Gå til innhold

Foreldre som blander seg i alt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Jeg er 23 år og har akkurat flyttet hjemmefra. Jeg har vært student, men bodd hjemme i ca 6mnd nå mens jeg har lett etter leilighet og endelig fant jeg en. Tidligere har familien hatt en hund som dessverre døde pga alderdom, i den forbindelse valgte jeg og mine foreldre å skaffe oss en ny hund hvor jeg skulle ha hovedansvaret og de kunne passe den og hjelpe til. De ville ha en hund, men ikke alt ansvaret alene. 
Nå som jeg har skaffet meg leilighet blir selvfølgelig hunden med meg det har vært avtalen hele tiden, men det er her problemet begynner. De blander seg borti absolutt alt jeg gjør med hunden. Jeg mener det er sunt for hunden og bli med på ting og oppleve nye ting, de mener jeg skal sitte inne med hunden 24/7. jeg har møtt en fyr jeg gjerne vil besøke oftere og han sier jeg fint kan ta med hunden og her blander de seg inn igjen. 
De mener hunden blir stresset og at det ikke er bra å oppleve nye ting, jeg får heller ikke ha venner på besøk i følge dem? 
Altså jeg mener dette har gått alt for langt og har sagt i fra at jeg nå trenger en pause, men nå truer de med å sjekke hvor jeg er ved å komme til min leilighet for å se om jeg er hjemme med hunden? 

Hvordan i huleste kan jeg løse dette? Jeg mener jo det er bra å ta med hunden på ting for sosialiseringen sin del… hjelp meg! 

Anonymkode: da002...f91

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde svart «det bestemmer ikke dere» og da får de bare komme å sjekke da, de har ingen rett til å komme inn hos deg selv om det er foreldrene dine. 

Anonymkode: 84291...ff6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Si du er hjemme, kommer de å sjekker så er du på tur med hunden. 

Anonymkode: 375e1...22f

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Du tar hunden din med deg hvor du vil. Og de har ikke nøkkel til leiligheten din så da får de stå utenfor å "sjekke" så mye de vil 😅

Seriøst. Det virker som om de rett og slett har utviklet seperasjonsangst. At de bruker hunden som en unnskyldning til å holde deg hjemme hos dem. 

Om de seriøst mener det du nevner om hundehold bør de ALDRI eie en hund. Ever. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...