Gå til innhold

Pandemien er over for de fleste, tror vaksineforsker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle kan vel se at det er rett. 

• Liker 6
Skrevet
Balian d'Ibelin skrev (8 minutter siden):

Hun dama der har jeg sluttet helt å høre på, syns hun virker mer og mer spesiell. Hun mener at man bør lette på tiltakene nå, noe som er rimelig spesielt da Omicron bølgen har såvidt startet. Har ikke media andre eksperter å prate med? Dessuten er det flere som mener at hun prater om ting som ikke er innenfor hennes fagfelt til tider uten at media opplyser om det. 

Man har ikke store kapasiteten på sykehusene.Mange flere kan komme til å bli innlagt så jeg syns det er på tide å slutte å syte over alle tiltakene. Man må ha tiltak sånn som situasjonen er og sånn er det. (Vi snakker om verdens mest smittsomme virus) Mange operasjoner kan bli utsatt for folk flest, det er ikke uten grunn at kreftforeningen feks er bekymret. 

Man må også ikke glemme de som ikke kan ta vaksinen, som ofte har helseutfordringer som gjør at de ikke kan sitte isolerte hjemme men er avhengige av å oppsøke leger/sykehus. De har også partnere, foreldre og barn som trenger å leve sine liv med skole, fritidsaktiviteter og jobb. Mange folk har også kreft med dårlig immunforsvar. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Fagfolk skal man kun høre på når de har samme mening som en selv. 

Endret av Barbalala
  • Liker 4
Skrevet
NorthernLight skrev (21 minutter siden):

Hun dama der har jeg sluttet helt å høre på, syns hun virker mer og mer spesiell. Hun mener at man bør lette på tiltakene nå, noe som er rimelig spesielt da Omicron bølgen har såvidt startet. Har ikke media andre eksperter å prate med? Dessuten er det flere som mener at hun prater om ting som ikke er innenfor hennes fagfelt til tider uten at media opplyser om det. 

Man har ikke store kapasiteten på sykehusene.Mange flere kan komme til å bli innlagt så jeg syns det er på tide å slutte å syte over alle tiltakene. Man må ha tiltak sånn som situasjonen er og sånn er det. (Vi snakker om verdens mest smittsomme virus) Mange operasjoner kan bli utsatt for folk flest, det er ikke uten grunn at kreftforeningen feks er bekymret. 

Man må også ikke glemme de som ikke kan ta vaksinen, som ofte har helseutfordringer som gjør at de ikke kan sitte isolerte hjemme men er avhengige av å oppsøke leger/sykehus. De har også partnere, foreldre og barn som trenger å leve sine liv med skole, fritidsaktiviteter og jobb. Mange folk har også kreft med dårlig immunforsvar. 

Hun mente også at alle som ikke tilhører noen særskilt risikogruppe ikke trenger en tredje dose for litt siden.

• Liker 1
Skrevet
Pterinochilus skrev (1 minutt siden):

Hun mente også at alle som ikke tilhører noen særskilt risikogruppe ikke trenger en tredje dose for litt siden.

Ja, og... ? 

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, Barbalala said:

Hun har gjennom 2 år vært en av de aller mest hysteriske stemmene i offentligheten. Som hele tiden har mast om flere tiltak og nedstengninger.

Du må blande henne med noen andre.

• Liker 1
Skrevet
Fakta? skrev (1 minutt siden):

Du må blande henne med noen andre.

Det var kjapt. Ja, jeg var sikker på at det var hun Anne Spurkland. Hun mener jo nå at Omikron er enden på pandemien. 

Skrevet
1 minutt siden, Barbalala said:

Det var kjapt. Ja, jeg var sikker på at det var hun Anne Spurkland. Hun mener jo nå at Omikron er enden på pandemien. 

Det tror jeg også siden den er så smittsom, men det er ikke over før det er over. Selv om det bare er 1/3-del så mange alvorlige tilfeller så kan det bli fryktelig mange som trenger hjelp eller blir borte fra jobb samtidig hvis den får spre seg fritt.

Vi vet heller ikke hvor god immunitet den gir mot de andre variantene på litt sikt. De som har vært smittet av andre varianter for en stund siden har ikke veldig god immunitet mot Omikron.

Skrevet (endret)
2 hours ago, Barbalala said:

Alle kan vel se at det er rett. 

Hun er optimist og har rett i at fullvaksinerte ikke trenger å være særlig bekymret.

Og at man i størst grad bør lette på tiltakene hadde jo vært det beste for næringslivet og hvermannsen hvis man hadde hatt kapasitet, men det har man jo ikke.

Endret av Anonymus1986
  • Liker 1
Skrevet

Nei, man kan aldri åpne helt igjen. 

Skrevet
Anonymus1986 skrev (23 minutter siden):

Og at man i størst grad bør lette på tiltakene hadde jo vært det beste for næringslivet og hvermannsen hvis man hadde hatt kapasitet, men det har man jo ikke.

På hvilken måte har man "ikke kapasitet"? 

Skrevet
5 hours ago, Barbalala said:

På hvilken måte har man "ikke kapasitet"? 

Man har ikke nok nå, men det er mulig å hente det ut i kortvarige perioder.

Men Helseforetakene gidder jo ikke, det blir for dyrt..

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for vaksinedebatt. Lomvi, mod.

• Opprett ny...