Gå til innhold

Jeg er høysensitiv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er litt tøfft å inrømme siden jeg er mann. Jeg har lest flere bøker om emnet og tror jeg er høysensitiv.

Blir en høysensitiv mann sett ned på?

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Hvorfor skulle man se ned på deg? Høysensitivitet er et personlighetstrekk 20 % av befolkningen har.

• Liker 3
Skrevet

Nei.❤️ Jeg er selv høysensitiv. Ser aldri ned på noen.

• Liker 1
Skrevet

Hei! Det viktigste er at du ikke ser ned på deg selv, for det har du ingen grunn til. Høysensitivitet er en intelligens som innebærer at du mottar flere inntrykk enn folk flest, som selvsagt kan by på sine utfordringer. Men hvis noen skulle se ned på deg for det, er det deres problem. 

Verden trenger høysensitive menn! Jo flere som våger å si det høyt, jo bedre! 

Skulle du trenge flere argumenter, er det bare å spørre. Jeg er ekspert på høysensitiv intelligens! 

• Liker 1
  • 6 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg er høysensitiv... Gjenkjenner mange av kriteriene og kjenner på utfordringer ved å være som jeg er. 

Hvilke utfordringer møter dere på? 

Anonymkode: f09ff...95f

AnonymBruker
Skrevet

Blir fort sliten fordi jeg hele tiden tar inn og sorterer så mange (ofte unødvendige) inntrykk. Føler på stemningen i rommet og blir veldig fort påvirket av humøret til de som jeg er sammen med og blir i samme humør selv. 

Takler ikke enkelte lyder eller teksturer. F eks fat og kopper med ru teksturer kan jeg ikke bruke, får frysninger bare av tanken. 

Anonymkode: c9c11...613

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er selv høysensitiv så ikke noe galt i det. Man må være den en er. Ingen kan være like. 

Anonymkode: ad094...a45

Skrevet
On 1/7/2022 at 1:47 PM, Trude Sletteland said:

Hei! Det viktigste er at du ikke ser ned på deg selv, for det har du ingen grunn til. Høysensitivitet er en intelligens som innebærer at du mottar flere inntrykk enn folk flest, som selvsagt kan by på sine utfordringer. Men hvis noen skulle se ned på deg for det, er det deres problem. 

Verden trenger høysensitive menn! Jo flere som våger å si det høyt, jo bedre! 

Skulle du trenge flere argumenter, er det bare å spørre. Jeg er ekspert på høysensitiv intelligens! 

Makan... Hvorfor det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Blir fort sliten fordi jeg hele tiden tar inn og sorterer så mange (ofte unødvendige) inntrykk. Føler på stemningen i rommet og blir veldig fort påvirket av humøret til de som jeg er sammen med og blir i samme humør selv. 

Takler ikke enkelte lyder eller teksturer. F eks fat og kopper med ru teksturer kan jeg ikke bruke, får frysninger bare av tanken. 

Anonymkode: c9c11...613

Ja, kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver i første avsnitt.... 

Anonymkode: f09ff...95f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...