Gå til innhold

Er det vanlig med styling av bolig før salg, eller har alle så strøkene hjem?😳

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har for mye ting til at jeg kunne hatt visning, så vil være avhengig av å kjøpe ny bolig og flytte før jeg selger. En ting er strøkne hjem, men noe annet jeg lurer på er om faktisk alle mennesker nå har kun hvite og grå vegger i leiligheten sin? Aldri en farge noe sted? Eller maler de faktisk hvitt før visning? Kan ikke huske sist jeg så en farge i en boligannonse. 

Anonymkode: 2f24a...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har for mye ting til at jeg kunne hatt visning, så vil være avhengig av å kjøpe ny bolig og flytte før jeg selger. En ting er strøkne hjem, men noe annet jeg lurer på er om faktisk alle mennesker nå har kun hvite og grå vegger i leiligheten sin? Aldri en farge noe sted? Eller maler de faktisk hvitt før visning? Kan ikke huske sist jeg så en farge i en boligannonse. 

Anonymkode: 2f24a...efe

Jeg ser masse farger i boligannonsene, og har hørt om folk som har fått beskjed om å male med farge før foto.

Anonymkode: 02c7d...969

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi skulle selge boligen vår i 2016 (pga skilsmisse), så tok jeg meg av all styling og rydding. Passet på fargene var avstemt og at det ga harmonisk inntrykk, det var pinlig ryddig, personlige bilder og fotografier ryddet vekk, all unødig pynt borte. Det var satt frem frisk frukt i en pen skål og blomster et par steder. Rent og ryddig overalt. Vi hadde pakket vekk en hel haug med ting og stappet det inn i en varebil vi hadde lånt. Denne varebilen ble parkert et stykke unna under visningen. 

Det ble budkrig allerede på forhåndsvisning. Det var tre eller fire som ville komme på forhåndsvisning før annonsert visning, så jeg la inn alle på samme dag og tid. Det endte med budkrig mellom dem alle, og vi fikk en veldig god pris på boligen. Vi solgte da, og avlyste annonsert visning. Bodde i et veldig populært område der boliger/leiligheter (rekkehus og eneboliger) alltid blir revet vekk med en gang.

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
A-hunter skrev (28 minutter siden):

De skal vel neppe bo på gata etter at de har solgt heller? I så fall har de nok en plan om å flytte i alle fall eller et nytt sted å bo.

Alternativt kan det innføres angrefrist slik de har i Sverige. I Sverige har de 0% reklamasjoner etter salg. I Norge har vi 20%. Det er et samfunnsproblem og ny forskrift løser antagelig ingenting av det.

Det er ikke alle som kjøper før det selger. 

Anonymkode: 0c68d...579

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det å style boligen er nok veldig vanlig. Det handler jo ikke om å skjule feil og mangler... Det handler om å vise den frem fra sin aller beste side, sånn at kjøperen kan se boligens fulle potensial akkurat som den er nå, og ikke bare et overmøblert, litt trangt og "tett" hus - hvor man bare ser selgerens ting, bilder, møbler, og barneleker.

Anonymkode: 858bf...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
A-hunter skrev (2 timer siden):

Ditt problem kan enkelt løses ved at det lages 3D tegninger av alt som skal selges med link i prospektet.

Åpne på PC hjemme og klikk og dra møbler med ulik størrelse rett inn i boligen. Slike program finnes allerede i dag og er gratis å bruke til slike enkle operasjoner.

Vi er i 2022. Vi behøver ikke se ting fysisk på stedet i alle sammenhenger.

Mitt problem? Nå skjønner jeg ikke hva du mener, jeg har ikke noe problem.

Anonymkode: db812...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...