Flamme Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #21 Del Skrevet 6. januar 2022 Pianobar skrev (Akkurat nå): Da går du høyere opp i systemet!👩⚖️ Hvor? 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #22 Del Skrevet 6. januar 2022 Pianobar skrev (3 minutter siden): Hvor gammelt er barnet og hvor lenge har det gått i barnehagen? 20 mmd, barnehage siden 12 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipyros Skrevet 6. januar 2022 #23 Del Skrevet 6. januar 2022 For noe tull!! Da gjør de seg bare vanskelig. Her henter de på p- plassen uansett alder, og uansett om det er pga karantene eller annen sykdom som f.eks ME. Ofte enklere for barnet uten 20 andre rundt seg i leveringssammenheng. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ATLAS6 Skrevet 6. januar 2022 #24 Del Skrevet 6. januar 2022 Flamme skrev (24 minutter siden): Barnehagen sier jeg må bli hjemme fra jobb. Det har de ingen grunnlag for å mene. Du kan gå i arbeid etter 3 dager etter du har testet deg negativ. Barnet er ikke i karantene, og skal derfor kunne gå i barnehagen fra dag 1 av men det er vanskelig i din situasjon når du er alene. At de ønsker du skal holde barnet hjemme i 7 dager uten noe grunnlag er ikke greit, og dette melder du til styrer av barnehagen. Barnet skal i barnehagen, og hvis du ikke får gå inn så får de møte deg utenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 6. januar 2022 #25 Del Skrevet 6. januar 2022 Avtale med noen andre foreldre som levere og henter samtidig som deg (kan være forskjellig på morgen og ettermiddag) som tar barnet inn og ut av bhg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 6. januar 2022 #26 Del Skrevet 6. januar 2022 Flamme skrev (17 minutter siden): Hvor? 😅 Hvis du ikke når igjennom til styrer, henvender du deg til kommunalsjefen i kommunen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #27 Del Skrevet 6. januar 2022 Diamant20 skrev (10 minutter siden): Avtale med noen andre foreldre som levere og henter samtidig som deg (kan være forskjellig på morgen og ettermiddag) som tar barnet inn og ut av bhg? Kjenner ingen foreldre i barnehagen her og ingen av de voksne der som er trygg på barnet mitt. 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 6. januar 2022 #28 Del Skrevet 6. januar 2022 Hvorfor sa du at du er i karantene da? Jeg er også det, men kommer ikke til å si noe. Så jeg kommer til å levere i bhg og handle på butikk. Men ellers ikke noe sosialt samvær med andre enb familien. Du skal ikke oppsøke steder du ikke kan holde avstand, så da er det bare å være forsiktig og bruke munnbind ved levering👍 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #29 Del Skrevet 6. januar 2022 ATLAS6 skrev (16 minutter siden): Det har de ingen grunnlag for å mene. Du kan gå i arbeid etter 3 dager etter du har testet deg negativ. Barnet er ikke i karantene, og skal derfor kunne gå i barnehagen fra dag 1 av men det er vanskelig i din situasjon når du er alene. At de ønsker du skal holde barnet hjemme i 7 dager uten noe grunnlag er ikke greit, og dette melder du til styrer av barnehagen. Barnet skal i barnehagen, og hvis du ikke får gå inn så får de møte deg utenfor. VET!!! Klikker for meg 🥵 Har snakket med styrer nå, hun skulle ringe meg tilbake med endelig svar. Kjenner jeg ikke har lyst til å gi meg på dette. Forstår ikke hvorfor reglene er sånn, hvordan skal foreldre komme seg på jobb når de ikke får levert fra seg barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #30 Del Skrevet 6. januar 2022 Pearl2.0 skrev (1 minutt siden): Hvorfor sa du at du er i karantene da? Jeg er også det, men kommer ikke til å si noe. Så jeg kommer til å levere i bhg og handle på butikk. Men ellers ikke noe sosialt samvær med andre enb familien. Du skal ikke oppsøke steder du ikke kan holde avstand, så da er det bare å være forsiktig og bruke munnbind ved levering👍 Vi bor på bygda, er ingen vei utenom. Alle vet alt om alle her. Tenkte jo også naivt at barnehagen selvfølgelig kom til å si ja til levering utenfor barnehagen med munnbind. Ble sjokkert over at de er så vanskelige. Tilbudt meg å teste hver dag også før jeg leverer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 6. januar 2022 #31 Del Skrevet 6. januar 2022 Pearl2.0 skrev (2 minutter siden): Hvorfor sa du at du er i karantene da? Jeg er også det, men kommer ikke til å si noe. Så jeg kommer til å levere i bhg og handle på butikk. Men ellers ikke noe sosialt samvær med andre enb familien. Du skal ikke oppsøke steder du ikke kan holde avstand, så da er det bare å være forsiktig og bruke munnbind ved levering👍 Enig i denne. Det de ikke vet har de ikke vondt av. Av og til må man underslå litt informasjon, for sin egen del og for andres sjelefred… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 6. januar 2022 #32 Del Skrevet 6. januar 2022 Flamme skrev (Akkurat nå): Vi bor på bygda, er ingen vei utenom. Alle vet alt om alle her. Tenkte jo også naivt at barnehagen selvfølgelig kom til å si ja til levering utenfor barnehagen med munnbind. Ble sjokkert over at de er så vanskelige. Tilbudt meg å teste hver dag også før jeg leverer. Aha, skjønner😔 høres litt ut som vår bhg, den er også livredd og streng ang korona. Men reglene sier jo at barnet kan komme i bhg, da burde de kunne hente barnet utenfor. Høres ut som de er redde for å få barnet inn i bhg I tilfelle smitte🤷♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 6. januar 2022 #33 Del Skrevet 6. januar 2022 Bacteria skrev (1 minutt siden): Enig i denne. Det de ikke vet har de ikke vondt av. Av og til må man underslå litt informasjon, for sin egen del og for andres sjelefred… Er så enig med deg👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ATLAS6 Skrevet 6. januar 2022 #34 Del Skrevet 6. januar 2022 Flamme skrev (6 minutter siden): VET!!! Klikker for meg 🥵 Har snakket med styrer nå, hun skulle ringe meg tilbake med endelig svar. Kjenner jeg ikke har lyst til å gi meg på dette. Forstår ikke hvorfor reglene er sånn, hvordan skal foreldre komme seg på jobb når de ikke får levert fra seg barn? Reglene er jo for å forhindre smitte, men ditt barn skal ikke straffes fordi dens eneste omsorgsperson er i karantene og ikke kan levere i barnehagen. Her må barnehagen finne på en løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #35 Del Skrevet 6. januar 2022 Pearl2.0 skrev (11 minutter siden): Er så enig med deg👍 Det går ikke å komme seg unna den her hvor jeg bor. Jobber hos en arbeidsgiver med mange sambygdinger, "alle" vet hvem som er i karantene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pianobar Skrevet 6. januar 2022 #36 Del Skrevet 6. januar 2022 Flamme skrev (42 minutter siden): Vi bor på bygda, er ingen vei utenom. Alle vet alt om alle her. Tenkte jo også naivt at barnehagen selvfølgelig kom til å si ja til levering utenfor barnehagen med munnbind. Ble sjokkert over at de er så vanskelige. Tilbudt meg å teste hver dag også før jeg leverer. Kan kanskje være at de egentlig ikke vil ha et barn i bhg når mor er i karantene og ser sitt snitt til å trenere hele opplegget slik at barnet ikke kan møte. Og det er ikke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 6. januar 2022 #37 Del Skrevet 6. januar 2022 Flamme skrev (1 time siden): Barnehagen sier jeg må bli hjemme fra jobb. Wow. Barnehagen gjør jo ikke det aller minste forsøk for å hjelpe deg! For en elendig barnehage. Jeg hadde lett tatt denne saken videre til kommunen, og lokalavisa, hvis nødvendig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 6. januar 2022 #38 Del Skrevet 6. januar 2022 Da kan du jo si til barnehagen at de i tilfelle må kompensere deg økonomisk for fem dagers permisjon uten lønn, og at du skal få tilbakebetalt kostnaden for barnehage den uka du ikke får lov til å bruke et tilbud du betaler for, og som barnet har krav på. Og så hadde jeg søkt om plass i en annen barnehage i neste hovedopptak. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 6. januar 2022 #39 Del Skrevet 6. januar 2022 2 hours ago, Flamme said: Hei. Har havnet i arbeidsskarantene 3 dager og fritidskarantene i 10 dager. Dette betyr at jeg i følge barnehagen/reglene ikke får levere barnet i barnehagen... Dette betyr at jeg i praksis må på jobb, men ikke kan levere eller hente i barnehagen?! Hvordan i alle dager skal dette løses? 🤯 Barnet er for ungt til å gå inn selv. Kjenner ingen som kan levere barnet for meg. Barnehagen sa nei til å ta i mot barnet ved porten. Hvordan har dere andre løst det? 😫 Ring smittesporerne og spør om du har lov til å levere i barnehagen? De burde ha kontroll på reglene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xfreya Skrevet 6. januar 2022 #40 Del Skrevet 6. januar 2022 Ring statsforvalteren i fylket ditt, så ordner det seg raskt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg