant ikkje sønnen min en figur han samler på som han fikk til jul. Vi letet og letet også såg jeg at vennen hans tok den opp fra lommen og la den i sekken. Hva gjør man? Jeg forstår han bare er 8 år. Men det er jo ikke greit… foreldrene hans er noen man ikke vil komme på feil fot med , så jeg vegrer meg veldig for å ta dette opp. 

Anonymkode: b76a7...fbe

Bare si til foreldrene hans. hei vi mangler en figur som x fikk til jul og lurer på om xx har den med i sekken? så kan foreldrene ta samtalen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må konfrontere ungen når han stjeler og du må også konfrontere foreldrene.

Anonymkode: dcfde...804

Dette !

Hvorfor er du redd for foreldrene, er de "farlige" eller kriminelle på noen måte ?   Med å være unfallende og konfliktsky, gjør du bare deg selv og barnet ditt en bjørnetjeneste.

Anonymkode: 08f56...b02

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sa du noe til gutten da du så det da?

Du må jo ta det opp med en gang!

Og du kan jo også si til gutten at han ikke får lov til å være på sønnen din sitt rom alene.

Og jo, om gutten stjeler, så bør du si det til foreldrene

Anonymkode: 40411...726

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.1.2022 den 14.35):

Sa du noe til gutten da du så det da?

Du må jo ta det opp med en gang!

Og du kan jo også si til gutten at han ikke får lov til å være på sønnen din sitt rom alene.

Og jo, om gutten stjeler, så bør du si det til foreldrene

Anonymkode: 40411...726

men foreldrene til sånne små tyvradder kommer mest sannsynlig til å nekte for alt mulig. 

mye mer lettvint for dem...             

Anonymkode: 244b1...b1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...