Gå til innhold

Kan dere som har eller har hatt FF dele erfaringene deres?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer om dette er det rette for meg og håper dere kan dele hvordan det er/ har vært for dere. 

Hvordan fant dere hverandre?

Kvinner: hvordan forberedte dere mentalt? Er det alltid lett for dere å skille sex og følelser, eller gjorde dere noe ekstra for å unngå å blande inn for mye følelser i denne situasjonen? 

Menn: hva ser dere etter når dere leter?

Anonymkode: d3be8...6fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mitt tips: gå kun for single menn. Treff de skjeldent. Unngå for mye chatting imellom. Se opp for lovebombing. Se opp for hot cold menn. De prøver å få deg hekta. Vær forsiktig, uansett med hvem.

Anonymkode: 61f84...c2d

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg sier meg enig i det ...61f84...c2d over sier. For all del ikke bland deg inn i noen som er i et annet forhold, og ikke bli forelsket.

Det siste er litt innfløkt, fordi man knytter jo en følelsesmessig forbindelse med noen man puler, og når det blir flere ganger så forsterkes det. Imidlertid hjelper det å være innstilt på at dette ikke skal bli noe mer.

Ta vare på deg selv, og la deg ikke utnytte.

Endret av draug 75
Rette opp skrivefeil
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Situasjonen jeg står i har mye å si for meg at det funker. Samt han jeg har et ff forhold med. Jeg kom for rundt et halvt år siden ut av tidenes mest bedritne forhold, og er pr dags dato 100% alene med barn. Samtidig er jeg under utredning for mulig alvorlig sykdom.  Forhold har jeg overhodet ikke lyst på. 

Liker jeg ff min? Ja veldig godt faktisk. Han er friheten min.  Han er en ekstra glede i hverdagen.  Vi snakker sammen hver dag og har vel egentlig blitt ganske gode venner på de 4 mnd vi har holdt på. Men han har noen greier og jeg har noen greier som tilsier at vi aldri blir noe mer enn venner.

Møttes på Facebook dating 😊

Endret av Anjatapinjata
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi møttes på Møteplassen i sommer og havnet etter hvert i seng. Har møttes 3-4 ganger i uken etterpå for herlig sex og kos. Supert opplegg med mye sex uten forpliktelse og forhold.

-M45

Anonymkode: dae9b...048

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg vurderer om dette er det rette for meg og håper dere kan dele hvordan det er/ har vært for dere. 

Kvinner: hvordan forberedte dere mentalt? Er det alltid lett for dere å skille sex og følelser, eller gjorde dere noe ekstra for å unngå å blande inn for mye følelser i denne situasjonen? 

Jeg følte at det var det rette for meg den gang jeg kom meg ut av et sexløst og destruktivt langt ekteskap.

Jeg ville ikke bo med noen, heller ikke ha kjæreste. Jeg ville ha frihet, men kjente at sexualiteten blomstret i meg, og jeg trengte det.

Det var fantastiske eventyr med noen få. Det var verdt det for meg å ha opplevd den episoden i livet mitt, men nå har jeg satt stopper. Stopper fordi det var for vondt da det ble slutt, for  jeg klarte nemlig ikke å skru av følelsene. Kanskje fordi jeg opplevde det som nærmt etterhvert, fordi vi traff hverandre for ofte. Det ble for seriøst og altoppslukende for meg.

Jeg trodde jeg forberedte meg på å ikke involvere følelser, men klarte det ikke.

Vi fant hverandre på Tinder

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Anjatapinjata skrev (18 minutter siden):

Situasjonen jeg står i har mye å si for meg at det funker. Samt han jeg har et ff forhold med. Jeg kom for rundt et halvt år siden ut av tidenes mest bedritne forhold, og er pr dags dato 100% alene med barn. Samtidig er jeg under utredning for mulig alvorlig sykdom.  Forhold har jeg overhodet ikke lyst på. 

Liker jeg ff min? Ja veldig godt faktisk. Han er friheten min.  Han er en ekstra glede i hverdagen.  Vi snakker sammen hver dag og har vel egentlig blitt ganske gode venner på de 4 mnd vi har holdt på. Men han har noen greier og jeg har noen greier som tilsier at vi aldri blir noe mer enn venner.

Snakke sammen hver dag med en ff? Da er dere vel mer enn bare ff. Hvor gamle er dere?

Anonymkode: b0ec3...1dc

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Kriteriene er nok ikke stort mer enn at det er en kvinne 😋 Er ikke sånn at det går an å velge og vrake

Anonymkode: 423f6...1a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vi møttes på Møteplassen i sommer og havnet etter hvert i seng. Har møttes 3-4 ganger i uken etterpå for herlig sex og kos. Supert opplegg med mye sex uten forpliktelse og forhold.

-M45

Heldiggrisen !     Dette kunne jeg også tenkt meg.  Problemet er jo at alle tenkelige ff-damer i rett alder forlanger eksklusivitet.  Må jo opp i 55+ alder for å finne noen, er jo noen bra der også men lenger i mellom.

Lover ikke eksklusivitet, da får det heller være.  Ikke det jeg "knuller rundt", men jeg liker ut å jakte og sjekke draget en sjelden gang i mellom.  Og jeg vil være ærlig, sniking og bløffing er jeg for gammel til nå.

Anonymkode: 7fed8...79e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Mitt tips: gå kun for single menn. Treff de skjeldent. Unngå for mye chatting imellom. Se opp for lovebombing. Se opp for hot cold menn. De prøver å få deg hekta. Vær forsiktig, uansett med hvem.

Anonymkode: 61f84...c2d

Ja, menn i forhold er helt uaktuelt! 
takk for heads up, har ikke tenkt på alle mulige spill noen folk driver med..🙃

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, Anjatapinjata said:

Jeg er også alene med barn 100% Derfor jeg ikke orker kjæreste. Har tenkt at det at jeg har liten tid til FF vil gjøre det lettere å ikke bli forelsket. Så er imponert over at du klarer å snakke med han hver dag og ligge med han uten å få for sterke følelser💪😊

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Kriteriene er nok ikke stort mer enn at det er en kvinne 😋 Er ikke sånn at det går an å velge og vrake

Anonymkode: 423f6...1a7

Haha…kjenner det sitter litt langt inne å ikke føle meg utvalgt😂

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt min i 5 år, veldig bra sex, god erfaring men tror ikke jeg ville gjort det igjen. Jeg har ikke kjæreste følelser men føler meg uansett knyttet, og er i en limbo på en måte. Så mitt råd er å treffes sjelden, og kun for sex, ikke kjæreste aktiviteter. Iallefall hvis du er av typen som knytter deg til folk. Jeg har hatt ons tidligere uten problemer, men tenkte det kunne vært ok å holde seg til en fast sexpartner. Det skal sies at for han som mann fungerer det fint. Har sagt ifra nå at dette ikke går lenger. Så heretter blir det kjæreste eller ikke noe på meg.

Anonymkode: 6467b...91e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere faste jeg treffer for sex og hyggelig samvær. Har truffet på tinder og Jodel. Jeg er nøye på å snakke en del og kartlegge preferanser og syn på uforpliktende sex i forkant. Da funker det best hvis jeg opplever at vi har nogenlunde sammenfallende ideer om hva vi ønsker. Jeg ser på dem som venner - med en fordel. Vi har alltid sex når vi møtes, men vi kan godt se en film sammen, spise mat sammen- og jeg blir ikke ff med noen som kun vil ha sex og ellers ikke snakke, henge osv. Jeg har kanskje et annet syn på dette enn mange- men tenker at man blir faktisk følelsesmessig involvert til hverandre når man har sex, og det er noe jeg ønsker. Ikke forpliktende - men som et vennskap. Det funker for meg, og jeg er tydelig fra starten av på hva jeg ønsker og hvordan jeg vil ha det. 

Anonymkode: 703d8...a7d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Her er det 2 kompiser og en eks kjæreste(lenge siden det ble slutt). Jeg vet ikke jeg, de to kompisene har det alltid vært noe tiltrekning/kjemi med (gjensidig), men likevel ikke noen jeg tenker på som en potensiell partner, uten at jeg kan si helt hvorfor. Tror det er ganske gjensidig, uten at vi egentlig har snakket om det. 

Exen er en person jeg alltid kommer til å være glad i og en jeg har veldig god kjemi med, men forholdet vårt er likevel veldig avklart, det kommer ikke til å bli noe kjæresteforhold igjen og det er vi begge inneforstått med forsåvidt ikke noe avtalt, men vi er begge der at det er prøvd og avsluttet, lukket kapittel, ferdig prossesert liksom. 

Om alle disse 3 er i et forhold så bruker jeg Fetlife.com for å finne ff. 

Ifht følelser så er det jo viktig å avklare på forhånd hvilke premisser man ønsker. Deretter så kommer det vell litt an på en selv da. Hvor man er i livet, hva man ser for seg, hva man ønsker seg. Ønsker man ikke et forhold så er man nok tryggere ifht forelskelse enn noen som kanskje egentlig vil noe mer (selv om de ikke nødvendigvis tenker noe mer med den de treffer som ff). Og for noen er sex og følelser tettere knyttet sammen enn for andre igjen. 

Men klart, alle kan utvikle følelser om de treffer en god match, men da er det vell opp til hver enkelt og gjøre det de må for å unngå komplikasjoner. Enten det er å bryte den relasjonen helt, treffes sjeldnere,  kutte ut alt annet enn sex etc, bare ikke fortsett relasjonen i håp om at den andre sikkert blir interessert i noe mer. Det er dømt til å gå dårlig. Det er selvsagt innafor å ta det opp, ingen vet hva som skjer før man har prøvd, så er man heldig kan det jo hende at ff også har fått følelser og kanskje likevel er åpen for noe mer, men om ikke det er tilfelle så må man godta det. Akkurat som man må ellers i livet om man blir forelsket i noen som ikke føler det samme eller noen som kanskje føler likt, men som er opptatt og ikke har noen planer om å forlate forholdet de er i. Det skjer jo det og. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Snakke sammen hver dag med en ff? Da er dere vel mer enn bare ff. Hvor gamle er dere?

Anonymkode: b0ec3...1dc

Fuck friend.  Ja vi er venner som jeg skrev. Venner som har sex 1-3 ganger i uka. Vi er i tredveårene.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er også alene med barn 100% Derfor jeg ikke orker kjæreste. Har tenkt at det at jeg har liten tid til FF vil gjøre det lettere å ikke bli forelsket. Så er imponert over at du klarer å snakke med han hver dag og ligge med han uten å få for sterke følelser💪😊

Liker han jo som person. Men er jo ikke alle man liker som man blir forelsket i eller vil ha et forhold med😊 var nok et lite hekt der i starten for begge, men det gikk seg til veldig greit. Ser jo på han som en venn som jeg har sex med.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Heldiggrisen !     Dette kunne jeg også tenkt meg.  Problemet er jo at alle tenkelige ff-damer i rett alder forlanger eksklusivitet.  Må jo opp i 55+ alder for å finne noen, er jo noen bra der også men lenger i mellom.

Lover ikke eksklusivitet, da får det heller være.  Ikke det jeg "knuller rundt", men jeg liker ut å jakte og sjekke draget en sjelden gang i mellom.  Og jeg vil være ærlig, sniking og bløffing er jeg for gammel til nå.

Høres rart ut, med mindre du tenker ubeskyttet sex. Jeg kunne iallefall ikke brydd meg mindre om ff ligger med andre så lenge jeg er fornøyd med relasjonen mellom oss to. Men jeg foretrekker sex uten kondom, og skal jeg ha sex uten kondom så ønsker jeg ikke at vedkommende har ubeskyttet sex med andre. Kanskje om vi snakker en annen fast hvor den andre ikke ligger rundt igjen. Men ellers så skal det liksom ikke så mange individer til før smitterisikoen øker betydelig. Viss han ligger med to andre feks da, og de to har to hver igjen og de to har et par andre på si osv så ja.. Nei. Men det handler vell ærlig talt om å være fornuftig, enten man er mann eller kvinne og uavhengig av alder. For min del er iallefall det litt av poenget med en fast ff heller enn ONS, selv om det ikke er bare det da. Ff er jo også enklere selvsagt, bedre siden man blir kjent i senga og ikke nye hver gang, men likevel. 

• Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Noen er funnet på nett og noen kjente jeg fra før. Har fuckfriends som er venner ellers også. Altså vi kan av og til møtes uten å ha sex. Snakker mye sammen.  
Mens noen møter jeg kun for sex. Da har det alltid vært viktig å si at jeg kun vil ha sex og ikke er ute forhold. Viktig at de også ikke er ute etter forhold. Hvis noen etter hvert blir skikkelig forelsket og vil noe mer som har skjedd, så blir det avsluttet, og finner andre som bare vil møtes for sex fremover. Fordi jeg ikke vil i noe forhold nå, kun sex og vennskap går også fint, så da blir det avsluttet for å ikke såre noen som vil noe mer. Så de ikke tror jeg kommer til å ombestemme meg etter hvert og de blir enda mer forelsket. 

Ellers er det viktig at de er single. Har skjedd noen har vært i et forhold men da blir det avsluttet så fort jeg vet om det. Vil ikke bli blandet inn i utroskap og drama. Aldri mer for å si det sånn. 

Endret av Warrior
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi er eksklusive ff siden vi treffes 3-4 ganger i uken uansett. Ingen av oss liker kondom så med eksklusivitet trenger vi ikke det. Stoler på hverandre, eksperimenterer en del og har masse god sex sammen. Utrolig bra greie!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...