AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #1 Skrevet 6. januar 2022 Kjæresten min og jeg har hatt en del diskusjoner anngående et spesefikk handling han gjorde for 1 måned siden som han har holdt på meg i 6 mnd men gjort dette kun 3 ganger. Han hadde løyet til meg over en ting og jeg har tatt opp det tema fler ganger da jeg ikke klarer å glemme. Ikke for å tråkke ned på han, men fordi jeg har spørsmål jeg plutserlig kommer på. Da spør jeg han, det liker ikke han. Han blir veldig sur da jeg tar opp det tema. ja, det er feil av meg at jeg overtenker. Og ja, kanskje jeg bør legge saken og gå videre. Men jeg har alltid vært sensetiv person. Og tenker han skulle kanskje tenkt seg før han løy? Siste han kan gjøre for meg nå er å svare meg til jeg blir mett på spørsmålene? vil ikke gå inn på hva han løy om, men det er en «middels» løgn. Ikke veldig ekstremt, men heller ikke mild. hvis jeg skal sammenligne så er det som at mild er at du tenker på damer, medium er at du runker til damer, sterk er at du er inne i en dame (bare et eksempel). Ja vi har snakka om det og blitt ferdig, men jeg føler meh bedre av å få svar fra han anngående saken kontra det å sitte å tenke på det alene. Siste natt for to dager siden ble han ganske sur. Han har vært på jobb og jeg hjemme denne uken. Igår snakka han ikke med meg hele dag, bare småting som «skal du på jobb» «ja». han så på tv hele dagen og viste ingen interreset. Jeg tenker greit kanskje han trenger en dag for seg selv! Jeg er også ganske «klengete», så jeg ga han space. idag er han som igår igjen, jeg forventet han skulle kanskje skjerpe seg fordi han kanskje savnet meg? jeg dusjet, tok på meg pene nye klær, men han ga blaffen. jeg lagde middag til han med kjærlighet. Gikk helt til butikken i glatte veien og beregnet å starte å lage middagen så den er klar akkuratt da han kommer hjem, så han får den varm og fersk servert. Men han spiste ikke. Jeg sa flere ganger til han skal du ikke spise han sa ja men spiste aldri. Noe som såret meg fordi jeg er egentlig ikke så flink til å lage mat, heller ikke så kreativ. Vi spiser for det meste det samme, men idag lagde jeg en ny rett som ble veldig god. Nå spiller han og bryr seg forsatt ikke. Jeg er den typen som alltid har hatt stort behov for oppmeksomhet og kjærlighet, og nå kjenner jeg ekstra godt at det mangles for nå er det andre dag…. Den normale meg ville bare gått bort til han og satt seg på fanget hans og gitt klem, for han gir klem tilbake.for jeg bryr meg ikke om han ikke trenger klem, trenger jeg gir han uansett om vi krangla dagen før. Men jeg begynner å føle jeg er den eneste som er glad i han. Hvorfor vil ikke han ha klem? Hvorfor vil ikke han føle meg? Hvorfor vil han ikke være med meg? han er generelt dårlig i kommunikasjon, og ganske sta. Han kan være «stille» i 3-4 dager. Jeg vil bare ta en prat om diskusjonen og bli ferdig. Samtidig som jeg vil ligge med han og bare føle nærhet. Men han spiller og gir rett og slett blaffen. jeg føler meg så såret. Jeg føler meg ikke pen fordi han ikke ser på meg, han får ikke lyst på meg? jeg føler meg ensom, jeg føler jeg mangler noe. Jeg trenger bare en klem. Men ikke en tvunget klem. Anonymkode: e82ed...681
Queen of the North Skrevet 6. januar 2022 #2 Skrevet 6. januar 2022 Er han en så bra fyr at han er verdt å dø for? 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #3 Skrevet 6. januar 2022 Er han verdt det? Anonymkode: cdec5...99b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #4 Skrevet 6. januar 2022 Queen of the North skrev (10 minutter siden): Er han en så bra fyr at han er verdt å dø for? Absolutt ikke! Men jeg føler meg helt håpløs. jeg forstår ikke, er det mulig å elske noen likevel ignorere dem slikt på to dager? eller er det bare jeg som tror han elsker meg og han egentlig ikke gjør Anonymkode: e82ed...681
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #5 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er han verdt det? Anonymkode: cdec5...99b Kanskje du kan svare på det.? Anonymkode: e82ed...681
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #6 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje du kan svare på det.? Anonymkode: e82ed...681 Han lyver til deg om noe du mener er alvorlig, og så vil han ikke hjelpe deg med å bli trygg på forholdet etterpå? Høres ikke helt sånn ut, men jeg vet jo ikke hva slags type dette er sånn ellers, og hvor mye dere faktisk har snakket om det. Anonymkode: cdec5...99b
Queen of the North Skrevet 6. januar 2022 #7 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Absolutt ikke! Men jeg føler meg helt håpløs. jeg forstår ikke, er det mulig å elske noen likevel ignorere dem slikt på to dager? eller er det bare jeg som tror han elsker meg og han egentlig ikke gjør Anonymkode: e82ed...681 Hvor lenge er du villig til å vente på att han skal behandle deg som du ønsker? Har han noen gang gjort det?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #8 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han lyver til deg om noe du mener er alvorlig, og så vil han ikke hjelpe deg med å bli trygg på forholdet etterpå? Høres ikke helt sånn ut, men jeg vet jo ikke hva slags type dette er sånn ellers, og hvor mye dere faktisk har snakket om det. Anonymkode: cdec5...99b Ikke alvrolig, men middels. Vi har snakket godt om tema og er egentlig ferdig. Men jeg får likevel ny spm og følelse på å få bekreftelse Anonymkode: e82ed...681
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #9 Skrevet 6. januar 2022 Queen of the North skrev (Akkurat nå): Hvor lenge er du villig til å vente på att han skal behandle deg som du ønsker? Har han noen gang gjort det? Jeg lurer på om noen kan elske noen og behandle dem slikt likevel? Eller elsker han ikke meg Anonymkode: e82ed...681
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #10 Skrevet 6. januar 2022 Er du borderline eller bipolar siden du har lyst å dø av en liten krangel med kjæresten din? For å være ærlig så tror jeg du er litt ustabil og kanskje må roe ned litt og ikke terpe så mye på dette. Godt ment altså. Klem til deg! Vet det ikke er lett når man ikke er i balanse. Anonymkode: f8181...c99 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #11 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du borderline eller bipolar siden du har lyst å dø av en liten krangel med kjæresten din? For å være ærlig så tror jeg du er litt ustabil og kanskje må roe ned litt og ikke terpe så mye på dette. Godt ment altså. Klem til deg! Vet det ikke er lett når man ikke er i balanse. Anonymkode: f8181...c99 Handler ikke om krangel, men om hvordan han klarer å ignorere meg andre dag på rad? Er det mulig å elske noen og likevel ignorere dem? takk for klemmen. Anonymkode: e82ed...681
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #12 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Handler ikke om krangel, men om hvordan han klarer å ignorere meg andre dag på rad? Er det mulig å elske noen og likevel ignorere dem? takk for klemmen. Anonymkode: e82ed...681 Han er sur på deg. Da gjør menn ofte sånt. Ignorer tilbake og prøv å slapp av. Dette blir bare verre hvis du ikke lar det ligge. Prøv å ikke mas på han. Ta litt tid vekke fra hverandre . Gjør noe du liker og ikke tenk mer på dette nå. Bedre å snakke når ting roer seg. Anonymkode: f8181...c99 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #13 Skrevet 6. januar 2022 Kanskje du burde ta en pause fra forholdet og ta vare på deg selv i stedet? Et avbrekk kan føre til at du ser på forholdet på en annen måte. Du fortjener å ha det bedre! Anonymkode: 19327...698 1
Matas Skrevet 6. januar 2022 #14 Skrevet 6. januar 2022 Kjære trådstarter, Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det. Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her. Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113. Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år) Kirkens SOS: 22 40 00 40 Med vennlig hilsen, Matas, moderator.
Anbefalte innlegg