Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

det nærmer seg tid for ettårssamtale vedrørende lønn. Jeg mener jeg fortjener høyere lønn, og har forberedt en del argumenter som viser hvorfor.

Men jeg lurer på om denne samtalen egentlig bare er for show? Er det noen som faktisk har gått opp i lønn etter ett år i staten?

jeg forhandlet også opp tilbudet med 40.000 da jeg fikk jobben høsten 2019. Vet ikke om det kan ha noen innvirkning. Syns fortsatt jeg ligger noe lavere enn det jeg forventet. Jeg har mastergrad og noen års erfaring fra privat næringsliv før jeg begynte i staten.

Anonymkode: cd563...5fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan avhenge av hva slags avtaler det er mellom fagforening og ledelse. Her jeg jobber er det ingen lønnsforhandling utenfor lønnsoppgjøret. Eneste unntak er når noen sitter med er annet tilbud og spør om vi er interessert å beholde han.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke, ettersom de mente jeg lå på riktig nivå ift kolleger. 

Hos er det ikke sånn at man skal ha noen samtale, men sjefen skal foreta en vurdering av om den ansatte ligger på riktig lønnsnivå.

Anonymkode: ab5e8...7c4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg startet veldig lavt, etter ett år hadde jeg en samtale med leder og fikk lønnsøkning. Gikk opp seks lønnstrinn.

Anonymkode: ef3a0...5e6

AnonymBruker
Skrevet

Mener du 2.5.5 krav ? Eller ordinære forhandlinger?

Jeg fikk ganske stor 2.5.5 økning etter anbefaling fra leder til HR, på ca. 90 000, men det var fordi det lå så lavt i forhold til andre med lignende utdanning/erfaring.

Anonymkode: f02ba...e3c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om flere som har gått opp, men det er vanligvis fordi de var for lavt plassert i utgangspunktet. 

Anonymkode: 7ac9a...058

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...