Gå til innhold

plutselige sterke smerter i skulder/øvre del av overarmen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde igår noen brå bevegelser med armene på trening i går, i venstre overarm, rett ved skulderen fikk jeg plutselig smerter. Jeg vet ikke om det kan være noe med leddbånd/muskler etc som kan ha skapt problemet. Når jeg holder området i ro går det helt fint, men så snart jeg beveger venstre arm kan jeg få vondt, og det er ved bestemte stillinger at jeg får vondt. Fx, skjærte jeg opp brød til kveldsmat idag, og da fikk jeg plutselig sykt vondt uten forvarsel ved å bevege venstre armen min bare bittelitt.... noen som vet om dette går over eller jeg like gjerne kan amputere venstre armen min?

Anonymkode: 999a2...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres ut som en strekk, men ring 116117 og hør om dette er noe som må sjekkes opp i. 

Anonymkode: 5f910...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Høres ut som en strekk, men ring 116117 og hør om dette er noe som må sjekkes opp i. 

Anonymkode: 5f910...94a

Er en strekk noe som går over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Er en strekk noe som går over?

Ja. Beveg armen litt forsiktig, men stopp ikke å bruke den. Tøy ut litt hver dag. Du skulle bli bedre i løpet av noen dager. Varer det i en uke uten at du kjenner bedring, så skaffer du deg en legetime.

Det kan være en betennelse. Strekk skal gå over av seg selv. Jeg har hatt "frossen skulder" og det begynte med at jeg trodde jeg hadde trent for mye. Det kom ikke så brått på som for deg, så jeg tviler egentlig på at det er frossen skulder.

Men spør legen, hvis det ikke går over.

Endret av ops2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...