Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte litt tid på å bli gravide første gang (etter pilleslutt, jeg hadde nok ikke eggløsning de første mnd). Jeg har ikke gått på prevensjon i mellomtiden, slik at det kanskje går raskere neste gang.

Håper på å prøve på søsken mot sensommeren, for så egoistiske som vi er så ønsker vi å planlegge terminen litt.

jeg synes det var tungt at nesten hele permisjonen min var på vinteren, så nå ønsker jeg å få med meg litt av sommeren også. Selv om ungen kommer når den kommer, trossalt.

Hvor lang tid brukte dere på førstemann, og hvor lang tid på andremann?

Anonymkode: bdf16...2e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesten et år på første. Nr to kom før vi i det hele tatt hadde forberedt oss 😉😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker 2-5 min på nr to.

Anonymkode: 7c45f...b94

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Førstemann satt med en gang. Andremann tok noen måneder. Gravid i PP1, ble SA i uke 6. Deretter gravid i PP2, som ble til andremann.

Venninna mi brukte over året på å ble (naturlig) gravid med første, og andremann satt på PP1 (egentlig hadde de ikke begynt å prøvingen en gang, den satt virkelig med en gang).

Anonymkode: 2dd4d...a8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi brukte litt tid på å bli gravide første gang (etter pilleslutt, jeg hadde nok ikke eggløsning de første mnd). Jeg har ikke gått på prevensjon i mellomtiden, slik at det kanskje går raskere neste gang.

Håper på å prøve på søsken mot sensommeren, for så egoistiske som vi er så ønsker vi å planlegge terminen litt.

jeg synes det var tungt at nesten hele permisjonen min var på vinteren, så nå ønsker jeg å få med meg litt av sommeren også. Selv om ungen kommer når den kommer, trossalt.

Hvor lang tid brukte dere på førstemann, og hvor lang tid på andremann?

Anonymkode: bdf16...2e2

Her ble vi uplanlagt gravid med nummer to den ene gangen vi tilfeldigvis hadde sex på flere måneder 

Anonymkode: 37502...c3d

• Liker 2
Skrevet

Med nr 1 tok det nesten 2 år..

Nr 2 kom på første rund hvor mannen slapp å hoppe av i svingen :ler:  Altså ganske mye fortere! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nr. 1 tok 7 mnd etter p-pilleslutt og aktiv prøving. Mistet 2 ganger før den endelig satt etter det. 

Nr. 2 tok ca 3 mnd med litt halvveisprøving (var i sommerferien og mye farting og familiebesøk) 

Anonymkode: 972d3...de2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Begge to satt på første forsøk. Hadde regna med at det skulle ta litt tid med begge, så det ble visst julebabyer begge to 🙈

Anonymkode: 620c1...496

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nr 1 brukte vi noen måneder på. Nr 2 bare var der plutselig. Jeg sluttet på p-piller midt i et brett, og rakk aldri få mensen.

Anonymkode: acee8...f6e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Første ble til på PP3. Med andre ble jeg gravid i PP1, mistet i MA i uke 8 og ble gravid igjen i PP3. Så det ble novemberbarn i stedet for junibarn. 

Anonymkode: 0c760...8ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Første ble til på første forsøk. Nr 2 var verre. 1,5 år med prøving uten en eneste positiv test. Måtte gjennom ivf, heldigvis satt den på første ivf forsøk.. sekundær infertilitet er ikke helt ukjent, dessverre 😩 

Anonymkode: 6a349...5b0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Første barn kom på PP4, andre barn på PP36 (sånn cirka) og tredje barn på PP1.

(Nei, ingen skrivefeil - det tok 36 måneder, inkludert et par spontanaborter.)

Anonymkode: 4dcca...7a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tok godt over ett år med prøving før førstemann satt. Andre gang gikk det på første forsøk. Ble veldig overrasket! 

Anonymkode: af863...f3d

• Liker 3
Skrevet

Nr.1 ble til på prevensjon. Så da vi ønsket nr.2 var det frustrerende at det tok 13 måneder før klaff. Men sånn ble det. (Og brukte 14 mnd på nr.3 og 12 mnd på nr.4)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nr 2 ble til på pp2. Gikk ikke på noen prevansjon mellom 1 og 2. Nr 1 ble til på pp4. Hadde da gått på ppiller i flere år, og begynte prøving med en gang etter pille slutt.

Anonymkode: c6ee8...b93

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

5 mnd. med første. Første forsøk andre gang.

Anonymkode: 8a48f...801

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Første prøveperiode på alle tre. 

Anonymkode: ffdf2...8ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Både nr 1 og nr 2 satt på første forsøk

Anonymkode: a3844...4f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Første gang vi prøvde ble jeg gravid på første forsøk, men mistet i MA. Ble deretter gravid på nytt etter 1 mens, og den satt. Startet på p-piller etter ammeslutt med nr 1, og gikk nesten ett år. Tok deretter 6 mnd å bli gravid på nytt, men mistet da i SA. Så to mnd før jeg ble gravid på nytt igjen, og om alt går som det skal, kommer lillesøster om et par mnd.

Anonymkode: c5c1c...ad3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Over et år på første og to måneder på nr. to. 

Anonymkode: cb529...410

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...