Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nøkkel til kunde vi jobber hos. Kan jeg signere på den eller er det ulovlig? Det står ingenting i mine papirer. 

Anonymkode: fcfc7...0d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ulovlig? Hvorfor skulle det være det? 

Hvis du skal gjøre en jobb for en kunde, og trenger nøkkel for å kunne komme inn og gjøre jobben, er det helt naturlig at du signerer for å ha mottatt denne nøkkelen. Det er like naturlig at du enten sørger for å få kvittering på at du har levert den inn når du er ferdig med jobben, eller får bekreftelse på at personen som mottar den kvitterer ut at den er returnert i systemet, dersom du ønsker det. (Mange stoler også såpass på oppdragsgiver at de leverer fra seg nøkkelen uten signatur. Dette må du nesten se an selv.) 

Og det er også ganske vanlig at de krever signatur fra den som mottar nøkkelen rent fysisk og skal bruke den, og ikke sjefen eller andre høyere i systemet. Hvis det er du som får den utlevert er den ditt ansvar, og da er det du som må signere. 

Anonymkode: 5edae...574

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ulovlig? Hvorfor skulle det være det? 

Hvis du skal gjøre en jobb for en kunde, og trenger nøkkel for å kunne komme inn og gjøre jobben, er det helt naturlig at du signerer for å ha mottatt denne nøkkelen. Det er like naturlig at du enten sørger for å få kvittering på at du har levert den inn når du er ferdig med jobben, eller får bekreftelse på at personen som mottar den kvitterer ut at den er returnert i systemet, dersom du ønsker det. (Mange stoler også såpass på oppdragsgiver at de leverer fra seg nøkkelen uten signatur. Dette må du nesten se an selv.) 

Og det er også ganske vanlig at de krever signatur fra den som mottar nøkkelen rent fysisk og skal bruke den, og ikke sjefen eller andre høyere i systemet. Hvis det er du som får den utlevert er den ditt ansvar, og da er det du som må signere. 

Anonymkode: 5edae...574

Sjefen min virker veldig irritert, som om jeg skal ha gjort noe virkelig galt. 

Samme sjef som ikke ønsker å ha meg på jobb, så jeg ble skjelven og redd av sms jeg fikk. 

AnonymBruker
Skrevet

Denne er også meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...