sicario Skrevet 7. januar 2022 #41 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er 23 år gammel, veier 72 kg og er 166cm. Har trent vektløfting og crossfit i to år nå. Knebøy: 112 (1RM) Markløft: 136 (1RM Benkpress: 70 (1RM) Militærpress: 55 (1RM) Holder for tiden på med å gå i underskudd på kalorier, blir spennende å se hvor mye det vil påvirke løftene mine :S Anonymkode: 21bce...836 Sterke tall for din vekt det der👌🏼 Tipper du kommer til å merke godt at du «mangler» overskudd, og må nok regne med å ligge litt lavere på hva du løfter i denne perioden. Selv merker jeg det godt på trening når jeg ligger lavere i kaloriinntak. Satte ny 1RM i knebøy og markløft nå i julen.. så all julematen har jo noen fordeler som må utnyttes 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #42 Del Skrevet 7. januar 2022 sicario skrev (12 minutter siden): I så måte kan jeg jo nå etter lang tid plutselig plusse på 20 kilo på militærpress, markløft, knebøy, rykk og støt. Ser «bedre» ut på papiret, men som sagt ingen annen praktisk betydning 😂🙈 Er det ikke tungvint å hele tiden trekke fra de 20 kg stangen utgjør? Har aldri sett noen som ikke teller med stangen. Du løfter jo hele konstruksjonen, altså totalvekten. Anonymkode: 36ba0...1f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 7. januar 2022 #43 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det ikke tungvint å hele tiden trekke fra de 20 kg stangen utgjør? Har aldri sett noen som ikke teller med stangen. Du løfter jo hele konstruksjonen, altså totalvekten. Anonymkode: 36ba0...1f6 Tungvint? Nope. Vi teller platene. I så måte enda enklere vil jeg si🤷🏼♂️ ja, jeg skjønner jo at man løfter hele, men vi har aldri hatt noe tradisjon for å telle med stanga. Aldri falt meg inn😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #44 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for veldig gode svar. Vi er på lik alder. Bare nysgjerrig. Synes du at rumpeøvelsene har gitt resultater? Det er så mye forskjellig informasjon der ute om akkurat det at jeg ikke vet hvem jeg skal tro på. Det er jo mange som sier at man ikke kan trene seg til større rumpe, bare bedre fasong. Mens andre påstår at man kan trene seg opp til Kardashian-nivå. Hva er din erfaring? Anonymkode: b3dcb...2a2 Ja, definitivt! Jeg merket ikke såå mye (annet enn at jeg var stram) da jeg trente styrke seks ganger i uka, for benøkta var alltid veldig tvungen og besto bare av knebøy, markløft, benpress og andre øvelser jeg ikke syns var så gøy. I tillegg fikk jeg maks inn én benøkt, siden jeg syns det var så kjedelig. Men i studietiden hadde jeg en periode der jeg trente ben to dager i uka med dette programmet: 5 sett bulgarske utfall med 8-10 reps 4 sett knebøy med 5-6 reps 3 sett glute bridge / hip thrust med 10 reps 3 sett good mornings med 10 reps (ops, good mornings burde du terpe teknikk med noen for å gjøre og ikke overanstrenge deg) (valgfritt) 3-2 sett kickbacks eller strake markløft med 10 reps. I løpet av den perioden fikk jeg den beste rumpa jeg har hatt hele mitt liv. Jeg fikk strekkmerker, men jeg så glad for at jeg fikk det til, for jeg ser tilbake på den og er ganske stolt. Den var ikke typ Kardashian, men den var rund, utstikkende og stram. PS: Jeg eier ikke hofter, så var mest fra siden den hjalp seg altså. Men at man ikke kan trene seg til større rumpe er bare tull.. Anonymkode: 6c221...f1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #45 Del Skrevet 7. januar 2022 Livsbeste: Bøy 95 Mark 130 Benk 50 Hip thrust 130 Rykk 55 Støt 70 Anonymkode: 8d3ed...8b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #46 Del Skrevet 7. januar 2022 sicario skrev (19 timer siden): Ble overrasket 😅. Trent i rett så mange år og aldri hørt at stangen regnes med. Da kan jeg legge 20kg på alle 1RM med barbell da👌🏼🥳 sicario skrev (1 time siden): Jeg gjør jo det. Følger jo en plan stort sett som er lagt opp for progressiv økning. All treningen min er basert på knebøy, markløft, militærpress og benkpress og/eller variasjoner av de. I så måte kan jeg jo nå etter lang tid plutselig plusse på 20 kilo på militærpress, markløft, knebøy, rykk og støt. Ser «bedre» ut på papiret, men som sagt ingen annen praktisk betydning 😂🙈 Hva slags miljø trener du i? I alle styrkeidretter (styrkeløft/vektløfting/crossfit/functional fitness) regnes stangen med. Den løftes jo den og. Lette huskeregler istedet for å telle plater: Med herrestang (20kg) Grønne skiver: 40kg, Gule skiver: 50kg, Blå skiver: 60kg, Rød skiver: 70kg Anonymkode: 8d3ed...8b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 7. januar 2022 #47 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva slags miljø trener du i? I alle styrkeidretter (styrkeløft/vektløfting/crossfit/functional fitness) regnes stangen med. Den løftes jo den og. Lette huskeregler istedet for å telle plater: Med herrestang (20kg) Grønne skiver: 40kg, Gule skiver: 50kg, Blå skiver: 60kg, Rød skiver: 70kg Anonymkode: 8d3ed...8b2 Trente de første årene i lokalene til en styrkeløftklubb. Men jeg har aldri konkurrert i hverken styrkeløft eller vektløfting. Kan ikke huske at vi regnet med stangen når vi trente der heller. så har jeg til og fra trent mye med noen som konkurrer i fitness/physique. Siste par årene har jeg trent i et bomberom med en liten gjeng. Typ slitent, «smårøfft» lokale. Akkurat slik jeg liker det. føler ikke jeg trenger noen huskeregel akkurat for å vite hvor mye vekt det er i plater da☺️. I praksis spiller det jo ingen rolle om man teller med stang eller ikke. Bare man gjør det ene eller det andre. Har jo ingen betydning 🤷🏼♂️ Jeg ble bare litt overrasket da jeg har trent flere steder, i ulike miljøer uten at jeg noen gang har registrert at stangen telles med. Syntes det var litt gøy 😆. Blir uvant om jeg nå plutselig skal begynne med det da.. alle målene, og programmet må skrives om 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #48 Del Skrevet 7. januar 2022 Aldri hørt om noen som ikke teller med stanga 😅 Jeg er kvinne i midten av 30 årene, trener crossfit så det blir veldig variert med noen økter med rene styrkeløft Tar følgende i maks. Hva jeg bruker på øktene kommer helt an på øktene, de varierer og jeg jobber ut fra prosenter på øktene. Mange krever mye puls og mange reps. Markløft: 100 Knebøy: 85 Strict press over hodet 40 Benkpress 55 (trener aldri dette) Strict pull ups 7 Anonymkode: f4738...d24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 7. januar 2022 #49 Del Skrevet 7. januar 2022 sicario skrev (6 timer siden): Jeg gjør jo det. Følger jo en plan stort sett som er lagt opp for progressiv økning. All treningen min er basert på knebøy, markløft, militærpress og benkpress og/eller variasjoner av de. I så måte kan jeg jo nå etter lang tid plutselig plusse på 20 kilo på militærpress, markløft, knebøy, rykk og støt. Ser «bedre» ut på papiret, men som sagt ingen annen praktisk betydning 😂🙈 Enkelte stenger er 15 kg. Kvinnevarianten er nemlig tynner og litt kortere enn den på tjue. Rett og slett for å passe bedre til litt mindre hender. Senteret mitt har to slike. Så da har det en del å si, og om du kun ser på vektskivene vil det ikke være det samme 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #50 Del Skrevet 8. januar 2022 sicario skrev (14 timer siden): Trente de første årene i lokalene til en styrkeløftklubb. Men jeg har aldri konkurrert i hverken styrkeløft eller vektløfting. Kan ikke huske at vi regnet med stangen når vi trente der heller. så har jeg til og fra trent mye med noen som konkurrer i fitness/physique. Siste par årene har jeg trent i et bomberom med en liten gjeng. Typ slitent, «smårøfft» lokale. Akkurat slik jeg liker det. føler ikke jeg trenger noen huskeregel akkurat for å vite hvor mye vekt det er i plater da☺️. I praksis spiller det jo ingen rolle om man teller med stang eller ikke. Bare man gjør det ene eller det andre. Har jo ingen betydning 🤷🏼♂️ Jeg ble bare litt overrasket da jeg har trent flere steder, i ulike miljøer uten at jeg noen gang har registrert at stangen telles med. Syntes det var litt gøy 😆. Blir uvant om jeg nå plutselig skal begynne med det da.. alle målene, og programmet må skrives om 😂 Har aldri hørt om dette 😅 Har selv vært utøver i styrkeidrett og er nå trener, har holdt på i mange år Anonymkode: 8d3ed...8b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #51 Del Skrevet 8. januar 2022 Innen et års tid tok jeg 90kg i bøy, 110kg i mark og 60kg i benk og 40kg i militærpress. Er 170cm og har gj.snittlig kroppsbygning. Anonymkode: 904bb...6d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #52 Del Skrevet 8. januar 2022 35 år, 162 cm, 63 kilo. Trener med: 390 kg beinpress 105 kg markløft 90 kilo knebøy 85 kilo Strakmark 170 kg hip thrust 60 kilo nedtrekk 30 kg skulderpress (handtler på 15 kg) Målet er å øke i nedtrekk, eller egentlig klare å ta ordentlige pull UPs igjen. Pleide å trene med 15 kg ekstra i belte og ta 8x3 repetisjoner. Men etter siste fødsel har jeg ikke hatt noe fokus på pull ups, og har blitt veldig mye svakere her. Ønsker også å bli sterkere i skulderpress igjen. Pleide å trene med 18-20 kg handtler. Vil tilbake til dette. Og så vil jeg øke til 110 kg i knebøy, var dette jeg tok for noen år siden. Men har ikke hatt særlig fokus på knebøy siden jeg er litt for glad i beinpress. Håper også å komme tilbake til 200 kg i hip thrust. De siste målene vet jeg ikke om er mulig mtp alder osv. Tidligere hadde jeg enormt fokus på kosthold, trente 6 dager i uka og var super disiplinert. Nå med to barn er det dårlig med søvn, jeg teller ikke hvor mange gram proteiner jeg får i meg, og det blir mellom 3-5 økter per uke. Og jeg skal ned 8-10 kg i vekt (la på meg veldig mye ved siste graviditet). Men jeg håper virkelig jeg etter hvert klarer å komme opp i samme styrke som tidligere. Er utrolig morsomt å føle seg sterk 😅 Anonymkode: 64b4f...6c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #53 Del Skrevet 8. januar 2022 I arbeidsvekt pr nå: Knebøy: 70-80kg(hatøvelse, tror ikke kroppen min er bygget for den) Hip thrust: 110kg (før coronastengte sentre var jeg oppe i 130-140kg, men har ikke kommet meg dit igjen). Benkpress: 30-35kg (er helt elendig, jeg øver og øver men får det ikke til). Pull-ups: 3 på rad x antall ganger, kommer ikke over kneika med tre enda. Brukte flere år på å klare 1. Beinpress: 210kg Nedtrekk: 50-55kg Markløft(tar sumoløft, klarer ikke vanlige av en eller annen grunn): 75-80kg 32år, 56kg. Har trent styrke 5-6 dager i uka i 6 år. Etter at senteret var stengt i tre mnd i 2020, er det mange øvelser jeg ikke har kommet meg i enda faktisk. Har det siste året hatt mer fokus på gode løft med litt lavere vekt framfor å løfte tyngst mulig pga rygg og skulderproblemer. Anonymkode: 67829...4d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 8. januar 2022 #54 Del Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har aldri hørt om dette 😅 Har selv vært utøver i styrkeidrett og er nå trener, har holdt på i mange år Anonymkode: 8d3ed...8b2 Var gøy å plusse 20kg på knebøy og benk på programmet i dag da 😂 Neida.. jeg gjør som jeg er vant med. Så lenge man gjør enten det ene, eller det andre så spiller det jo ingen rolle over hode 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dillo Skrevet 9. januar 2022 #55 Del Skrevet 9. januar 2022 (endret) Trent i 1 år, 30 år og 64-65kg Mark 117,5 kg 1rm. Mål 150kh Benk 52,7 kg 1RM. Mål 60kh Chins 5 stk Knebøy har jeg ikke makset i men trener med 70kg Hiptrust har jeg ikke makset i, men har vært oppe i 120kg Endret 9. januar 2022 av Dillo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #56 Del Skrevet 9. januar 2022 sicario skrev (20 timer siden): Var gøy å plusse 20kg på knebøy og benk på programmet i dag da 😂 Neida.. jeg gjør som jeg er vant med. Så lenge man gjør enten det ene, eller det andre så spiller det jo ingen rolle over hode Veldig enig😊 Anonymkode: 8d3ed...8b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #57 Del Skrevet 9. januar 2022 33 år, 172 cm, 80 kg. PR rett før jul i hovedøvelsene var: Markløft 110 kg Knebøy 90 kg Benkpress 67,5 kg Militærpress 40 kg Anonymkode: cfde9...a61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 9. januar 2022 #58 Del Skrevet 9. januar 2022 (endret) Før jul (i arbeidsvekt): 70 i knebøy 85 i markløft 37 i benkpress Ingen chinups/hangups Nå etter jul er jeg nede på 65 i knebøy, 80 i markløft, 30 i benk (kunne sikkert greid litt mer men jeg begynner rolig). Hadde to uker pause. 34 år, 75 kg. Har ingen bestemte mål, drømmer om å greie hangups/chins, men får aldri trent strukturert for å få det til, pga tilgang til utstyr. Trent snart ett år, men trente styrke noen år i tyveårene også. Endret 9. januar 2022 av Albbas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tamsi Skrevet 9. januar 2022 #59 Del Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 8.1.2022 den 12.39): I arbeidsvekt pr nå: Knebøy: 70-80kg(hatøvelse, tror ikke kroppen min er bygget for den) Hip thrust: 110kg (før coronastengte sentre var jeg oppe i 130-140kg, men har ikke kommet meg dit igjen). Benkpress: 30-35kg (er helt elendig, jeg øver og øver men får det ikke til). Pull-ups: 3 på rad x antall ganger, kommer ikke over kneika med tre enda. Brukte flere år på å klare 1. Beinpress: 210kg Nedtrekk: 50-55kg Markløft(tar sumoløft, klarer ikke vanlige av en eller annen grunn): 75-80kg 32år, 56kg. Har trent styrke 5-6 dager i uka i 6 år. Etter at senteret var stengt i tre mnd i 2020, er det mange øvelser jeg ikke har kommet meg i enda faktisk. Har det siste året hatt mer fokus på gode løft med litt lavere vekt framfor å løfte tyngst mulig pga rygg og skulderproblemer. Anonymkode: 67829...4d7 Vi tar så og si nøyaktig det samme i alle øvelser 🤓 Hater også knebøy, får kraftig strekk på innsiden uansett hvor mye jeg varmer opp og tøyer. Trener nesten bare beinpress istedet, der stagnerer jeg ikke sånn som på knebøy. Og det føles gøyere å løfte 200kg enn 65-70 liksom... Kommer meg heller ikke videre på benk, har stanset fullstendig opp på 35 jeg også. Tviler på at jeg noen gang passerer 40. Men er oppe i 4 pullups per sett nå, det er gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #60 Del Skrevet 9. januar 2022 sicario skrev (På 8.1.2022 den 13.44): Var gøy å plusse 20kg på knebøy og benk på programmet i dag da 😂 Neida.. jeg gjør som jeg er vant med. Så lenge man gjør enten det ene, eller det andre så spiller det jo ingen rolle over hode Jo det vil jeg si det gjør, det er vesensforskjell på å løfte 80 og 100 kilo. Anonymkode: 65247...506 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå