Gå til innhold

Hvordan få vaksine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har siden august i fjor sendt inn flere registreringer på Oslo kommune sine nettsider om at jeg ønsker å ta vaksinen (jeg har allerede hatt corona og måtte vente før jeg kunne ta første dose). Jeg får alltid en bekreftelse på SMS om at dette er registrert og at de kaller meg inn til vaksine når det er min tur. Men nå er vi i januar og jeg har fortsatt ikke fått noen time. Kan jeg bare gå på en dropin og få første dose etter å ha hatt corona? Jeg syntes det er rart at jeg aldri får noen time, når de ønsker at man skal vaksinere seg? 

Dette er ikke ANTI-VAXX, så denne tråden trenger ikke stenges altså. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo ta en telefon til de og høre. Har du mulighet til å ta den hos fastlegen?

Skrevet (endret)

Har du sjekket at ditt telefonnummer er korrekt registrert. En av mine venner ventet og ventet. Da han endelig ringte fikk han beskjed om at de hadde sendt han flere sms med vaksinetimer. Viste seg det var registrert feil telefonnr.

Alternativt kan du ringe koronatelefonen og få de til å sette deg på en time. Ellers kan du finne mer informasjon her:

https://www.oslo.kommune.no/koronavirus/koronavaksine/#gref

Endret av Cmamma
Stavefeil
  • Liker 2
Skrevet
Cmamma skrev (38 minutter siden):

Har du sjekket at ditt telefonnummer er korrekt registrert. En av mine venner ventet og ventet. Da han endelig ringte fikk han beskjed om at de hadde sendt han flere sms med vaksinetimer. Viste seg det var registrert feil telefonnr.

Alternativt kan du ringe koronatelefonen og få de til å sette deg på en time. Ellers kan du finne mer informasjon her:

https://www.oslo.kommune.no/koronavirus/koronavaksine/#gref

Har skrevet korrekt nummer. Kan ringe ja, men syntes det er rart uansett. Takk for informasjon :)

Gjest laPistola
Skrevet

Tror du bare kan møte opp på drop in på Stovner? ( felles drop in for hele Oslo ) eller ringe så klart. Du er ikke alene om og ikke ha fått sms, det har vært litt surr. 

Skrevet
34 minutter siden, Beyblade said:

Har skrevet korrekt nummer. Kan ringe ja, men syntes det er rart uansett. Takk for informasjon :)

Det er mye som er rart når det kommer til vaksineringen. Jeg og mannen min fikk tilbud om booster vaksine før min svoger som er henholdsvis 10 og 20 år eldre enn meg og mannen. En på jobben i 30-erne ble plasert i risikogruppen pga av en medisin hun bruker. Den brukes som standard behandling for en av sykdommene i risikogruppen, men min kollega får den for noe annet og er dermed egentlig ikke i risikogruppen.

Synes du skal ringe de så fort du kan så du kan bli beskyttes mot korona

• Liker 1
Skrevet
Cmamma skrev (1 time siden):

Det er mye som er rart når det kommer til vaksineringen. Jeg og mannen min fikk tilbud om booster vaksine før min svoger som er henholdsvis 10 og 20 år eldre enn meg og mannen. En på jobben i 30-erne ble plasert i risikogruppen pga av en medisin hun bruker. Den brukes som standard behandling for en av sykdommene i risikogruppen, men min kollega får den for noe annet og er dermed egentlig ikke i risikogruppen.

Synes du skal ringe de så fort du kan så du kan bli beskyttes mot korona

Hm, ok, ja enig i at det er litt spesielt! Går vel litt i surr for dem også, men sånn er det. Har tenkt å ringe dem i morgen! Og muligens forsøke å få tatt drop in-vaksine mandag førstkommende om mulig. Nå har jeg hatt korona allerede (som uvaksinert) og ble heldigvis ikke så dårlig, bare litt feber og litt krøll med smak - og luktesansen. 

Skrevet

Ryddet for brudd på rommets retningslinjer. Lomvi, mod.

Skrevet

Siden du bor i Oslo, er det bare å møte opp Stovner senter. Der er det dropp in for hele byen nå:)

Hvis ikke må du ta kontak med vaksinesenteret i bydelen du eller koronatelefonen.

• Opprett ny...