Gå til innhold

Hva skal til for å få ADHD-utredning som voksen?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Glemte forresten å tilføye at det nettopp er det jeg har lurt på hele livet (fra tidlig barndom), altså hva som er galt med meg.

Ts

Anonymkode: 97385...39e

Hvem er det som ikke har lurt på det... Det er en del av det å vokse opp. Med mindre man har veldig høy selvtillit og/ eller er veldig "grunn" vil jeg tro de fleste mennesker lurer på hva som er galt med dem, føler seg annerledes osv. 

AnonymBruker
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (8 minutter siden):

Hvem er det som ikke har lurt på det... Det er en del av det å vokse opp. Med mindre man har veldig høy selvtillit og/ eller er veldig "grunn" vil jeg tro de fleste mennesker lurer på hva som er galt med dem, føler seg annerledes osv. 

Nå har ikke jeg lest tråden, men følte for å svare her. Når man feks har adhd, føler man seg annerledes på en annen måte, tror jeg. Man ser på andre rundt seg som klarer "alt", er flinke sosiale osv, mens vi med adhd ikke klarer alt på samme måte. Vi tenker på en annen måte. Jeg fikk diagnosen i voksen alder og jeg følte meg alltid annerledes og utenfor. Det var så mye jeg ikke forsto, eller klarte. Å gjennomføre dagligdagse ting kan være helt umulig, det blir bare stopp. Og det er en kjip følelse å se at "alle andre" kan, mens jeg ikke får det til. Samtidig så bruker man så utrolig mye energi på å prøve.

Ja, de fleste barn og unge kan nok lure på om det de føler er normalt, men for dem med adhd er det så mye mer. 

Anonymkode: 46876...c12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (36 minutter siden):

Identitetsproblemer tror jeg alle opplever i løpet av livet, ja. Men det er forskjell på det og store, vedvarende problemer som gjør at livet generelt blir vanskelig å leve. Tror jeg gir opp å forklare nærmere.

Ts. 

Anonymkode: 97385...39e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...