Flamme Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #41 Del Skrevet 6. januar 2022 Ordnet seg etter samtale med styrer 🥳 De snakket med andre barnehager og ser at vi fint kan levere ved porten. Tilbydde meg testing hver dag, noe jeg følger opp 🙂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkommer Skrevet 6. januar 2022 #42 Del Skrevet 6. januar 2022 Flamme skrev (1 time siden): VET!!! Klikker for meg 🥵 Har snakket med styrer nå, hun skulle ringe meg tilbake med endelig svar. Kjenner jeg ikke har lyst til å gi meg på dette. Forstår ikke hvorfor reglene er sånn, hvordan skal foreldre komme seg på jobb når de ikke får levert fra seg barn? Hvorfor er du i fritidskarantene om du ikke jobber i barnehage eller skole? Er det andre yrkesgrupper hvor dette er lov annet enn kanskje sykepleiere og leger. Og antar de da har samme unntak for levering som barnehageansatte og lærere? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 6. januar 2022 #43 Del Skrevet 6. januar 2022 Flamme skrev (1 time siden): Det går ikke å komme seg unna den her hvor jeg bor. Jobber hos en arbeidsgiver med mange sambygdinger, "alle" vet hvem som er i karantene. Ok, skjønner. Da er eneste mulighet å alliere seg med sjefen (din). Hvis jeg hadde vært din leder og fått forelagt problemstillingen, hadde den ansvarlige for smittevern i kommunen fått en telefon fra meg. Med budskap om at vedkommende må ringe aktuell barnehage og fortelle at dette ikke går an. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 6. januar 2022 #44 Del Skrevet 6. januar 2022 Flamme skrev (9 minutter siden): Ordnet seg etter samtale med styrer 🥳 De snakket med andre barnehager og ser at vi fint kan levere ved porten. Tilbydde meg testing hver dag, noe jeg følger opp 🙂 Okei, kjempebra 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #45 Del Skrevet 6. januar 2022 Sommerkommer skrev (5 minutter siden): Hvorfor er du i fritidskarantene om du ikke jobber i barnehage eller skole? Er det andre yrkesgrupper hvor dette er lov annet enn kanskje sykepleiere og leger. Og antar de da har samme unntak for levering som barnehageansatte og lærere? Fritidskarantene gjelder nå for alle som tester seg ut av karantene på dag 3 🥵😫 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 6. januar 2022 #46 Del Skrevet 6. januar 2022 Flamme skrev (4 minutter siden): Fritidskarantene gjelder nå for alle som tester seg ut av karantene på dag 3 🥵😫 Disse reglene begynner å bli umulig å henge med på😂også så ulogiske 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DMS Skrevet 6. januar 2022 #47 Del Skrevet 6. januar 2022 Flamme skrev (2 timer siden): Hvor? 😅 Seksjonsleiar barnehage/oppvekst (varierar frå kommune til kommune korleis einingane er inndelt). Du finn det på nettsida til kommuna kven som er administrativ leiar for dei kommunale barnehagane. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*A* Skrevet 6. januar 2022 #48 Del Skrevet 6. januar 2022 (endret) . Endret 21. januar 2022 av *A* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 6. januar 2022 #49 Del Skrevet 6. januar 2022 Jeg ser problemstillingen og bra det ordnet seg. Men alle må huske at også barnehagene er presset for tiden. Det kan være lavere bemanning grunnet sykdom, vikarer som ikke kjenner barnet m.m. Så hvis en først må levere utenfor porten pga karantene bør man hvertfall tilstrebe å levere og hente på tidspunkt det er mer passende for barnehagen å ta i mot/levere ut. Feks ikke kl 0715 og 1630 når det gjerne er en ansatt med 5 barn alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #50 Del Skrevet 6. januar 2022 Luckiness skrev (7 minutter siden): Jeg ser problemstillingen og bra det ordnet seg. Men alle må huske at også barnehagene er presset for tiden. Det kan være lavere bemanning grunnet sykdom, vikarer som ikke kjenner barnet m.m. Så hvis en først må levere utenfor porten pga karantene bør man hvertfall tilstrebe å levere og hente på tidspunkt det er mer passende for barnehagen å ta i mot/levere ut. Feks ikke kl 0715 og 1630 når det gjerne er en ansatt med 5 barn alene. Helt enig. Her leverer jeg utenom rushtid uansett, men kommer så absolutt til å være villig til å tilpasse meg barnehagen her. Har forståelse for at de er presset. Jeg kjenner meg også presset, massivt fravær på jobb hele høst pga masse sykdom i barnehagen og på meg. Skulle gjerne latt være å sende barnet i barnehage når jeg selv er potensielt smittebærer, men har overhodet ikke mulighet med tanke på jobb. Vi er presset til beinet på mannskap der også. 😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg