sicario Skrevet 9. januar 2022 #61 Del Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo det vil jeg si det gjør, det er vesensforskjell på å løfte 80 og 100 kilo. Anonymkode: 65247...506 Ja, men du skjønner åpenbart ikke hva jeg mener. Om man regner med stanga eller ikke, så er vekten akkurat den samme. Da spiller det ingen rolle om man regner den med. Er ikke slik at stangen blir borte selvom man ikke har med vekten av den i programmet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #62 Del Skrevet 10. januar 2022 Hei, det er gøy med sånne tråder. Jeg er student i Oslo, og begynte å trene i studentskipnaden på nyåret, ca februar 2021. Så det nærmer seg et år at jeg har trent regelmessig styrke. Jeg er ca 165-170cm, 60-65kg . Pr i dag ligger jeg på arbeidsvekt (sånn ca) knebøy : 90kg markløft: 115kg, benkpress: 57,5kg, stående militærpress 40kg , pulls ups, 5-6. Jeg har trent sammen med to andre jenter som har omtrent samme kroppsbygning som meg selv,. Vi har fulgt samme program, men det varierer hvor tungt vi løfter. Hun ene er litt svakere enn meg (har ingen atletisk bakgrunn), mens den andre er mye sterkere enn meg, og tar f.eks. 120kg i knebøy. Anonymkode: c893d...9b8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #63 Del Skrevet 10. januar 2022 Tamsi skrev (22 timer siden): Vi tar så og si nøyaktig det samme i alle øvelser 🤓 Hater også knebøy, får kraftig strekk på innsiden uansett hvor mye jeg varmer opp og tøyer. Trener nesten bare beinpress istedet, der stagnerer jeg ikke sånn som på knebøy. Og det føles gøyere å løfte 200kg enn 65-70 liksom... Kommer meg heller ikke videre på benk, har stanset fullstendig opp på 35 jeg også. Tviler på at jeg noen gang passerer 40. Men er oppe i 4 pullups per sett nå, det er gøy. «Godt» å høre at flere sliter med benken🙈 Har faktisk vært oppe i 40 x 3 i fjor en gang, men så sa det stopp igjen gitt. Har heller gått over til en sånn brystpressmaskin, der har jeg hatt bittelitt progresjon i det siste, og tror den tar de samme musklene. Anonymkode: 67829...4d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #64 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 18.11): Hei, det er gøy med sånne tråder. Jeg er student i Oslo, og begynte å trene i studentskipnaden på nyåret, ca februar 2021. Så det nærmer seg et år at jeg har trent regelmessig styrke. Jeg er ca 165-170cm, 60-65kg . Pr i dag ligger jeg på arbeidsvekt (sånn ca) knebøy : 90kg markløft: 115kg, benkpress: 57,5kg, stående militærpress 40kg , pulls ups, 5-6. Jeg har trent sammen med to andre jenter som har omtrent samme kroppsbygning som meg selv,. Vi har fulgt samme program, men det varierer hvor tungt vi løfter. Hun ene er litt svakere enn meg (har ingen atletisk bakgrunn), mens den andre er mye sterkere enn meg, og tar f.eks. 120kg i knebøy. Anonymkode: c893d...9b8 Wow, bra jobba! Var du i god form da du startet eller begynte du fra scratch? Anonymkode: b3dcb...2a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #65 Del Skrevet 13. januar 2022 Tamsi skrev (På 9.1.2022 den 19.32): Vi tar så og si nøyaktig det samme i alle øvelser 🤓 Hater også knebøy, får kraftig strekk på innsiden uansett hvor mye jeg varmer opp og tøyer. Trener nesten bare beinpress istedet, der stagnerer jeg ikke sånn som på knebøy. Og det føles gøyere å løfte 200kg enn 65-70 liksom... Kommer meg heller ikke videre på benk, har stanset fullstendig opp på 35 jeg også. Tviler på at jeg noen gang passerer 40. Men er oppe i 4 pullups per sett nå, det er gøy. Jeg tipper problemet når det kommer til benkpress og knebøy er at den laveste vekten på vektskivene på de ulike sentrene som oftest er 1,25 kg, hvilket vil si at man ikke kan øke med mindre enn 2,5 kg for hver gang man klarer arbeidssettet. Ingen kan jevnt og trutt øke med 2,5 kg for hver gang, man må øke med mindre vekter så ikke forskjellen blir for stor. Trener man allerede tungt, er en økning på 2,5 kg faktisk ganske mye. Vil anbefale mikroskiver: https://www.gym2000.no/shop/54030-g2-mikroskiver-8-pack-26900#attr= Med f.eks et sett med 0,25kg-skiver, kan man øke med så lite som 0,5 kg, og fortsette progresjon. Tror også man kan få kjøpt enda mindre skiver enn 0,25 kg. Et annet triks hvis man når veggen, er å gå ett eller to nivåer ned, jobbe seg opp igjen, og se om man da klarer arbeidssettet man feilet på. Anonymkode: eb857...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 13. januar 2022 #66 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Et annet triks hvis man når veggen, er å gå ett eller to nivåer ned, jobbe seg opp igjen, og se om man da klarer arbeidssettet man feilet på. Anonymkode: eb857...b77 Noe som virkelig får meg over platåene er typ century sets. Spesielt i knebøy. Legger meg på ca 50% av 1 RM og kjører 100-120 repetisjoner. Øker etter hver gang jeg gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #67 Del Skrevet 13. januar 2022 Syns det er vanskelig å sammenligne meg med dere i tråden, for jeg trener hjemme og har kun manualer, så det virker mye lettere å løfte ekstra tungt med stang enn med manualer. Jeg kan ta feks chest press med 15 kg i hver hånd, men tyngre enn det blir det litt vanskelig å holde dem balansert. Og jeg har trent i 10 år. Anonymkode: fffb1...6c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #68 Del Skrevet 13. januar 2022 Altså - ikke lettere som i enkelt, men at det er mer mulig å legge på mer enn når man skal balansere manualene. Samme med stående skulderpess. Og med squats sliter jeg med grepet når det blir 20 kilo i hver (og det er det tyngste jeg har, så har noen 1-kg ankelvekter jeg kan feste på for sumos og goblet squat, men det funker jo ikke når jeg holder i manualenes håndtak Anonymkode: fffb1...6c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #69 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Wow, bra jobba! Var du i god form da du startet eller begynte du fra scratch? Anonymkode: b3dcb...2a2 Tusen takk. Drev litt med ballett og dans i noen år, men ikke sport. Men hun ene venninnen min som tar 120kg i knerbøy har spilt en del håndball. Anonymkode: c893d...9b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #70 Del Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 6.1.2022 den 19.17): Alltid. Anonymkode: 72ee3...903 Hvor tung er stanga da? Elysian skrev (På 6.1.2022 den 19.49): Har holdt på i snart 1 år, men er ikke veldig sterk i overkropp. Trener opp igjen en dårlig skulder, så er spent på hvor mye bedre jeg kan bli. Markløft: 62,5 kg (1RM) Benkpress: 32,5 kg (1RM) Beinpress: 130 kg Nedtrekk: 40 kg Sittende roing: 45 kg Hip thrust: 50 kg Hvor mang reps på beinpress, nedtrekk, roing og hip trust? Anonymkode: 068ba...f38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysian Skrevet 16. januar 2022 #71 Del Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvor mang reps på beinpress, nedtrekk, roing og hip trust? Anonymkode: 068ba...f38 8 reps på beinpress. 10 reps på resten. Kjører vanligvis 3 sett, foruten beinpress og hip trust - der tar jeg 5 sett, men ikke nødvendigvis samme vekt på hvert sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #72 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 13.1.2022 den 15.52): Syns det er vanskelig å sammenligne meg med dere i tråden, for jeg trener hjemme og har kun manualer, så det virker mye lettere å løfte ekstra tungt med stang enn med manualer. Jeg kan ta feks chest press med 15 kg i hver hånd, men tyngre enn det blir det litt vanskelig å holde dem balansert. Og jeg har trent i 10 år. Anonymkode: fffb1...6c7 Kjenner meg igjen. Jeg trener også hjemme. Har riktig nok en stang, men ikke stativ, så tørr ikke løfte for tungt. Kanskje er det der det ligger? Anonymkode: a9873...79e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #73 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (På 6.1.2022 den 19.14): At man kan løfte egen kroppsvekt i benkpress, 1.5x kroppsvekt i knebøy og dobbelt kroppsvekt i markløft syns jeg er helt greie mål å sette seg som kvinne. Jeg brukte ikke så veldig lang tid på å komme dit. Anonymkode: 41d79...b34 Som dame over 50 høres det vilt ut! 120 kg i knebøy blir d på meg da.😳 . Har 50 kg (8x3 ) arbeidsvekt nå ,45-50 i kabelroing, 40 nedtrekk, 60-70 i legcurl/ spark , benpress varierer m type maskin, 12,5 kilos manualer på brystpress i skråbenk, . sliter m ene armen😔 markløft 60-70 kg, biceps med stang 18 kg , 3x i uka i tre måneder nå, tidligere trent timer i sal og spinning . Anonymkode: 72e54...5a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #74 Del Skrevet 7 timer siden Har trent i ett år i januar, etter 10 år uten trening. Startet med bare stang på så og si alle øvelsene. Trener nå 4-5 dager i uken. Benkpress: 60 kg Backsquat: 85 kg Markløft: 110 kg Pullups: 10 stk Anonymkode: fd273...c43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå