Gå til innhold

Er det vanlig med styling av bolig før salg, eller har alle så strøkene hjem?😳

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det ser jo ut som biæoligne er tatt rett ut av en interiørkatalog jo...Har profesjonell styling blitt så vanlig nå?

Anonymkode: 31c7d...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Veldig vanlig ja.

Alle pynter, rydder og vasker men noen leier oss inn. 

Vi har både møbler og interiør på lager, men kan også komme ut for å gi tips til hvilke møbler de burde ta bort, hva de burde få lånt og hvordan de kan fremstille boligen best mulig 

Anonymkode: 5cd1e...cd8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et godt tegn på et samfunn som er sykt.

Den dagen du er på visning ser du på duftlys, pene håndklær, et titalls puter og fruktfat, mens den dagen du får nøklene er det bare skader, skruehull, hakk, sår og det store behovet for oppussing du ser. Her skal du bo i ditt livs største investering som du skal betale på de neste 30-35 årene...

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste går vel gjennom boligen sammen med megler og snakker om hva som burde pakkes bort, eventuelt hvordan man bør ommøblere osv. 

Da fotografen kom for å ta bilder hos meg gjorde også han en super jobb med å påpeke og gi tips ang. ting megler og jeg hadde oversett eller ikke tenkt på.

Mulig innleid styling er mer utbredt i de største byene, men absolutt ikke det vanligste sånn gjengs over er mitt inntrykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vanlig ja. De fleste meglerene har også stylist i meglerpakka. Man vil jo gjøre boligen så salgbart som mulig. Det er viktig at folk kan se for seg at de kan bo der selv, og at det ikke er overmøblert (som mange boliger er), da vil det se mye mindre ut. 

Anonymkode: bec88...5c0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man går jo gjennom boligen, plukker bort ting. Vi fjernet til og med noen kommoder fra soverommene for å få det luftigere. Fjernet gardiner som var praktiske, men ikke veldig moderne. Fikk inn noen blomster og grønne planter. 

Men jeg tror veldig få bytter ut møbler, og henter inn gjenstander. Har generelt inntrykk av at de jeg kjenner under 40 har ganske fine og dyre ting, og hjem med gjennomtenkt interiør. 

Anonymkode: 4b0d0...9b3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle rydder og fjerner møbler og gjenstander. Mange flikker, maler litt, setter opp de siste listene o. Mange  leier hjelp av stylist for å få hjelp til stylingen, og kjøper/låner noen ting for at det skal se bedre ut. Noen lar stylisten gjøre større endringer, leier flere/alle møblene ++ Det siste er nok vanligst i de største byene, og mindre brukt ellers i landet.

Jeg skjønner godt at folk leier stylist for å gi godt inntrykk av boligen. Det som er mer overraskende er at folk ikke leser prospektet nøyere, og at de ikke sjekker mer på visning.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig vanlig. 

Da samboer skulle selge sin leilighet, overflatemalte vi flere rom før salg (alt var ok altså, bare litt plass farge), pluss at vi ryddet ut så mye som mulig før salg. I tillegg byttet vi ut en del av hans utemøbler og innemøbler med mine, da mine møbler matcher hverandre. Kjøpte friske roser til flere rom, matchene pledd, og byttet også rosene for hver visning. 

Vi har det ikke så strøkent til hverdags 😂

Anonymkode: 25a5e...0af

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vanlig å style ja. Jeg har hjulpet flere venninner å fjerne flere møbler/interiør og erstatte med ting vi låner, feks fra meg. Bildene har sett veldig bra ut på Finn, men så jo ikke så bra når de bodde der. 

Anonymkode: 9a361...dac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Næ, syns ikke det er vanlig. Vi var ikke villige til å betale for det, og megler anbefalte det ikke heller for oss siden vi er minimalister. Vi trengte ikke fjerne ting, bare ryddet litt småpirk som tv kontroller før bildene ble tatt. 

Og vi hadde ikke nye møbler altså, mye kjøpt brukt og gammelt, men inntrykket ble likevel bra. Huset ble solgt første dag etter visning. Trikset tror jeg er å gjøre det såpass luftig at folk kan se for seg egne møbler der, og vi hadde det slik fra før :)

Anonymkode: a29d7...fc1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi solgte var det time med stylist i pakka. Hun kom innom en gang for å gi råd på hva vi kunne gjøre og anbefalte å male to rom, også kom hun innom dagen det skulle tas bilder og hjalp med å gjøre siste finpuss. Vi fikk låne puter og noen interiørting av henne. Disse beholdt vi til etter visninger var ferdige. Hadde ikke betalt for stylist selv, men leiligheten ble mye bedre enn jeg kunne klart det alene. Selv om jeg er enig i at det er litt juks i form av at man kan blende folk litt slik at de ikke blir oppmerksomme på det som kanskje ikke er helt perfekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det er vanlig med styling ja, jeg kjenner nesten ingen som har det sånn til vanlig. Men noen kjenner jeg, kanskje 2-3 personer, de har virkelig nesten visningsklare hjem til en hver tid. Fine møbler, alltid ryddig osv. 2 av de har ikke så mye personlig heller, den siste har en del personlig men hadde bare trengt å plukke vekk litt så hadde alt vært klart - ryddig og rent og pene møbler osv fra før. Iallfall når de får besøk er det sånn (og jeg tror faktisk de har det sånn ellers og). 

Jeg betalte ikke for styling men stylet selv. Flyttet vel ut halvparten av møblene og nesten alle tingene mine minst før visning (flyttet før jeg solgte og skulle ikke ha med alt av møbler). Satte opp litt blomster, nytt hvitt sengetøy og sengeteppe, pene puter, pledd osv. Hadde ikke TV eller noe sånt. Så kanskje ikke like proft ut som sånn ferdig styling men det ble fint og leiligheten så større ut pga færre møbler og jeg solgte til over prisantydning.

Jeg bodde ikke sånn selv om det var mine møbler og ting det lille som var igjen :P

Anonymkode: 43634...5fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De gangene jeg har solgt uten å style huset, ble det kun solgt til takst. 

De andre gangene jeg hadde styling, gikk boligene til langt over takst.

Anonymkode: 0b689...cec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi styler selv. Har moderne og pent interiør fra før, men i hverdagen ble det jo litt rotete med babyting, barnevogn, kaffetrakter på disken, fjernkontroller, personlige eiendeler, ytterjakker osv. Handler jo bare om å ta vekk det som gjør det rotete og la kjøper forestille seg sine egne ting inn i leiligheten. 

Anonymkode: d5b13...197

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt vanlig med boligstyling, ja. Mange fjerner også egne møbler og lar stylisten stå for møbleringen. 

Anonymkode: d5f9b...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (2 timer siden):

Det er et godt tegn på et samfunn som er sykt.

Den dagen du er på visning ser du på duftlys, pene håndklær, et titalls puter og fruktfat, mens den dagen du får nøklene er det bare skader, skruehull, hakk, sår og det store behovet for oppussing du ser. Her skal du bo i ditt livs største investering som du skal betale på de neste 30-35 årene...

Det er derfor du som kjøper skal se nøye på hva du kjøper og lese taksten. Vesentlige skader slik du beskrives tar man opp i en klage.
Når min leilighet ble solgt ble det godt informert om at det fantes ting å sette fingeren på, men den ble stylet allikevel. Skulle den vært vist med det inventaret jeg hadde så hadde jeg sannsynligvis ventet på et salgt fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AliceNextDoor skrev (1 time siden):

Det er derfor du som kjøper skal se nøye på hva du kjøper og lese taksten. Vesentlige skader slik du beskrives tar man opp i en klage.
Når min leilighet ble solgt ble det godt informert om at det fantes ting å sette fingeren på, men den ble stylet allikevel. Skulle den vært vist med det inventaret jeg hadde så hadde jeg sannsynligvis ventet på et salgt fremdeles.

Hadde jeg fått bestemme hadde det vært strengt forbudt å selge noe annet enn helt tomme boliger. Det du ser er det du får.

Jeg driver som takstmann med reklamasjoner etter avhendingsloven som spesialområde og ser daglig hvor lite kjøpere egentlig har registrert. 

Og nei, å satse på en klage i etterkant er et dårlig tips. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
A-hunter skrev (3 minutter siden):

Hadde jeg fått bestemme hadde det vært strengt forbudt å selge noe annet enn helt tomme boliger. Det du ser er det du får.

Jeg driver som takstmann med reklamasjoner etter avhendingsloven som spesialområde og ser daglig hvor lite kjøpere egentlig har registrert. 

Og nei, å satse på en klage i etterkant er et dårlig tips. 

De færreste klarer å se for seg hvordan det kan bli i et tomt rom. Feks om det er plass til dobbeltseng på soverommet, om det er plass til seng på tvers av barnerommet, osv

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De færreste klarer å se for seg hvordan det kan bli i et tomt rom. Feks om det er plass til dobbeltseng på soverommet, om det er plass til seng på tvers av barnerommet, osv

Da er jo målebånd en fin ting å ta med på visning 😊

Anonymkode: c2e91...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da får de låne seg en tommestokk og en taperull da...

Å se på oppblåsbare senger med 15 pledd og åtte puter fra en boligstyler løser mindre enn lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...