Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så Villmark i går, og jeg forsto ikke slutten helt... Sambo og ei venninde har sett den før, men ingen av dem har heller forstått slutten. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm..veldig lenge siden jeg så filmen.

Men så vidt jeg husker, så var det han som lukket porten i slutten av filmen som var ansvarlig for drapene.

Skrevet

Men det var jo han i teltet som var helt gal...

Skrevet

Jeg så filmen i går, og jeg tror også at det var denne bonden som drepte, og ikke tyskeren.

Skrevet

Skjønte ikke slutten jeg heller, og jeg har sett filmen fire ganger. :klø: Ble ikke noe klokere av dette heller :ler:

Skrevet
Men det var jo han i teltet som var helt gal...

Men hvorfor ble han gal tro..

Skrevet
Skjønte ikke slutten jeg heller, og jeg har sett filmen fire ganger. :klø: Ble ikke noe klokere av dette heller :ler:

Det er som sagt flere år siden jeg så filmen, men er ikke bonden avbildet på et bilde? Og hovedpersonene gjenkjenner han like før de reiser?

Skrevet

Mulig han ble gal av sorg, eller at så at kona ble drept, og ble gal av sorg og redsel.

På bildet der tyskeren har kona på skuldrene, så kan man skimte personen som tar bildet, og det var denne bonden.

Skrevet
Mulig han ble gal av sorg, eller at så at kona ble drept, og ble gal av sorg og redsel.

På bildet der tyskeren har kona på skuldrene, så kan man skimte personen som tar bildet, og det var denne bonden.

Det stemmer det ja :) God film egentlig, burde se den igjen.

Skrevet

Skikkelig skummel film... Jeg er vanligvis ikke lettskremt, men i går hoppa jeg i sofaen flere ganger...

Gjest *kosejoker*
Skrevet

Hoho, Marillia, se jeg er tilbake for en liten stund!

Men uansett, jeg skjønner heller ikke helt den slutten. Han er jo helt gal, han mannen i teltet, så hvorfor blir de så sjokkerte når de ser han mannen til slutt? Selv om de så han på bildet må det jo ligge noe mer bak? :klø:

Skrevet

Denne filmen er den ekleste jeg har sett, tror jeg. Husker jeg var livredd og så for meg den bonden i flere uker etterpå... Tror nok at det skal være en slik åpen slutt, at man ikke skal vite sikkert hva som egentlig skjedde.

Skrevet
Hoho, Marillia, se jeg er tilbake for en liten stund!

Men uansett, jeg skjønner heller ikke helt den slutten. Han er jo helt gal, han mannen i teltet, så hvorfor blir de så sjokkerte når de ser han mannen til slutt? Selv om de så han på bildet må det jo ligge noe mer bak? :klø:

:klem: Hallo igjen!

Jeg tror jeg må se filmen en gang til, for det var noe med den plystringa også, og dessuten så kunne det se ut som om det var tyskeren i kjole som prøvde å kvele Kristoffer når han var i teltet :forvirret:

Skrevet

Villmark er den siste filmen jeg har sett i den sjangeren. Rett og slett fordi jeg var så vettskremt etterpå at jeg sleit med nattesøvnen i en lang stund.

Nå har jeg lært ;)

Skrevet

Jeg så denne filmen på kino, og det begynner å bli litt lenge siden, men husker også det med plystringa.

Bonden plystret da han åpnet porten.

Morderen plystrer.

Ergo er bonden morderen.

Fy søren, nå merker jeg at jeg angrer på at jeg ikke så på filmen i går! :sur:

Skrevet

Ja, bonden plystrer og de hører plystring i skogen når det er skumle ting på gang, også.

Ble det ikke antydet at det skulle komme en oppfølger til Villmark da den ble lansert?

Skrevet (endret)

hmm, lenge siden jeg har sett denne filmen, men det er han galningen i teltet som har drept, men han som åpner porten i starten er bestefaren til de som var på telttur (husker dere bildet?), det var et krigsfly som skal ha krasjet i det vannet de lette etter.

Hvis dere leier Villmark på dvd så vil dere finne alternativ slutt på ekstra materiale, jeg husker ikke helt hvordan tv versjonen slutter, tror der hvor du får se han som lukker porten i slutt sammendraget er den alternative slutten, for jeg mener å huske at jeg likte den alternativet slutten bedre, den ga på en måte mer mening en den i tv versjonen, husker jeg rett hvis tv versjonen bruker han som tar bildet, der du ser gjenskinnet i vinduet? (det også skal jo da være han som åpnet porten, altså, bestefaren til de i teltet.) forvirret? håper jeg hjalp litt da :P hehe

konklusjon: bonden som åpnet porten er et "gjenferd", hun som bodde i telte druknet, dette har antageligvis drevet han andre mannen til vanvidd, ellers så har dette paret blitt terrorisert av bondens gjenferd, som var han på bildet av soldatene fra krigen, og bestefaren hennes

Endret av Christian__
Skrevet

Teit film. Ikke skummel i det hele tatt.

Joda, jeg skvatt mange ganger da jeg så den på kino, men så skvetter jeg av ingenting også... Men kan ikke huske jeg ble nevneverdig redd, nei.

Leyla i.i

Skrevet

Han som åpner porten er morderen. Han med kjolen, har bare blitt gal fordi kjæresten hans døde/ble drept.. Skummel film!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...