Gå til innhold

Hun vil ha stort bryllup og jeg vil ikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater store bryllup med masse mennesker. Kjæresten min sin søster fikk betalt hele bryllupet av foreldrene sine og hadde 80 gjester. Kjæresten min ville derfor fått dette av sine foreldre hvis vi hadde giftet oss. Jeg har tenkt til å fri, men vil bare gifte meg hvis vi kan gjøre det uten stort bryllup og med en forlover hver. Jeg tenkte vi kunne dra til utlandet.

Når jeg har snakket hypotetisk om at hvis vi skulle gifte oss. Hun sier at vi da skulle hatt et stort bryllup og det vil ikke jeg. Det at hun og familien skal bestemme alt gjør at jeg ikke tør å fri.

Hvordan har dere som har hatt bryllup løst sånne problemer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du bare si det som det er, neste gang bryllustemaet kommer opp. At du kunne tenkt deg å gifte deg, og fri til henne. Men at du vegrer deg pga ønsket hennes om stort bryllup. Så blir det spennende å se, om hun er så opptatt av størrelsen på bryllupet, eller om det er viktigere for henne å bli gift med deg.

Selv nektet jeg som kvinne, noe stort bryllup. Mannen min gikk med på en liten og intim vielse, selv om han ønsket det motsatte. Han angrer ikke på det i ettertid

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er noe helt spesielt med et lite og intimt bryllup ❤️ 
Du bør som nevnt over si det som det er. Det er begges bryllup. Men et kompromiss er jo fint. Ikke stort bryllup men med litt flere enn bare forlovere? Nærmeste familie bør få være med. 

Anonymkode: eef60...417

AnonymBruker
Skrevet
Diddelidott skrev (19 timer siden):

Jeg hater store bryllup med masse mennesker. Kjæresten min sin søster fikk betalt hele bryllupet av foreldrene sine og hadde 80 gjester. Kjæresten min ville derfor fått dette av sine foreldre hvis vi hadde giftet oss. Jeg har tenkt til å fri, men vil bare gifte meg hvis vi kan gjøre det uten stort bryllup og med en forlover hver. Jeg tenkte vi kunne dra til utlandet.

Når jeg har snakket hypotetisk om at hvis vi skulle gifte oss. Hun sier at vi da skulle hatt et stort bryllup og det vil ikke jeg. Det at hun og familien skal bestemme alt gjør at jeg ikke tør å fri.

Hvordan har dere som har hatt bryllup løst sånne problemer?

Eksen ønsket seg et stort bryllup. Jeg ønsket å oppfylle hennes ønske.  Bryllupet kostet nesten 200 tusen kroner, mine foreldre betalte 50 tusen hver og jeg de siste 100 tusen. Hun betalte sin egen bryllupskjole til 25 tusen eller så.  Ekteskapet varte i halvannet år.

Min samboer har spurt om vi ikke kan gifte oss. 

Gjett hva jeg svarer? 

Anonymkode: 4dcbb...3c2

Skrevet

Dere må bare snakke om det, som flere andre i tråden har nevnt.

Vi har vært i samme situasjon og funnet frem til et kompromiss, der vi har en liten intim vielse (som den ene ønsker) og en etterfølgende bryllupsfest (som den andre ønsker). 

Det er flere måter å finne kompromisser på - litt etter hva som plager deg med et stort bryllup og hva som er viktig for henne ved et stort bryllup. 

En løsning er jo at bryllupet blir et sted mellom bare forlovere og 80 gjester, at dere klarer å finne løsninger som er riktige og om det som er viktig for dere. Kanskje kan man droppe noen av elementene som er vanskelige for deg? Taler, hesteskobord, stor kirkevielse, skjæring av kake dans osv. osv, og heller gjøre noe som er riktig for dere.  En annen løsning er jo den vi og (mange andre) velger nå om dagen - en vielse med bare dere, eller også med forlovere, for eksempel i utlandet slik, og så en eller annen bryllupsfest senere. Ser du ikke liker masse mennesker og at dette også det kan være vanskelig. Men også, og kanskje særlig, med slike bryllupsfester, så står man jo ganske fritt til hva man ønsker. Altså kan det blir mindre formelt, man trenger ikke sitte ned i et stort rom osv. osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...