Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du om det, om du ser noen gråte over ting som er skikkelig fælt? I dag, var jeg en av de personene som gråt på kontoret.. Jeg fikk tilsendt en artikkel fra VG fra en venn, der det var om en far som hadde utøvd grov vold mot en liten baby, også over lengre tid. Jeg, som selv er mamma, syntes dette var helt jævlig. Når jeg skulle ta rapport, var jeg på gråten, og når jeg fortalte grunnen til at jeg var trist så greide jeg ikke holde tårene tilbake. Er dette flaut? Jeg kjenner at jeg har angst og skammer meg. 
Jeg jobber nesten bare med andre kvinner. 

Anonymkode: 19310...6b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, hadde du opplevd noe fælt selv så hadde det vært én ting, men for å være ærlig så var dette kanskje litt rart. Tror ikke noen synes verre om deg på grunn av det da 😊

Anonymkode: 59b42...2a8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har grått mye på jobb jeg. Da hun mammaen i nordnorge gikk ut i sjøen med ungene sine så satt jeg og en mannlig kollega, som nettopp hadde fått baby, med tårer i øynene og fulgte med hele ettermiddagen.

Jeg har grått pga kjærlighetssorg, pga tøffe kundesamtaler, pga triste historier, pga kolleger som har fortalt personlige historier og kolleger som har blitt syke.

Om folk synes det er ille så sier det mer om dem enn meg, jeg er meg selv hele tiden men jeg er likevel en god kollega og venn og er god i jobben min 😊

Anonymkode: edd7f...3e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bra å tømme tårekanalene, så bare gråt i vei på jobb om du føler for det. Ikke flaut i det hele tatt. En kan gråte av mange grunner.

Anonymkode: 1ea1e...431

Gjest Ghostface
Skrevet

Det må jo være lov så lenge man klarer å utføre det man skal.

Skrevet

Hos oss ansetter vi mennesker, ikke bare arbeidskraft😊

• Liker 2
Skrevet

Nå hadde jo ikke gråtingen din noe med jobben å gjøre... Men ja, det fremstår som noe uprofft, spesielt hvis man jobber med kunder eller brukere.

Hvis man ikke tåler å lese fæle nyheter, så bør man la være mens man er på jobb. Gråt heller hjemme.

AnonymBruker
Skrevet

Når en ungdom ble drept av sin kamerat i byen vi bor i gikk vi med gråten i halsen alle mann. Han som ble drept jobbet på nærbutikken som vi ofte brukte både privat og i forbindelse med jobb. Men, vi gråt ikke foran ungene (bhg) eller foreldrene. Jeg synes det er ok å gråte på jobb når det skjer spesielle ting i livet som er ekstra vanskelig, man må skjerme kunder/pasienter/klienter men ellers tenker jeg det må få være en del av livet. Man tilbringer såpass mye av tiden på jobb at det er umenneskelig å skulle være helt følelsesmessig avslått 8 timer i døgnet.

Anonymkode: 85676...524

AnonymBruker
Skrevet
Knirke skrev (5 minutter siden):

Nå hadde jo ikke gråtingen din noe med jobben å gjøre... Men ja, det fremstår som noe uprofft, spesielt hvis man jobber med kunder eller brukere.

Hvis man ikke tåler å lese fæle nyheter, så bør man la være mens man er på jobb. Gråt heller hjemme.

Jeg jobber i helsevesenet 

Skrevet

Gråte kan man gjøre en annen plass enn på jobb! Uprofft å la seg styre av følelser i jobbsammenheng.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er alle sin tur en gang. Jeg har grått fordi jeg har vært utslitt, fordi noe har skjedd eller fordi jeg har hatt en tøff opplevelse med en pasient. Noen andre gråter på andre sine vegne. Noen andre gråter aldri, men jeg har sett de fleste på min arbeidsplass gråte eller ha tårer i øynene. 

Anonymkode: 9487c...27b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Når en ungdom ble drept av sin kamerat i byen vi bor i gikk vi med gråten i halsen alle mann. Han som ble drept jobbet på nærbutikken som vi ofte brukte både privat og i forbindelse med jobb. Men, vi gråt ikke foran ungene (bhg) eller foreldrene. Jeg synes det er ok å gråte på jobb når det skjer spesielle ting i livet som er ekstra vanskelig, man må skjerme kunder/pasienter/klienter men ellers tenker jeg det må få være en del av livet. Man tilbringer såpass mye av tiden på jobb at det er umenneskelig å skulle være helt følelsesmessig avslått 8 timer i døgnet.

Anonymkode: 85676...524

Jeg er ganske enig, men det er ikke slik at pasienter har vondt av å se deg bli berørt av og til. Jeg jobber i helsevesenet, og blir selv fulgt opp i helsevesenet som pasient. Jeg har sett behandleren min felle tårer flere ganger, og det kjennes egentlig godt at han bryr seg så mye at han viser følelser både når jeg deler noe vondt, men spesielt når jeg deler noe positivt. Han blir så glad på mine vegne at han blir rørt. 

Når en pasient man har fulgt opp i årevis forteller om dårlige nyheter som gjør prognosen mye dårligere er det ikke noe uprofesjonelt med å vise at man er berørt etter min mening. Det er noe annet om man er den som skal gi beskjeden til pasienten, men når pasienten har behov for å dele og snakke om disse vonde følelsene, så føler de seg ofte mer sett når den de snakker med viser at de bryr seg om en. Men folk er forskjellige, men det å være i en palliativ setting er noe helt annet enn å være en inn-og-ut-pasient. 

Anonymkode: 9487c...27b

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg jobber i helsevesenet 

Å gråte over noe man leser i avisen er veldig dramatisk, og skjer nok de færreste av oss. Du føler veldig mye på sympatiserende følelser. Da skjønner jeg ikke helt denne vennen din som sendte deg artikkelen. Den som kjenner deg og tenker slikt lesestoff er noe for deg..  altså..   oppsøker du ting som får deg til å få følelsesutbrudd? Har du venner som velger med vilje vil snakke om tristesser der dere begge begynner å gråte? Og videre- hvordan klarer du å jobbe med mennesker uten å briste? Spør fordi jeg har lest innlegg fra flere der de vet hva de syntes er altfor trist men likevel leter etter slikt lesestoff. Det syntes jeg er merkelig. 

Når det kommer til jobben så er det ingens sak om du gråter så lenge det ikke skjer med pasienter slik at de føler ansvar/omsorg for deg når det er du som skal gi det til dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har grått en gang på jobb. Da jeg mistet 2 kollegaer i raset/leireskredet på Gjerdrum.

Anonymkode: 6ee86...79a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...