AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #21 Skrevet 8. januar 2022 Om du har kjøtt av skikkelig god kvalitet bruker du bare litt kryddersmør, eller en god olivenolje. Da ødelegger man ikke smaken med saus. Jeg lager gjerne pommes anna, hasselback, eller fondantpoteter. Grønne bønner med hvitløk. Smørdampet spinat. Ovnsbakte cherrytomater. Grillet asparges.Soppstuing. Anonymkode: f6b0b...57d
Brunhilde Skrevet 8. januar 2022 #22 Skrevet 8. januar 2022 Jeg er ikke, som flere andre i tråden, så glad i saus til biff. Jeg liker kjøttet stekt så det bare så vidt er varmt gjennom, altså a bleu, og har gjerne hvotløkssmør på toppen. Ved siden av liker jeg ovnsbakte småpoteter, ovnsbakt tomat, stekt sopp og grønn asparges. Lenge siden jeg har hatt en skikkelig biff nå, kjenner jeg ble fristet etter å ha lest denne tråden. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #23 Skrevet 9. januar 2022 Soyastekt brokkoli er godt til. Anonymkode: 83bdb...0e2
Taluno Skrevet 10. januar 2022 #24 Skrevet 10. januar 2022 Av poteter blir det enten urtebakte potetbåter eller fløtegratinert. Grønnsaker varierier. Noen ganger smørdamper jeg bare brokkoli. Noen ganger woker jeg paprika, sopp, minimais, brokkoli og gulrot. Noen ganger blir det soppstuing, og noen ganger feiler soppstuingen, så da blir det soppsaus Bruker enten hjemmelaget kryddersmør, rødvinsaus, béarnaisesaus, eller overnevnte soppsaus 😛 Men spesielt søndager med litt lett hangover, så woker jeg sammer biffstrimler med paprika, sopp, minimais og løk, steker potetbåter av søtpotet, og spiser med mengder béarnaise. Min variant av biffsnadder. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #25 Skrevet 12. januar 2022 Hvis jeg skal ha en litt lettere og friskere biff, så lager jeg tomatsalsa (tomat, løk, koriander og lime), hvitløkssmør på toppen av biffen og bakte småpoteter. Skal jeg ha en digg, mer usunn variant, så blir det gjerne bakt potet med hvitløkssmør og ost / pomfri, soppsaus og brokkoli. Anonymkode: ebd9e...c65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå