Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så fortvilet! Jeg er gravid i 23. uke, og bulimien lever i beste velgående. Har vært syk i ganske mange år, en fem- seks år kanskje, og nå hadde det endelig begynt å gå litt bedre etter et par år i terapi. Jeg sluttet å gå til psykolog, og klarte meg fint på egen hånd. Så ble jeg gravid. I begynnelsen gikk det greit, jeg klarte å tenkte på barnets beste og holde meg unna doskåla. Men nå får jeg mer og mer panikk. Jeg klarer rett og slett ikke tanken på at jeg kommer til å legge på meg de neste månedene. Får panikk, føler meg feit og stygg. Det verste er at jeg nå ikke har noen kontroll selv over vekten. Uansett hva jeg gjør, så kommer jeg til å legge på meg! Føler meg egentlig ganske overfladisk som tenker sånn nå når jeg har viktigere ting å tenke på, men jeg klarer ikke å la være. Tenker på mat, mat, mat hele tiden. På hvordan jeg skal unngå å legge på meg for mye, hvor deilig det skal bli å kunne slanke seg etter fødselen, på hva jeg kan spise, ikke kan spise, ikke kan tillate meg å spise. Blir gal snart!

Jeg har lagt på meg ca. fem kilo hittil i svangerskapet, og legen sier at det er helt normalt. Men hva vil skje når barnet virkelig begynner å vokse?? Orker ikke tanken på hvordan jeg vil se ut.

Hva skal jeg gjøre? :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk hjelp med eneste gang. Fortell legen din akkurat det du forteller oss. Du trenger streng oppfølging..

Har du en samboer eller mor som kan passe på deg under svangerskapet? Bulimi og graviditet er som du sikkert vet, en særdeles uheldig kombinasjon.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Søk hjelp med eneste gang. Fortell legen din akkurat det du forteller oss. Du trenger streng oppfølging..

Har du en samboer eller mor som kan passe på deg under svangerskapet? Bulimi og graviditet er som du sikkert vet, en særdeles uheldig kombinasjon.

Ja. Dette må du ta tak i. Og du er ikke overfladisk, men syk. Og du trenger hjelp.

Skrevet

Jeg sier meg enig med de andre. Du er ikke overfladisk, du er syk. Og du trenger hjelp. Du burde antakelig gå til psykolog igjen, det har du jo hatt god nytte av før. Fortell akkurat dette du skriver her til legen din, be om hjelp. Det fortjener både du og babyen din.

Lykke til.

Gjest Very Victoria
Skrevet

Du er nødt til å snakke med legen din om dette for du er meget syk og trenger å bli fulgt opp helt frem til fødselen. Hvis du ikke gjør noe risikerer du å få et skadet/underernært barn eller at barnet ditt dør i livmoren fordi han/hun ikke får nok næring.

Skrevet

ja,søk hjelp med dette her, det er hjelp å få :) føler med deg :klem:

Kanskje jeg kan berolig deg med at en vennine av meg har slitt med anoreksi og bulimi i mange år, men hun fikk hjelp under graviditeten,så hun fikk i seg næring, hun fikk en flott frisk baby og hun er slank og fin(normalvektig) nå, og veldig fornøyd med kroppen sin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...