Gå til innhold

Dokumentaren Drapet i akebakken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der en 4,5 og 6 åring ble utpekt som gjerningsmenn etter 1 døgn etter drapet på leke kameraten sin på 5 år. Jeg er bare rystet over den saken. 

Det må da være et gedigent justismord 

De var jo for unge til å straffeforfølges og foreldrene ble jo like sjokkert og barna kom med tilståelse etter manipulering fra politi. Det første de fortalte hver for seg er nok det som er sannheten at de så tre ungdommer stå bak. De ble ikke trodd. I tillegg  der jeg føler foreldrene ikke gjorde noe feil ble barna på toppen tatt fra dem av bv. Er så tragisk at jeg ikke har ord.

Håper virkelig de åpner den saken igjen. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de gjorde det.

Anonymkode: 65626...30d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror de gjorde det.

Anonymkode: 65626...30d

Jeg tror det ikke. En eldre dame i område beskrev samme ungdommene men den informasjonen ble aldri sjekket ut. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De har bestemt seg for å åpne saken igjen. Håper de gjør en bedre jobb denne gangen. Det er så vondt å tenke på de barna at jeg blir helt kvalm.

Anonymkode: 7e436...13c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De har bestemt seg for å åpne saken igjen. Håper de gjør en bedre jobb denne gangen. Det er så vondt å tenke på de barna at jeg blir helt kvalm.

Anonymkode: 7e436...13c

Ja syns de bør åpne på nytt og har de gjort det ja greit men den etterforskningen de gjorde den gangen var elendig. Er det feil er et fryktelig justismord. Blir spennende å følge med på. Har igjen siste episoden men den dokumentaren er så vond å se så kvier meg til slutten. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Litt mistenksomt hvor raskt de ga barna skylden.

Anonymkode: bef9c...25d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvordan de barna har det i dag 

Anonymkode: 76ed3...cfa

AnonymBruker
Skrevet

Var det bare 4 episoder? For det har vel bare vært 4 på brennpunkt på Nrk1? 

Anonymkode: 43474...fc3

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Var det bare 4 episoder? For det har vel bare vært 4 på brennpunkt på Nrk1? 

Anonymkode: 43474...fc3

Ja

Skrevet

Så siste episode i går. Stusser over Trondheims politiets veldig arrogante holdning til denne saken enda dag i dag.

5’åringen som slet med utagerende adferd ble jo utsatt for vold i barnehagen etterpå fra voksne for at han skulle skjønne hva hans adferd gjør andre. Barnehagen tok han med til åstedet 7 ganger 2 år etterpå. Etter 4 år ble de tatt av bv. Han og søstra og plassert i hver sin foster familie. Som 14-15 åring begynte han å ruse seg han var vel en av de om fant trøst i det etter en oppvekst der inge voksne kunne stoles på. At han ikke fikk være hos moren sin. Det fikk vel ingen av de. Tragisk for alle tre familiene. Nei en vond dokumentar. Håper statsadvokaten åpner. 

Det jeg ikke skjønner er at politiet i Trondheim og Kripos mener fortsatt de guttene er rette gjerningsmenn og vil ikke åpne saken.

Raclew i Oslo som har master i å gå etter politiets arbeid og en master til i forhørsmetoder. Som også endret politiets avhørs metoder mener politiet har gjort fryktelig dårlig politi arbeid. Dokumenter mangler. Vitner ble aldri avhørt. Selv etter1994 standard er det dårlig. Han har da laget en rapport til statsadvokaten.

For guttungene hvis de er uskyldig er det viktig at de blir renvasket. De har jaggu lidd nok.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

De ville bare skåne barna og familiene med å bli raskt ferdig..ingenting mistenkelig utover det...

Det gode ble det bestes verste fiende igjen

Skrevet
ABM skrev (11 timer siden):

De ville bare skåne barna og familiene med å bli raskt ferdig..ingenting mistenkelig utover det...

Det gode ble det bestes verste fiende igjen

Skåne ja... de ble jo et levende helvete for disse tre stakkarene da..og dette at de ikke fikk bistandsadvokat under avhør noe de har krav på gjør jo at grunnleggende menneskerettigheter ble brutt her. Sånt er ikke en rettstat som Norge verdig syns jeg da. En skal kunne stole på sin rettsstat. Men er en stund siden jeg gjorde det. Har sett alt for mange saker der folk har blitt beskyldt for ting de aldri har gjort og fått sine liv ødelagt. Håper vi får en oppdatering etterhvert i denne saken. Har de gjort det så er det jo rart at de ikke husker noe selv av det som skjedde. 

• Liker 1
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (18 minutter siden):

Skåne ja... de ble jo et levende helvete for disse tre stakkarene da..og dette at de ikke fikk bistandsadvokat under avhør noe de har krav på gjør jo at grunnleggende menneskerettigheter ble brutt her. Sånt er ikke en rettstat som Norge verdig syns jeg da. En skal kunne stole på sin rettsstat. Men er en stund siden jeg gjorde det. Har sett alt for mange saker der folk har blitt beskyldt for ting de aldri har gjort og fått sine liv ødelagt. Håper vi får en oppdatering etterhvert i denne saken. Har de gjort det så er det jo rart at de ikke husker noe selv av det som skjedde. 

Tror saken gjenåpnes...Er jo et kjent menneskelig svakhet dette...å tro en kjenner sannheten i en sånn grad at en trygt kan drite i forhåndsbestemte prosedyrer og retningslinjer...

Piloter har jo eksempelvis gjort det med særs uheldig utfall...

Skrevet
ABM skrev (Akkurat nå):

Tror saken gjenåpnes...Er jo et kjent menneskelig svakhet dette...å tro en kjenner sannheten i en sånn grad at en trygt kan drite i forhåndsbestemte prosedyrer og retningslinjer...

Piloter har jo eksempelvis gjort det med særs uheldig utfall...

Piloter vet jeg ikke noe om da men. Men kjekke å se på er de😂🎉

AnonymBruker
Skrevet

Helt for jævlig rystende sak. Stakkars unger. Håper de får rettferdighet. Noe som nesten blir umulig og oppnå. Hva med ungdommene? Flere vitneutsagn om disse, og ingen oppfølging? 

Anonymkode: 87d05...cb5

• Liker 3
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (9 minutter siden):

Piloter vet jeg ikke noe om da men. Men kjekke å se på er de😂🎉

Birgitte Tengs....Fritz Moen..Baneheia..

Norsk rettssikkerhet på den tida var nok ikke helt i vater nei .

AnonymBruker
Skrevet
On 1/7/2022 at 4:21 PM, AnonymBruker said:

Tok vel 10 minutter med intervju av enten 5 eller 6-åringen (husker ikke hvem av dem) før de var sikre. Tok ikke lang tid før de annonserte i media og fikk gratulasjoner fra statsadvokaten for hurtig oppklaring.

Anonymkode: a7767...9a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tok vel 10 minutter med intervju av enten 5 eller 6-åringen (husker ikke hvem av dem) før de var sikre. Tok ikke lang tid før de annonserte i media og fikk gratulasjoner fra statsadvokaten for hurtig oppklaring.

Anonymkode: a7767...9a2

10 minutter med manipulering*, blir det vel. Av en eller annen grunn så bestemte de seg for å tro på 4 åringen, enda de to eldste allerede hadde gitt gode og detaljerte forklaringer av at det hadde vært noen tenåringer. 

Jeg kan ikke skjønne hvordan tre små barn i tunge vinterklær, skulle klart å drepe den jenta. Og hvorfor?? De kjente henne jo, og jeg tror nok de hadde stoppet så fort hun sluttet å gjøre motstand, og blitt redde da. Kan heller ikke tenke meg at de hadde funnet på å kle av henne, når de så at hun var skadd.. 

Anonymkode: 7dc88...fac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enda et eksempel på at det i mange år var sånn i norsk rettvesen at tilståelse var lik hurra, saken løst. Ikke fordi barn ikke kan være fæle mot hverandre og helt sikkert drepe hverandre i voldelig lek også. Det er også helt typisk å skylde på andre, eller hverandre. Jeg tviler ikke på at barna KAN være skyldige. Men det er selvsagt på ingen måte bevist. Her var politiet mest opptatt av å få avsluttet saken omgående. De tenkte vel det var det beste for barna, siden de uansett ikke kunne straffes. Men det finnes flere typer straff, et ødelagt liv er en av dem. Jeg synes det mest oppsiktsvekkende momentet kom helt på slutten, at et av de større barna var NAVNGITT av fireåringen. Det blir noe ganske annet enn å ha sett noen anonyme ungdommer løpe avgårde. Den navngitte ungdommen burde de selvsagt sjekket der og da. 

Anonymkode: 0f022...3c9

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...