AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #1 Skrevet 7. januar 2022 Fant ut igår at jeg er 6+4 på vei, jeg har vært litt småkvalm men trodde det var hodepinen. Jeg har røyket hittill, fra 5-10 om dagen. Jeg bekymrer meg grusomt mye for om det har hatt noe å si?.. Skal til legen på mandag for å ta blodprøver osv.. for å se om hormonene har økt. Jeg har hodepine, sinnsykt ømme bryst og brekningsrefleksen er tilstede iallefall! Jeg vet det mest sannsynlig går bra ettersom jeg slutter nå, men bekymrer meg veldig for SA. Tok min siste sigg igår. Noen som forresten har råd til hvordan å dempe røyksuget? Hva funker å spise/tygge for å hjelpe? Og hvor lang tid tok det for dere å bli kvitt verste suget? Jeg har røyket i ca 2 år, er ung og frisk, men har hatt lyst til å slutte LENGE.. ser på det her som en gylden mulighet! Ikke hold tilbake på risikoer eller skrekkhistoriene, det går helt fint jeg trenger motivasjonen!! Det er ikke noe jeg ønsker å utsette foster for! Har sol sagt slutta nå men bekymrer meg for at jeg har røyket siste 2-3 ukene uten å ha visst om fosteret. Anonymkode: a22ca...db4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #2 Skrevet 7. januar 2022 Moren min røyket 5 gjennom hele graviditeten. Ble født med astma og en bråte allergier, slet enormt med ørebetennelser osv. i 2-3 årsalderen (og husker fortsatt smerten!) i tillegg til elendig immunforsvar hele barndommen. Så mange halsbetennelser, bihulebetennelser, runder med feber og i det hele tatt. Har hatt flaks nok til å vokse av meg det meste, men sliter fortsatt med stakkarslig immunforsvar. Antakelig går det helt fint så lenge du slutter nå. Vet det kan være helt umulig, men om du så må vri deg i senga med abstinenser i to uker så må du faktisk bare slutte. Ikke greit å utsette det fremtidige barnet ditt for alle mulige komplikasjoner, i tillegg til innsnevret blod- og oksygentilførsel gjennom graviditeten. Heier på deg! Anonymkode: 7a7ad...ea7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #3 Skrevet 7. januar 2022 Det du kan tenke er at røyk faktisk er uendelig bedre enn snus for fosteret. Så om det du har gjort ikke har vært så gunstig, så kunne det vært mye verre. 😊 Du er svært kort på vei. Og du kan ikke ha skadet fosteret ditt, da all skade så tidlig vil være så ødeleggende at det ikke er forenelig med liv. Så hvis du bærer frem barnet, vil det etter all sannsynlighet ikke være det minste påvirket av nikotinen. Men det er enormt viktig at du ikke tar en eneste røyk til. (Og ihvertfall ikke snus!). Anonymkode: 07da5...4a7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #4 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Moren min røyket 5 gjennom hele graviditeten. Ble født med astma og en bråte allergier, slet enormt med ørebetennelser osv. i 2-3 årsalderen (og husker fortsatt smerten!) i tillegg til elendig immunforsvar hele barndommen. Så mange halsbetennelser, bihulebetennelser, runder med feber og i det hele tatt. Har hatt flaks nok til å vokse av meg det meste, men sliter fortsatt med stakkarslig immunforsvar. Antakelig går det helt fint så lenge du slutter nå. Vet det kan være helt umulig, men om du så må vri deg i senga med abstinenser i to uker så må du faktisk bare slutte. Ikke greit å utsette det fremtidige barnet ditt for alle mulige komplikasjoner, i tillegg til innsnevret blod- og oksygentilførsel gjennom graviditeten. Heier på deg! Anonymkode: 7a7ad...ea7 Ja det er det som skremmer meg mest..tanken på at barnet ikke får puste ordentlig! Har hørt de kryper sammen pga oksygenmangel.. helt grusomt å se for seg.. Jeg skal absolutt slutte nå ja, jeg er egt glad i lakris pastiller for å dempe suget, men så skal man helst ikke spise lakris heller da.. uff😅Må prøve å finne no annet å tygge på så jeg holder suget litt unna. Har UL på fredag neste uke, så da får jeg forhåpentligvis se hjertet slå🙈Takk! Anonymkode: a22ca...db4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #5 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det du kan tenke er at røyk faktisk er uendelig bedre enn snus for fosteret. Så om det du har gjort ikke har vært så gunstig, så kunne det vært mye verre. 😊 Du er svært kort på vei. Og du kan ikke ha skadet fosteret ditt, da all skade så tidlig vil være så ødeleggende at det ikke er forenelig med liv. Så hvis du bærer frem barnet, vil det etter all sannsynlighet ikke være det minste påvirket av nikotinen. Men det er enormt viktig at du ikke tar en eneste røyk til. (Og ihvertfall ikke snus!). Anonymkode: 07da5...4a7 Tusentakk for gode råd!! Jeg er så følsom for tiden så det betyr mye at du skriver dette, det beroliget meg mye..! Nei jeg nekter å utsette meg selv eller baby for det videre, om jeg så må pine meg selv de neste dagene så er det verdt det. Har slitt med angst i alle år, så derfor jeg startet med røyk for å dempe stress. MEN det hjelper jo ikke nå lenger uansett, og tror heller det gir motsatt effekt. Har det ganske bra psykisk nå også, så tror det går helt fint å slutte. Jeg slutta på dagen sist jeg ble gravid (2020), men så mistet jeg i SA og startet etter det å røyke igjen. Fattet ikke at jeg kunne være så dum å ty til røyken igjen, angret så mye! Denne gangen starter jeg aldri igjen! Anonymkode: a22ca...db4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå