Gå til innhold

Bekymringsmelding og barnevernet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske opprørt og trist i dag. Vi har ventet på at barnevernet skulle ta kontakt pga barnet vårt på snart 3 år knakk lårbeinet for noen uker siden. Vi var ikke forberett på at barnehagen har sendt inn bekymringsmelding. Vi har kun hørt masse skryt over barnet vår. Barnet vårt er svært aktiv, robust, trygg, sosial og utadvent og stort sett alltid i godt humør. Vi har aldri fått noen negative tilbakmeldinger, derfor ble vi ganske sjokket over brevet fra barnevernet.

Vi har et til barn i barnehagen og dette gjelder kun det ene barnet, så hvorfor er de kun bekymret for dette barnet... Barnehagen hadde sendt inn 3 dager etter at sykehuset sendte jnn bekymringsmelding. Barnehagen skriver at de er bekymret for hvordan jenta vår har det hjemme. Som sagt aldri før har vi fått noen tilbakemeldinger eller spørsmål fra de om noe med barnet vårt...

I slutten på brevet står dette: Rimelig grunn til å anta at det foreligger forhold som kan gi grunnlag for tiltak etter lovens paragrsf 4-4. Jeg får jo helt panikk pga hørt så masse skremselshistorier fra barnevernet...

Anonymkode: 53cc1...ab4

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De mistenker jo at dere har skadet barnet. Skaff advokat. 

Anonymkode: 02968...8b5

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Det siste du siterer er vilkåret for å åpne en undersøkelse. At det bare undersøkes vedrørende ett barn betyr at det bare er meldt fra om bekymring for ett barn (og meldingen inneholder ikke informasjon som gir bekymring for søsken). 

Barneverntjenesten er ikke farlig. Hva barnehagen legger til grunn for å melde kan ikke vi vite. 

Anonymkode: e33a7...6c3

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det siste du siterer er vilkåret for å åpne en undersøkelse. At det bare undersøkes vedrørende ett barn betyr at det bare er meldt fra om bekymring for ett barn (og meldingen inneholder ikke informasjon som gir bekymring for søsken). 

Barneverntjenesten er ikke farlig. Hva barnehagen legger til grunn for å melde kan ikke vi vite. 

Takk for svar og det er beroligende å vite.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De mistenker jo at dere har skadet barnet. Skaff advokat. 

Anonymkode: 02968...8b5

Vi vet jo at barnet vårt falt og hvordan skal de motbevise dette😔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1 skaff en god advokat

2. Ta opp alle samtaler med BV og de andre tilstede.

3. Skaff bevis for at barna har det bra hjemme (dokumenter med video etc)

Anonymkode: 0149c...50f

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1 skaff en god advokat

😔

AnonymBruker
Skrevet

1 skaff en god advokat

Punkt tre gir jo ingen mening. Hva skulle liksom en video bevise? 

Anonymkode: aa6ad...bb5

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

1 skaff en god advokat

Det er virkelig bare tøys å bruke en liten formue på advokat i en standard undersøkelsessak. 

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Høres jo ut som om både sykehuset og barnehagen mener at barnet brakk beinet pga mishandling. Noe må det ha vært som har fremstått mistenkelig. 
Rart at begge instanser har meldt rett etter hverandre.

Hva skjedde i grove trekk da? Som gjorde at barnet brakk beinet? Ikke at jeg tror det er dere feil, men vet det skal litt til for å brekke lårbeinet. 

Anonymkode: 8d3b0...4fb

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Har en god vennine som jobber tett med barnevernet. Har snakket med henne nå og tar henne med på møte! Jeg forstår at det er prosedyre dette her, men at barnehagen er bekymret for barnet vårt er ganske sårt. Jeg ser ikke for meg hvordan jeg skal få tillitt tilbake og tanken på å gå å levere p hente å prate med de etter dette er fæl. Jeg føler meg så liten og grusom person, men vet jo at barnet vårt har det godt hjemme og med oss😔

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Her har jo både sykehuset pg barnehagen meldt uavhengig av hverandre, så da må du jo bare samarbeide. Har det ikke skjedd noe galt så avsluttes  jo saken. 

Anonymkode: b9e6b...59a

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har en god vennine som jobber tett med barnevernet. Har snakket med henne nå og tar henne med på møte! Jeg forstår at det er prosedyre dette her, men at barnehagen er bekymret for barnet vårt er ganske sårt. Jeg ser ikke for meg hvordan jeg skal få tillitt tilbake og tanken på å gå å levere p hente å prate med de etter dette er fæl. Jeg føler meg så liten og grusom person, men vet jo at barnet vårt har det godt hjemme og med oss😔

Bra at du har med deg støtte. Men prosedyre å melde til BV etter at barn brekker foten er det jo ikke. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Høres jo ut som om både sykehuset og barnehagen mener at barnet brakk beinet pga mishandling. Noe må det ha vært som har fremstått mistenkelig. 
Rart at begge instanser har meldt rett etter hverandre.

Hva skjedde i grove trekk da? Som gjorde at barnet brakk beinet? Ikke at jeg tror det er dere feil, men vet det skal litt til for å brekke lårbeinet. 

Ja jeg vet og dette fikk vi kjappt vite på sykehuset, men jeg vet om flere som har knekkt lårbeinet tross alt. Barnet vårt hoppet ca 1 m til storebroren sin og falt oppå han. Vi var ikke sammen med de, så vi vet ikke hvordan foten landet. Han sa en annen versjon i starten, så barnevernet har nok ikke fått vite den versjonen for vi gav den til legen på første etterkontrollen.  At barnehagen er bekymret som stikker mest!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bra at du har med deg støtte. Men prosedyre å melde til BV etter at barn brekker foten er det jo ikke. 

Det er det ved slike brudd, barnevernet ringer også barnevernet å ber de sende inn en rapport...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er det ved slike brudd, barnevernet ringer også barnevernet å ber de sende inn en rapport...

Barnehagen skulle det seff stå.

• Liker 2
Skrevet

Uffa meg så trasig for deg / dere ❤️ Hvordan /hvor skjedde det? Hjemme eller i barnehagen ? Så bra du har en venninne du kan ta med deg 😘

AnonymBruker
Skrevet

Her har jo både sykehuset pg barnehagen meldt uavhengig av hverandre, så da må du jo bare samarbeide. Har det ikke skjedd noe galt så avsluttes  jo saken. 

Anonymkode: b9e6b...59a

Så klart skal vi samarbeide å kommer til å være dønn ærlig, men jeg skjønner ikke hvordan vi skal bevise dette med lårbeinsbruddet!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (Akkurat nå):

Uffa meg så trasig for deg / dere ❤️ Hvordan /hvor skjedde det? Hjemme eller i barnehagen ? Så bra du har en venninne du kan ta med deg 😘

Tusen takk, jeg er bortreist på jobb å måtte løpe på do å gråte litt i dag. Jeg har som sagt ikke tenkt tanken på det at barnevernet kom til å ta kontakt pga det legene på sykehuset sa, men at barnehagen er bekymret stikker dypt😓 Barnet fallt ca 1 m og landet oppå storebroren sin som mistet balansen da han skulle ta i mot... Vi aner ikke hvordan beinet landet. Uansett etter 2 uker løper barnet igjen❤️🙏

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...