Gå til innhold

Overnatting av jente og gutt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker dere det er greit og la barn jente og gutt overnatte hos hverandre når de er 7 og 8 år? 

Anonymkode: 921ba...011

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eh ja. Hvorfor ikke?

Anonymkode: 5e4ed...ede

• Liker 5
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være greit? Det er jo barn.

Skrevet

Så klart det går bra

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Tenker dere det er greit og la barn jente og gutt overnatte hos hverandre når de er 7 og 8 år? 

helt okey :) min sønn har en bestevenninne som han har hatt siden han var 18mnd, de sover stadig hos hverandre, snart 9 år

Anonymkode: 35164...35a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke de kommer til å ha sex når de er så små, nei ;) 

Anonymkode: 0a8b3...048

Skrevet

Barn kan av nysgjerrighet  prøve noe.. 

Men sjansen er allikevel liten.  De er små og kan 100% være forelska også. Men i den alderen er det ikke noe mer enn et kyss og klem. Så hadde ikke stresset. 

tenker etter alderen 10 år bør det stoppes.

AnonymBruker
Skrevet

ja, det er helt i orden. 

Anonymkode: 06767...9c9

Gjest Smeltemann
Skrevet

Hva skulle være galt med det?

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Barna blir tidligere kjent med ting for voksne og selvom de er venner, er risikoen der. Her er det null motsatt kjønn alene sammen. 

Anonymkode: 2e1b6...508

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Nei. Barna blir tidligere kjent med ting for voksne og selvom de er venner, er risikoen der. Her er det null motsatt kjønn alene sammen. 

Hva er galt med det hvis begge er på samme nivå og det er frivillig? 

Skrevet

Du opprettet samme tråd i går?

AnonymBruker
Skrevet

Ville høre deres synspunkt. De er jo barn men gutt og jente

AnonymBruker
Skrevet

Ja sekvsagt 

Anonymkode: d1229...028

AnonymBruker
Skrevet
Blod skrev (1 time siden):

Hva er galt med det hvis begge er på samme nivå og det er frivillig? 

Er du seriøs? Hva er galt med det? De er barn, de skal ikke gjøre sånt. Uansett hvor "frivillig" det er. Det åpner jo døra til verre ting, og tro meg, når barnet blir voksent og modent nok, hva tror du barnet vil tenke om foreldrene sine som lar barn gjøre disse tingene? 

Denne utforskningen er faktisk ikke særlig sunn. Man forklarer barna at det er noe voksne gjør. Ikke barn. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er du seriøs? Hva er galt med det? De er barn, de skal ikke gjøre sånt. Uansett hvor "frivillig" det er. Det åpner jo døra til verre ting, og tro meg, når barnet blir voksent og modent nok, hva tror du barnet vil tenke om foreldrene sine som lar barn gjøre disse tingene? 

Denne utforskningen er faktisk ikke særlig sunn. Man forklarer barna at det er noe voksne gjør. Ikke barn. 

Hvilke verre ting åpner det døren til? 

Det spørs helt på ungen det, hva de vil tenke. Barn går jo gjerne ikke like langt som voksne gjør uansett, de utforsker jo bare. Det er viktig å snakke om seksualitet OG grensesetting av mange grunner - for å forebygge overgrep eller gi dem riktige midler til å si ifra, men også for at de kan utforske sin egen seksualitet på en TRYGG måte.

Ja, selvsagt snakker man med barnet om seksualitet på en måte som er passende for alderen - men å tro at seksualitet bare er noe voksne er nysgjerrige på eller driver med er naivt.

AnonymBruker
Skrevet

12-åringen hadde overnatting av to venner i helgen - en jente og en gutt. De har vært venner så lenge at jeg tenker ikke en gang på de som noen annet enn gode venner.    Selv hadde jeg bestekompis som var gutt og vi overnattet masse hos hverandre til han flyttet når jeg var 11 år. Aldri noe snakk om annet enn å være venner. 

Min 12-åring er generelt veldig lite opptatt av typiske "jenteting" som sminke, pynte seg for guttene, selv om hun liker å gjøre det alene hjemme.  Hun trener også med gutter et par ganger i uka så gutter er liksom bare hvem som helst. Jeg hadde vært litt mer bekymret om datteren min hadde vært som et par av jentene i klassen - som er veldig opptatt av i imponere gutta med å klenge, snakke seg inn på de og kikke på de og ikke minst ha en litt grovere sjargong på klassechatter på snap (datteren har vist meg). 

Anonymkode: a2c3e...1d4

AnonymBruker
Skrevet
Blod skrev (1 time siden):

Hvilke verre ting åpner det døren til? 

Det spørs helt på ungen det, hva de vil tenke. Barn går jo gjerne ikke like langt som voksne gjør uansett, de utforsker jo bare. Det er viktig å snakke om seksualitet OG grensesetting av mange grunner - for å forebygge overgrep eller gi dem riktige midler til å si ifra, men også for at de kan utforske sin egen seksualitet på en TRYGG måte.

Ja, selvsagt snakker man med barnet om seksualitet på en måte som er passende for alderen - men å tro at seksualitet bare er noe voksne er nysgjerrige på eller driver med er naivt.

Å gi riktige midler er ikke å tilrettelegge for at de kan utforske på hverandre i trygge omgivelser.. 

Hvorfor mener folk seriøst at barn skal få måtte utforske på hverandre og det er den eneste riktige måten å forebygge på? Man snakker med barna om hva som er riktig og galt. De trenger ikke praktisere det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Å gi riktige midler er ikke å tilrettelegge for at de kan utforske på hverandre i trygge omgivelser.. 

Hvorfor mener folk seriøst at barn skal få måtte utforske på hverandre og det er den eneste riktige måten å forebygge på? Man snakker med barna om hva som er riktig og galt. De trenger ikke praktisere det. 

Riktige midler til å si ifra om overgrep - feks å bruke riktige ord om kjønnsorganer istedenfor biscuit som mange i USA gjør og kan gjøre at noen misforstår hva ungen prøver å si.

Er vel ingen som mener barn skal måtte gjøre det?

Jeg sa ikke at man skal tillate å gjøre noe for å forebygge - man skal gi riktig informasjon.

Nei, de trenger ikke praktisere det. Men noen vil gjøre det likevel, og derfor er det så viktig at de har riktig informasjon framfor ingen informasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Typisk Kvinneguden å holde på med hysterisk over-tenking om absolutt alt mulig. 

:bond: 

Anonymkode: d9fae...eef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...