Gå til innhold

Mulig jobbytte og jeg er så lite effektiv på jobb, vanlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som har hatt det slik? Redd det skinner igjennom at motivasjonen ikke er helt på topp. Pleier vanligvis å være rask og effektiv, men klarer liksom ikke å motivere meg selv på samme måte som før.

Anonymkode: 7cf33...30b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ut oppsigelsestiden min nå, bare 83 dager igjen 🥲🥲🙃

Ja, jeg må jobbe veldig hardt for å holde meg oppe på et visst nivå. Motivasjonen er borte, utålmodigheten høy og hodet er en annen plass. Men, jeg får det til enn så lenge 🤪 skal gå ut med hevet hode. 

Anonymkode: ab662...4ed

Skrevet

Det er helt naturlig. De siste ukene hos gammel arbeidsgiver er som regel krevende og slitsomme. Ikke fordi du er ekstremt effektiv og får gjort mye, men fordi motivasjonen er på bunn. Tankene dine er som regel hos ny arbeidsgiver allerede.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner det igjen. Derfor kan jeg ikke fatte og begripe de som har mer enn en mnd oppsigelsestid. Kan til en viss grad skjønne det på toppstillinger som sentralbanksjef og lignende, hvor kvalifiserte ikke vokser på trær. Men ingen tjener på å niholde på ansatte som ikke vil jobbe på arbeidsplassen lenger.

Anonymkode: 2e202...f93

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Har heldigvis bare 1 måned så sånn sett går det raskt. Jeg får bare ta meg sammen og gjøre så godt jeg kan. Skal gå ut med hevet hode så er jo interessert i å ikke etterlate meg kaos. Er bare demotiverende når det kommer nye oppgaver som jeg vet jeg ikke kommer i mål med før jeg går ut. 

Anonymkode: 7cf33...30b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjenner det igjen. Derfor kan jeg ikke fatte og begripe de som har mer enn en mnd oppsigelsestid. Kan til en viss grad skjønne det på toppstillinger som sentralbanksjef og lignende, hvor kvalifiserte ikke vokser på trær. Men ingen tjener på å niholde på ansatte som ikke vil jobbe på arbeidsplassen lenger.

Toppstillinger går somregel på veldig kort varsel pga interessekonflikter med ny stilling 😊 Ledere hos oss slutter nesten på dagen om de skal til konkurrerende selskap.

Jeg ba om å få gå før, men pga bemanningsproblemer fikk jeg ikke.......... Som om det endrer seg om 3 mnd, nyansatte er ikke selvgående før typ 7-12 mnd.

Uansett, jeg er jo glad i jobben min da. Og kollegene mine. Men herregud jeg gleder meg til å lære noe nytt 🤪

Anonymkode: ab662...4ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig! Arbeidsgiver trenger nok tid til å utlyse stillingen og ansette noen (som ofte har oppsigelsestid). Det tar mer enn 4 uker. I staten er det visstnok vanlig med 6 mnd oppsigelsestid, det er avskrekkende lenge og sier kanskje mest om hvor mye tid de bruker på å ansette noen? 

Anonymkode: afb18...bae

AnonymBruker
Skrevet

JA! Hjelper ikke at jeg er på hjemmekontor og ikke har kontakt med noen. 

Har 3 mnd oppsigelsestid (som er normalen i staten, ikke 6 mnd!). 3 mnd er absolutt fornuftig, det tar tid for meg å lære bort oppgavene mine (til en kollega som så skal lære det videre), gjøre unna forefallende arbeid slik at gammelt rusk ikke henger ved, og at arbeidsgiver får tid til å tilpasse seg og vurdere hva som skjer med mine oppgaver. Men gud bedre så kjedelig... 

Jeg har mye ekstern kontakt i nåværende jobb og blir overraskende ofte kontaktet av eksterne som har sin siste dag på jobb. Er tydeligvis typisk at visse oppgaver utsettes til virkelig siste liten. 😂

Anonymkode: 39245...fd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...