Gå til innhold

Er det noe galt med kroppen min? Oppnår aldri ordentlig orgasme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i slutten av 40-årene og har enda ikke fått en ordentlig orgasme, hverken med partner, alene eller med ulike leketøy.

Alle tips jeg har sett handler om hvordan man skal komme til det punktet hvor orgasmen utløses, men det er ikke mitt problem i det hele tatt. Jeg kommer som regel ganske kjapt dit, jeg merker at noe skjer og får ofte sammentrekninger. Men det føles aldri godt, det er enten nøytralt eller ømt. Det kan umulig være sånn "alle andre" har det, sex hadde ikke vært så populært om det er like interessant som å klø et myggstikk, liksom 🙂

Hva kan årsaken være - mangler jeg rett og slett noen nerveceller eller noe?

Anonymkode: 5cb54...03f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på samme måte... Nesten gitt litt opp 

Anonymkode: 3d9e7...745

Gjest Trøst
Skrevet

Basert på det du skriver så syns jeg ikke det høres ut som du er nærme i det hele tatt, heller at du er nærme å nyte sexen/onaneringen, men langt unna orgasme? Tror absolutt ikke du mangler nerveceller, men heller at du ikke er kåt eller tent nok. Hva gjør deg kåt? Blir du våt? Syns du sex og onani generelt er deilig? 

Skrevet

Som oftes finnes løsningen rett foran nesen på oss... det viktigste med slike orgasme "problemer" er faktisk å lære seg hvorfor og hvordan orgasmen oppstår. Mye av dette har biologiske og helsemessige årsaker og svar. Orgasmen er hjernestyrt, all stimuli fra nerveceller av erogene soner blir sendt opp til hjernen. Der fylles det et "beger" av nytelse, og når "begeret" blir fullt renner det over. Orgasmen er et faktum, og den går gjennom ryggsøylen i lynets hastighet. Dette burde du kjenne? Og når orgasmen/lynet treffer kjønnsorganet begynner sammentrekningene. Altså utløsningen har startet, tidslengden på sammentrekningene markerer styrken av orgasmen..

Hvis du ikke merker så mye, bare nøytralt eller ømt kan det komme av svak orgasme eller svake muskler som skaper disse sammentrekningene. Noen kvinner sverger til knipeøvelser, det øker både blodtilførselen til klittereksjon og at musklene blir sterkere.. pluss en rekke andre helsemessige fordeler... Jeg ville tatt dette opp med fastlegen.

AnonymBruker
Skrevet

Viktig at du slapper av og ikke tenker på orgasme. Ta deg noen vinglass først. Bruk god tid. Ikke stress

Anonymkode: 1898f...23b

AnonymBruker
Skrevet

1. Har du sterke nok muskler der nede?

Jeg har det på samme måte, men skal prøve å trene musklene ordentlig og jevnlig, og se om jeg merker noen forskjell.

2. Går du eller har du noen gang gått på antidepressiva?

Dette kan kødde til orgasme/evne til å få orgasme, selv etter at man har sluttet på det.

Anonymkode: 8b144...70e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.1.2022 den 7.57):

Viktig at du slapper av og ikke tenker på orgasme. Ta deg noen vinglass først. Bruk god tid. Ikke stress

Anonymkode: 1898f...23b

Nei for dette har hun sikkert ikke prøvd i løpet av hennes 40 år 🙄

Anonymkode: fd738...5b4

• Liker 3
Skrevet

Bli skikkelig kåt og våt først. Dess kåtere dess bedre orgasme. Og onaner jevnlig. 

Anonymkode: f2b06...6cc

Skrevet

Jeg er i samme alder og har det likt, og det har null med tenning å gjøre. For min del har jeg gitt opp, og det gjør meg ingenting. Jeg elsker sex og blir tilfredsstilt uten orgasme. Bedre å slippe og mase med det.

Anonymkode: 84dc9...2c3

Skrevet

Det handler nok mer om hodet ditt, ikke alt er styr av kropp og teknikker. Hva tenker du på? Du må teke sexy tanker og fantasier, ikke teknikk-det er jo kjedelig... 

Anonymkode: e7e4b...538

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...