Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en baby som kun sovner av å bli vugget gående rundt bærende i armene mine, må gjerne ha støy på også.

Babyen liker ikke bilstol, vogn eller bæretøy (prøvd både sjal og sele), da dytter han seg utover med begge armene og vrir hodet fra side til side og gråter seg opp. 

dette kombinert med at han er Mye våken på nettene og jeg ikke får sovet på dagtid er utrolig tungt ettersom jeg nå begtnner å få betennelse i rygg av all bæring og vondt i armene. Jeg gruer meg til all legging fordi jeg blir helt utslitt av å gå rundt og bære time etter time i armene, og når han sovner våkner han hvis jeg setter meg ned. 

dette er i seg selv svært frustrerende og leit for meg. Da jeg føler at jeg mislyktes. Jeg får han jo til å sove, men må konstant bevege meg og jobbe for det. 

Det som gjør det hele enda mer provoserende er at når mannen kommer hjem og skal ta babyen litt, så sovner han når han vugger i løpet av ett par min og deretter kan han bare legge han ned og gjøre helt andre ting. 

dette føler jeg for det første gjør at han ikke forstår at det er vanvittig tungt for meg, og at han nesten ikke tror på meg. Fordi det er så lett for han. jeg har også tatt samtlige netter fra fødsel og er i ekstremt underskudd på søvn, i motsetning til mannen som har sovet hver eneste natt. 

jeg kjenner på en enorm urettferdighet og har begynt å bli bitter på mannen, selv om det ikke er hans skyld. Jeg føler meg også som en helt ubrukelig mor som ikke får det til. Og føler jeg må overbevise mannen om hvor tungt det er uten at han tror meg. Og når jeg ser hvor lett far får lagt ungen fra seg, så tenker jeg at han kanskje Er mye bedre til dette enn meg og kanskje bare skulle vært hjemme.. 

Anonymkode: 02b09...9fe

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje far skal ta nettene da, siden han synes det er så enkelt. Da får du mye mer overskudd. 

• Liker 9
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

La faren ta legging og netter, da?

AnonymBruker
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (25 minutter siden):

La faren ta legging og netter, da?

Han tar ikke flaske, og far jobber.

ts 

AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (29 minutter siden):

Kanskje far skal ta nettene da, siden han synes det er så enkelt. Da får du mye mer overskudd. 

Han tar ikke flaske. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke sikkert dette tipset hjelper i det hele tatt, men kan det være en ide å prøve slyngevugge? For å få baby til å sovne og avlaste deg. Forstår veldig godt frustrasjonen din.. Det er kjempetungt når det står på. Min sovnet (og sov) bare med puppen i munnen, tok heller ikke smokk.. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han tar ikke flaske. 

Om babyen er mye våken, kan far ta over når du har ammet? Bestem noen intervaller som du tror passer med at baby er reelt sulten, og la far og baby sove på et annet rom. Så kan far komme med baby til deg når det er tid for amming, og ellers ta seg av ham selv. Ja, far jobber, men noen avbrutte netter innimellom tåler de fleste som ikke har yrker hvor du må være ekstremt skjerpet. Det er heller ikke sikkert baby våkner så ofte om far er der, og du som lukter melk ikke er der.

Du trenger pause og forståelse. Om far involveres i nettene får du mer pause, og sover baby bedre er det en god bonus. Sover baby like dårlig, så skjønner kanskje far i det minste litt mer av hvor sliten du er, så du ikke trenger overbevise ham om at han må avlaste deg så mye han kan.

Endret av Hactar
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

ÅHHHH jeg har vært der, for å  si det sånn. Føler at far har mye bedre håndlag med babyen enn jeg har. Det er utrolig sårt og frustrerende 💔

Anonymkode: ed608...a29

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville sjekket om babyen har noen låsninger i rygg og nakke etter fødselen. I tilfelle han får vondt av å være i bæresjal, bilstol og vogn.

Det er ikke uvanlig at babyen roer seg fortere hos far. Husk at du lukter deilig melk og han forbinder deg med mat foreløpig ❤️
Håper du finner en løsning. Det blir bedre, men det er lov å synes det er tøft å urettferdig mens det stå på. Hva med at mannen kan ta han i helgen slik at du får hentet deg inn igjen? :klemmer:  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en sånn baby, det er så tungt! Føler virkelig med deg. Vi gikk til manuellterapeut/fysioterapeut og babyen ble mye bedre etter behandling. Med bedre mener jeg at han sov bedre, sovnet bedre og gråt mindre. Han mente baby hadde vondt, noen låsninger etter fødsel eller noe sånt. (Husker ikke helt)

Prat med mannen din om hvordan du har det. Be om litt avlastning for å hente deg litt inn ❤ 

Anonymkode: 3d42f...ad0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han tar ikke flaske. 

Han kan bysse når du har ammet. 

Anonymkode: 4a02a...bae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Han tar ikke flaske. 

Nå ser det ut til at du har glemt at du også "jobber"? Du får betalt av staten for å ha omsorg for den lille fra 8-16 hver ukedag. Resten av døgnet må dere samarbeide. Du tar baby til amming, og hvis far så enkelt kan bysse og legge, så synes jeg at det beste for baby (først og fremst) men også deg, er at far står opp en halvtime her og der for nettopp det. Da får alle litt søvn. Baby er nok urolig hos deg fordi du lukter melk. Hos far så er ikke matlukten distraherende. Slik er det her hjemme også, det er mer kaving og leting etter pupp selv etter amming hvis jeg tar han for å finne roen. Men ingen kaving hos far. Hvis han ikke ligger oppå meg/hos meg men i babynest, så klarer han å finne roen ved at jeg stryker på hodet og svøper. 

Anonymkode: c0aac...8c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har en baby som kun sovner av å bli vugget gående rundt bærende i armene mine, må gjerne ha støy på også.

Babyen liker ikke bilstol, vogn eller bæretøy (prøvd både sjal og sele), da dytter han seg utover med begge armene og vrir hodet fra side til side og gråter seg opp. 

dette kombinert med at han er Mye våken på nettene og jeg ikke får sovet på dagtid er utrolig tungt ettersom jeg nå begtnner å få betennelse i rygg av all bæring og vondt i armene. Jeg gruer meg til all legging fordi jeg blir helt utslitt av å gå rundt og bære time etter time i armene, og når han sovner våkner han hvis jeg setter meg ned. 

dette er i seg selv svært frustrerende og leit for meg. Da jeg føler at jeg mislyktes. Jeg får han jo til å sove, men må konstant bevege meg og jobbe for det. 

Det som gjør det hele enda mer provoserende er at når mannen kommer hjem og skal ta babyen litt, så sovner han når han vugger i løpet av ett par min og deretter kan han bare legge han ned og gjøre helt andre ting. 

dette føler jeg for det første gjør at han ikke forstår at det er vanvittig tungt for meg, og at han nesten ikke tror på meg. Fordi det er så lett for han. jeg har også tatt samtlige netter fra fødsel og er i ekstremt underskudd på søvn, i motsetning til mannen som har sovet hver eneste natt. 

jeg kjenner på en enorm urettferdighet og har begynt å bli bitter på mannen, selv om det ikke er hans skyld. Jeg føler meg også som en helt ubrukelig mor som ikke får det til. Og føler jeg må overbevise mannen om hvor tungt det er uten at han tror meg. Og når jeg ser hvor lett far får lagt ungen fra seg, så tenker jeg at han kanskje Er mye bedre til dette enn meg og kanskje bare skulle vært hjemme.. 

Det kan være lettere for far fordi baby merker at du er stressa og sliten, mens far er mer rolig. Hos oss blir baby veldig urolig med en gang jeg begynner å stresse.

Jeg anbefaler også å kjøpe gyngestol. Da kan du i det minste sitte mens du vugger baby. Det har fungert utmerket hos oss som også har en baby som må vugges konstant.

Anonymkode: 04dcb...4f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du iallfall ikke skal tenke at du ikke er "flink" med baby pga dette og at han er flinkere. Kanskje er baby tvert imot mer knyttet til deg og blir derfor mer lei seg når du legger baby fra deg enn når far gjør det samme :) + det folk skriver her med at du = mat og lukter melk osv. 

Synes også far kan avlaste deg litt mer her selv om du må amme. Han kan jo feks legge baby og noen ganger etter amming kan han ta over baby og roe den og legge den etterpå, så du får sovet. 

Anonymkode: 29efa...a72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er babyen?

Anonymkode: 0d937...b67

AnonymBruker
Skrevet

Har du forsøkt automatisk vippestol? Funker for vår baby

Anonymkode: 0d937...b67

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...