Gå til innhold

Arbeidsavklaringspenger/uførepensjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med AAP og uførepensjon fra KLP? Skjønner ikke helt hvordan man skal regne ut hva man eventuelt får fra KLP. Står i fare for å måtte gå over på AAP nå i vår... Står man får 25k i engangssum (slik jeg forstår det) i tillegg til 3% av pensjonsgrunnlaget. Hva er pensjonsgrunnlaget og får man det utbetalt en gang også? Evt. årlig eller månedlig? Blir ikke aktuelt med AAP i flere år for min del siden jeg studerer for å bytte til et mindre fysisk yrke. Er det andre regler for studenter evt.? Noen som vet?

Anonymkode: 11c0e...673

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Noen som har erfaring med AAP og uførepensjon fra KLP? Skjønner ikke helt hvordan man skal regne ut hva man eventuelt får fra KLP. Står i fare for å måtte gå over på AAP nå i vår... Står man får 25k i engangssum (slik jeg forstår det) i tillegg til 3% av pensjonsgrunnlaget. Hva er pensjonsgrunnlaget og får man det utbetalt en gang også? Evt. årlig eller månedlig? Blir ikke aktuelt med AAP i flere år for min del siden jeg studerer for å bytte til et mindre fysisk yrke. Er det andre regler for studenter evt.? Noen som vet?

Dette har jeg ikke satt meg inn i hilsen ansatt i helsevesenet med KLP og hatt mye fysisk helse utfordringer siste par årene.

Anonymkode: 3f722...6b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Dette har jeg ikke satt meg inn i hilsen ansatt i helsevesenet med KLP og hatt mye fysisk helse utfordringer siste par årene.

Anonymkode: 3f722...6b9

Er vel siste utvei dessverre, men fint man har ordninger fra KLP da :) Går du på AAP/er ufør ville jeg anbefalt deg å søke med KLP. kan være du har rett på mere penger enn du får nå :) 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet?

AnonymBruker
Skrevet