Gå til innhold

NRK: «elevene må betale de uvaksinertes pris»

AntiBullshit

Anbefalte innlegg

leste nettopp denne artikkelen i nrk. Er det bare meg eller bygger artikkelen unødvendig opp under polariseringen mellom vaksinerte og ikke-vaksinerte? Jeg mener hovedårsaken til at elever må ha hjemmeskolen og uteplasser ikke kan servere alkohol langt på vei skyldes for dårlig sykehuskapasitet - som politikerne har vært klar over lenge uten å gjøre noe med. Har man reell vaksinevalg/frihet til å velge om man ønsker vaksinen eller ikke dersom man risikerer å bli beskyldt for å være grunnen til at vgs-elever dropper ut? Sist jeg sjekket så var det skolen og lærene som hadde ansvaret for sine elever, men det er kanskje enklere å skylde på uvaksinerte når elevene ikke oppfører seg som lærene ønsker. 

Under store kriser har mennesker dessverre en tendens til å peke finger, «denne samfunnsgruppen har skylda for denne krisen» har man jo sett og hørt flere ganger tidligere i andre prekære situasjoner.

Har ikke nrk et ansvar for å utfordre polariserte påstander som kommer fra en rektor som prøver å gi uvaksinerte skylda alene for at vgs-elever dropper ut, eller er nrks rolle bare å være mikrofonstativ? Kan det tenkes at norsk hjemmeskole er for dårlig, at det er rektor som må skjerpe seg?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Myndighetene gikk jo ut idag med at de innlagte på sykehusene bare var en del av kapasitetsproblemene. Sykdom/karantene og merarbeid rundt smittevern og vaksinering var mye av det som skapte problemene nå. Har vanskelig for å se for meg hvordan de uvaksinerte kan ha skylden for alt dette.

De uvaksinerte er jo også bare en andel av de innlagte. Uvaksinerte nordmenn uten underliggende sykdommer er en bitteliten andel av de innlagte. Så jeg ser ikke helt poenget med å skamme disse daglig i avisene(som utlendingene ikke leser).

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle andre medier kritiserer kapasiteten og strukturen i helsevesenet idag. Nrk er det eneste mediet som fremdeles velger å legge skylden på den lille andelen uvaksinerte. Flaut av nrk. Jeg er selv vaksinert, men dette blir bare for dumt.

Det eneste bra med denne saken er at de trykker på for at vgs elever må få komme tilbake på skolen nå. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...