Gå til innhold

Hva tenker du når du ser en av oss "sortkledde"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi som hele året stort sett går påkledd i en eller annen variant av sort. Vi har kanskje en fargerik teskjorte, veske/bag, lue/skjerf om vinteren, men alltid hettejakke, ytterjakke, bukser, sokker og sko er i sort. Selv om sommeren. Jeg har hørt innvendingene mange ganger fra folk som ikke klarer å la være med å kommentere. 

"Vi gjemmer oss og er redde for å vise og la andre se hvem vi er". For det første så er det helt sikkert at vi ikke er redde for å synes når vi er nesten de eneste i omgivelsene som går sortkledde i en flokk av andre som følger de vanlige fargerike motefargene. For det andre må man bli kjent med et menneske for å kunne oppdage hvem vedkommende er (og det hadde jo ikke vært aktuelt samme hvilken farge jeg hadde gått med, for jeg snakker ikke med alle som går forbi meg i hverdagen), og for det tredje, nei, vi er ikke medlem av en underlig satansekt som brenner stavkirker til lunsj hver uke. Vi bare liker å gå nøytralt sortkledd til alle anledninger hele året. Når jeg og klærne er hele, rene og noen plagg er helt nye (fremdeles i sort), så syns jeg at jeg har gjort det jeg skal i forhold til mine omgivelser. De fleste går forbi, men de eldre damene (både med og uten bibel i hånd) rynker spesielt på nesa, skuler og stikker nesene sammen i flokk og baksnakker. 

Ryktemakere og mobbere som de er!  :glare: :glare: :glare: 

Hva tenker du? 

Anonymkode: f564c...414

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker svært lite om det. Går ikke rundt og er så opptatt av hva andre kler seg i annet enn hvis jeg ser noen som har veldig spesielle eller fargerike klær på seg.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg ikke helt igjen i oppfatningen du har av hvordan andre ser deg.

Foretrekker sort selv. Sort, hvitt og rødt. Det er det jeg går i. Synes det er klassisk og stilrent. For ikke å snakke om jævla enkelt å finne ut hva man skal ha på seg. It's basic, liksom. Ingen har spurt meg om jeg er med i satanistisk sekt.. og jeg har tatoveringer, store ringer, masse armbånd og svart cat-eye-liner.  

Anonymkode: 65943...efc

• Liker 5
Skrevet

Tror du overdriver kraftig. De fleste bryr seg lite. Nøytralt svartkledd er det svært få som rynker på nesen av.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er sommer tenker jeg at det må da være jævlig varmt å gå med svarte jeans og svart svart svart i solsteiken. 

Ellers bryr jeg meg ikke. 

Anonymkode: f3876...0d3

• Liker 8
Skrevet

Bryr meg ikke. Selv er jeg en grå mus. 

• Liker 2
Skrevet

Har jeg aldri ofret en tanke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

be69655c-10df-4501-8e7b-5285d9347110?fit
Den gang da, pent kledde damer i sort. De gjør det fremdeles mange steder i verden, for sånn er det der. Eldre damer i Hellas f.eks. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

be69655c-10df-4501-8e7b-5285d9347110?fit
Den gang da, pent kledde damer i sort. De gjør det fremdeles mange steder i verden, for sånn er det der. Eldre damer i Hellas f.eks. 

Min umiddelbare tanke da jeg så dette bildet var "Yo!"

De ser ut som de skal bryte ut i gangstarap når som helst.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tenker veldig lite om det. Hadde selv en svart periode i 20-årene. Alt var svart. Til og med truseinnlegget. 😅 Tror det er ganske vanlig faktisk. Ellers er de jeg kjenner som har sverget til svart hele livet enten litt rocka typer, eller så er det klassisk stilige damer. 

Anonymkode: a5158...86c

• Liker 4
Gjest loveli
Skrevet

Spørs helt på hvor langt du drar det. Jeg synes ofte de med masse piercinger, tatoveringer, barberte øyenbryn og rød sminke tror de er mer spesielle enn dem er. Jeg føler ofte at de ser mer ned på vanlige folk enn vanlige folk ser ned på dem. Og jeg synes det er herlig med folk som sier at de gjør dette for å ikke følge "saueflokken" og så sminker og kler de seg som alle andre som ikke vil følge saueflokken... 🤣 De skjønner vel ikke selv hvor hysterisk ironisk det er.

Det sagt, høres ikke ut som du er i denne kategorien og det eneste jeg tenker er at det må bli varmt på sommeren. Jeg går mye i svart selv, enten bukse eller topp/genser er svart, utenom i juni/juli.

AnonymBruker
Skrevet
Tuba skrev (8 minutter siden):

Tror du overdriver kraftig. De fleste bryr seg lite. Nøytralt svartkledd er det svært få som rynker på nesen av.

Nei. :) Da har du ikke opplevd hvordan det er å bo på et mindre sted der A4-levemåter og flertallet i bibelbeltet råder. De vil ikke ha annerledeshet. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis det er sommer tenker jeg at det må da være jævlig varmt å gå med svarte jeans og svart svart svart i solsteiken. 

Ellers bryr jeg meg ikke. 

Anonymkode: f3876...0d3

Hvorfor velger nomader i de aller varmeste ørkenstrøk å iføre seg metervis med bl.a. mørkeblått og sort tøy fra topp til bunn, hvis det virkelig var så varmt? Jo, det er noe som heter "å kle varmen ute" og det fungerer. :) 

Gjest AprilRyan
Skrevet

Tenker egentlig lite om det. Har vært der selv og var godt over 30 før garderoben ble mer fargerik. Jeg var veldig rocka i 20-årene og kjørte svart fra topp til tå. 

Ble tilslutt lei av det, men om andre går kun med svart så er det ikke noe jeg bryr meg særlig mye om. 

Hvis eldre damer reagerer så må det være ganske ekstremt tror jeg. Hadde en ekstrem stil en periode og da glodde folk, men opplevde egentlig ikke å bli bedømt av særlig mange. Så tviler på at en nøytral stil der man går i svart er noe noen bryr seg særlig mye om. Da må det jo være et særdeles kristent miljø du vanker i. 

Skrevet

Rent nattsvart er det få som kler, bare vintertyper. Ellers stjeler det farge fra ansiktet, og virker overveldende. 
Eier derfor nesten ikke sorte klær. Marine og mørke plommefarger er mitt sort. 
Ser selvsagt ikke ned på de som bruker kun sort, hvis de kler det. Tenker at det er enkelt og tidsbesparende. På den andre siden hadde det vært fryktelig for meg å kun gå i sort, men det er fordi jeg har et spesielt forhold til farger…

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker best svarte klær selv, så om jeg stirrer er det fordi jeg synes det er stilig. 

Anonymkode: 2ef68...b2c

• Liker 2
Skrevet

Tenker at det er fint å se at folk går med det de liker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei. :) Da har du ikke opplevd hvordan det er å bo på et mindre sted der A4-levemåter og flertallet i bibelbeltet råder. De vil ikke ha annerledeshet. 

Hvorfor velger nomader i de aller varmeste ørkenstrøk å iføre seg metervis med bl.a. mørkeblått og sort tøy fra topp til bunn, hvis det virkelig var så varmt? Jo, det er noe som heter "å kle varmen ute" og det fungerer. :) 

Men nå bor jo de aller fleste i Norge i større byer der det er stor diversitet og folk er vandt til at folk kler seg forskjellig. Å gå kledt i svart er virkelig ikke uvanlig eller spesielt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om de er en av oss*

mvh under cover *metal head 🤘🏻

Anonymkode: 0acfe...f5d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er veldig få som bryr seg om at andre går i sort. Jeg har selv en god del svarte kjoler og bukser, men jeg har mange fargerike skjerf, kåper og sko, så er aldri helt kledd i svart. Det blir en fin balanse. Hvis noen velger å gå i svart fra topp til tå så er ikke dette noe som plager meg ihvertfall, folk må få gå kledd slik de vil. 

Anonymkode: 804cf...f2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden du spør så må jeg jo si at jeg lurer oå hvorfor dere ikke blur drittlei av å gå i svart hele tiden ? Gjerne likbleik i tillegg . 
Alke trenger litt farge i livet sitt, men det kommer vel en dag der en blir lei av alt dette svarte 

Anonymkode: 0d099...848

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...