Mozart73 Skrevet 6. januar 2022 #1 Del Skrevet 6. januar 2022 Det er påvist 2 smittetilfeller i datters klasse ,4.trinn. 1 tilfelle mandag denne uke , 1 nytt i dag. Vi Har testet oss jevnlig (hver 2.dag) siden julaften. Foreløpig neg tester. Testet ndf i dag tidlig, nye test fra skolen i morgen tidlig. Om datter får pos test-hva gjør vi som familie? Jeg har fått 3 doser, og skal etter regelverket kunne gå på jobb så lenge jeg er symptomfri. Mannen har time til dose 3 på mandag neste uke. Han kan jo også dra på jobb......hvem lar en 9-åring være hjemme alene og være syk? Har vi som foreldre noen rettigheter i fht å være hjemme med henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 6. januar 2022 #2 Del Skrevet 6. januar 2022 (endret) 3 minutter siden, Mozart73 said: Det er påvist 2 smittetilfeller i datters klasse ,4.trinn. 1 tilfelle mandag denne uke , 1 nytt i dag. Vi Har testet oss jevnlig (hver 2.dag) siden julaften. Foreløpig neg tester. Testet ndf i dag tidlig, nye test fra skolen i morgen tidlig. Om datter får pos test-hva gjør vi som familie? Jeg har fått 3 doser, og skal etter regelverket kunne gå på jobb så lenge jeg er symptomfri. Mannen har time til dose 3 på mandag neste uke. Han kan jo også dra på jobb......hvem lar en 9-åring være hjemme alene og være syk? Har vi som foreldre noen rettigheter i fht å være hjemme med henne? Dere har rett på sykt-barn dager, akkurat som når barnet er sykt av andre årsaker enn sars-cov2. Endret 6. januar 2022 av gjest:) 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crimejunkie Skrevet 6. januar 2022 #3 Del Skrevet 6. januar 2022 Mannen kan dra på jobb en uke etter dose 3 er satt. Blir ungen smittet før det, er også han i karantene. Dere får sykt barn dager gjennom barnets isolasjonstid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mozart73 Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 6. januar 2022 Crimejunkie skrev (1 time siden): Mannen kan dra på jobb en uke etter dose 3 er satt. Blir ungen smittet før det, er også han i karantene. Dere får sykt barn dager gjennom barnets isolasjonstid. Jeg fikk dose 3 for 4 uker siden. Er jeg i karantene om barnet går pos test, eller er det kun mannen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crimejunkie Skrevet 7. januar 2022 #5 Del Skrevet 7. januar 2022 Mozart73 skrev (1 time siden): Jeg fikk dose 3 for 4 uker siden. Er jeg i karantene om barnet går pos test, eller er det kun mannen? Kun mannen. Men du kan velge å ta sykt barn dagene, og mannen får covid relatert sykemelding siden han er pålagt karantene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cecilie91 Skrevet 7. januar 2022 #6 Del Skrevet 7. januar 2022 De vaksinerte blir jo også smitta. Rart system det der. Vi hadde litt utbrudd I november i barnehagen, ei ansatt der hadde 0 symptomer, hun hadde tatt alle vaksiner, men hadde covid.. Man bør være varsom og sette seg i karantene når noen I huset blir smitta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 7. januar 2022 #7 Del Skrevet 7. januar 2022 trodde reglene var sånn her jeg: Hvis noen har testet positivt for corona i hustanden, så skal resten av husstandsmedlemmene i karantene. Reglene gjelder både uvaksinerte og vaksinerte. Du kan teste deg ut av karanten på dag 7. For helsepersonell som er vaksinert må man ikke lenger være i karantene så lenge man tester negAtivt før jobb. Utenom jobb må man all like vel være i en såkalt fritids karantene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skøyer Skrevet 7. januar 2022 #8 Del Skrevet 7. januar 2022 9 minutter siden, tussi84 said: trodde reglene var sånn her jeg: Hvis noen har testet positivt for corona i hustanden, så skal resten av husstandsmedlemmene i karantene. Reglene gjelder både uvaksinerte og vaksinerte. Du kan teste deg ut av karanten på dag 7. For helsepersonell som er vaksinert må man ikke lenger være i karantene så lenge man tester negAtivt før jobb. Utenom jobb må man all like vel være i en såkalt fritids karantene. Stemmer, men bare for de som har færre enn tre doser. (Og det er minst en uke siden siste dose) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 7. januar 2022 #9 Del Skrevet 7. januar 2022 (endret) Skøyer skrev (23 minutter siden): Stemmer, men bare for de som har færre enn tre doser. (Og det er minst en uke siden siste dose) så det du sier er at hvis mannen min feks skulle få påvist covid 19 neste fredag, og jeg fikk dose nr 3 i går så er ikke jeg i karantene da? (siden det da har gått en uke siden 3 dose) Endret 7. januar 2022 av tussi84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skøyer Skrevet 7. januar 2022 #10 Del Skrevet 7. januar 2022 Jeg sakset reglene fra Helsenorge til deg. Sjekk evt nettsiden selv. Alle som har fått oppfriskningsdose av koronavaksine for over 1 uke siden er unntatt smittekarantene, men må teste seg. Oppfriskningsdose er de som har fått tredje dose, eller andre dose dersom de har tatt Janssen-vaksine tidligere. Krav til testing Er du husstandsmedlem eller tilsvarende nær må du: teste deg hver dag med selvtest eller antigen hurtigtest i 7 døgn eller annenhver dag med PCR-test i 7 døgn Dersom du ikke tester deg, er du ikke unntatt fra smittekarantene og må følge karantenereglene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ab_naturals Skrevet 7. januar 2022 #11 Del Skrevet 7. januar 2022 tussi84 skrev (10 minutter siden): så det du sier er at hvis mannen min feks skulle få påvist covid 19 neste fredag, og jeg fikk dose nr 3 i går så er ikke jeg i karantene da? (siden det da har gått en uke siden 3 dose) Jepp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langbein86 Skrevet 7. januar 2022 #12 Del Skrevet 7. januar 2022 Datteren min testet positivt i går, og jeg fikk beskjed fra smittesporerne om at på hennes dag 4 i isolasjon starter nedtelling til dag 7 hvor jeg kan teste meg ut. Altså 11 dager. Dette sa fastlegen min også. Trodde også det var 7 dager fra hennes test, men det var det visst ikke.. jeg har to doser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg