AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #1 Skrevet 6. januar 2022 Hei, Har vært og tatt MR av hoftene mine... dagen eg hadde eggløysning. Det innebar 10 minuttar inne i MR maskina med eit magnet plate over eggstokkane mine... Problemet er at eg ikkje veit om eg er gravid. Har prøvd med sambuar og eg finner ikkje ut om eg er gravid før om ca 2 veker. Kva hadde dykk gjort i min situasjon? Det er jo forseint med angrepille da den skal utsette eggløysning, eg har allereie hatt det. Er det nokon som har gått gjennom MR test når dei var gravide her? Då eg snakka med selskapet som tok MR ba dei meg om å lese meg opp på nett og at det sikkert ville gå bra, men at dei i prinsippet ikkje tek MR på gravide. På nett står det alt frå at det ikkje er skadeleg, til at det kan medføra missdannelsar.... Så veit ikkje om eg skal bli letta eller få panikk. I dag veit eg ingenting om eg er gravid... så her er meir "tenk viss" scenario, og kva eg bør gjera om eg er det. Mvh Anonymkode: a1722...2f2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #2 Skrevet 6. januar 2022 Tenker at du må roe ned noen hakk. Anonymkode: c5516...ffc 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #3 Skrevet 6. januar 2022 Hvis du tok MR den dagen du hadde eggløsning så var du jo ikke gravid. Herregud. Anonymkode: f8424...c55 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #4 Skrevet 6. januar 2022 Øøh, du var jo ikke gravid? Anbefaler deg å lese deg opp på tema befruktning. Da blir du nok roligere. Anonymkode: 4c3fb...223 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #5 Skrevet 6. januar 2022 De har vel tatt en mr scanning av en fødsel så tviler på at det er så veldig skadelig. Anonymkode: 6d355...f38
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #6 Skrevet 6. januar 2022 Man utfører jo MR på gravide (bare uten kontrast), så dette ville jeg tatt helt med ro. Kanskje lest meg opp litt på forplantningslære som ellers foreslått her. Anonymkode: f5464...515 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #7 Skrevet 7. januar 2022 Hvis det var dagen du hadde EL så var du ikke gravid ennå Ergo har det nok gått helt fint! Det tar en del dager fra EL til egget er ferdig befruktet, har festet seg og alt det der. Om du skulle bli gravid nå så kan du jo høre med fastlegen din om du fremdeles føler deg usikker. Anonymkode: 24d38...89a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå