Gå til innhold

Forslag til gode kasseroller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt å ønske oss nye kasseroller til jul. De vi har er blitt stygge bl.a. etter runder i oppvaksmaskin.

Har dere forslag til merker som er bra? Helst bør de ha et skikkelig slipp-belegg for vi er lei av at ting setter seg fast.

Prisen er ikke avgjørende, men der jo ingen ulempe at de i det minste koster under tusen-lappen. ;)

Hilsen Lille meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker veldig godt Party-serien fra Høyang Polaris. Gode gryter som ser pene ut også.

Det er ofte salg på disse (spesielt på Jernia), så du kan få de billig hvis du er tålmodig :)

Skrevet

Enig i at Party-serien er pen å se på, men jeg synes de blir fort litt "frynsete" i bunnen. Her en slik og den er faktisk ikke vasket i maskinen heller. Har jo hørt at det ikke er bra å få i seg teflon som jeg tror det er i den.

La også merke til at det var overvekt av slike som var innlevert på en returordning på glassmagasinet for noen år siden. " Vi gir deg 100,- for din gamle kasserolle...." Tok det som et tegn på at folk var misfornøyde.

Flere forslag?

Hilsen Lille meg

Skrevet

Bruker du metallredskaper? Mine party-kjeler er over 5 år, og de er like fine. Vaskes i oppvaskmaskinen stadig vekk. (De nye har forresten titan-belegg)

Skrevet

Vi har IKEA sine 365+ kasseroller og stekepanner. Superfornøyd! Vasker dem alltid i oppvaskmaskin. Like fine etter mange år.

Skrevet
Bruker du metallredskaper?

Prøver absolutt å være flinke til å la være det, men det kan jo har forekommet.

Men har de titan nå, så kan de jo vurderes på nytt.

Vi har IKEA sine 365+ kasseroller og stekepanner.

Mannen kjøpte en kasserolle på IKEA nylig, og den var han fornøyd med. Det er jo ikke alltid at det dyre er det beste. ;)

Hilsen Lille meg

Skrevet

ScanPan har et litt annerledes nonstick-belegg som er brent fast istedenfor limt. Man kan steke uten fett, og man kan bruke metallredskaper så mye man vil. Og de tåler oppvaskmaskin. Anbefales!

Skrevet

Er det noen som har flere tips og komme med så kom gjerne med det, for jeg blir aldri helt fornøyd.

Har prøvd party, scan pan, jamie oliver og ike 365+ og noen andre jeg ikke husker navn på, og jeg er egentlig ikke helt fornøyd med noen av de. Ihvertfall ikke over tid.

Stekepannene til de forskjellige seriene har jeg vært ganske fornøyd med, men jeg finner ingen gode kjeler til grøt, saus og andre melkeprodukter, synes det alltid svir seg i bunn.

Skrevet

Vi fikk noen flotte Gastrolux-kjeler til bryllupet vårt i sommer og er strålende fornøyd. De er i no' slags jern-non-stick (aner ikke hva det heter) så man kan faktisk bruke stålredskap uten at det gjør noen skade.

Flotte til melkemat er de også.

Har lagt merke til at Wenche på God Morgen Norge bruker slike.

Kan anbefales!

Skrevet

Vi har en Party-kasserolle fra Høyang, og noen kasseroller fra Tefal, som vi er veldig fornøyde med. Kjøpte Tefal-kasserollene på Glasmagasinet, lurer på om de heter "Rød murstein". Røde er de, ihvertfall. :)

Skrevet

Hvor får man kjøpt gastroluks kjelene? Og hva er ca pris på en kjele?

Skrevet

Vi skal ønske oss Eva Trio- kjelene til bryllupet vårt. De er kjempelekre å se på, og de skal visstnok være veldig gode også ;)

Skrevet

Gastrolux er absolutt de beste! Jeg har dem ikke i oppvaskmaskinen, men det er jo bare å skylle dem med vann så er de rene! Husk å smøre dem inn med matolje under oppvarming en gang i blant.

De er dyre, husker ikke helt prisen. Jeg kjøpte nettopp en som var nedsatt fra 1100,- til 850,- (tror jeg)... Da fikk jeg en hel koffert med kniver med på kjøpet for 1 krone! Den gryta var ganske stor. Men du må nok over tusenlappen for de største når de ikke er nedsatt. De selger disse grytene på forskjellige gave- og kjøkkenutstyrsbutikker.

Party kasserollene synes jeg er bare dårlige i forhold til disse.

Skrevet

trur det er Woll som hun Wenche bruker (er i alle fra den stekepannen hun bruker..så jeg antar at hun har kjelene også)

Woll er kjempebra. Men ikke helt billige.

Gastrulux vil jeg ikke anbefale. Vi sluttet å selge dem på jobben min, på grunn av alt for mye reklamasjoner.

Hvis ikke er Party veldig fine.

Ulempen med dem nå er at de har gått litt opp i pris. På grunn av at de har blitt gjort noe med (lagt inn en metallplate eller noe) slik at de passer til induksjon.. og da økte prisen. Men følg med fremover mot jul, da blir de gjerne på tilbud.

Det var et parti som var veldig dårlig fra disse. men dette er fra 97..så dagens Party kjeler skal være i bra kvalitet. På de fra 2000 og nyere er det forresten 10 års garanti på.

De fleste reklamsjoner som er på kjeler/stekepanner (fra alle merker) er på grunn av for dårlig renhold og bruk av alt for høy varme..så pass på det når du bruker dem. Ellers er det ikke så smart å bruke metall redskaper.

Skrevet
trur det er Woll som hun Wenche bruker (er i alle fra den stekepannen hun bruker..så jeg antar at hun har kjelene også)

Woll er kjempebra. Men ikke helt billige.

Gastrulux vil jeg ikke anbefale. Vi sluttet å selge dem på jobben min, på grunn av alt for mye reklamasjoner.

Hvis ikke er Party veldig fine.

Ulempen med dem nå er at de har gått litt opp i pris. På grunn av at de har blitt gjort noe med (lagt inn en metallplate eller noe) slik at de passer til induksjon.. og da økte prisen. Men følg med fremover mot jul, da blir de gjerne på tilbud.

Det var et parti som var veldig dårlig fra disse. men dette er fra 97..så dagens Party kjeler skal være i bra kvalitet. På de fra 2000 og nyere er det forresten  10 års garanti på.

De fleste reklamsjoner som er på kjeler/stekepanner (fra alle merker) er på grunn av for dårlig renhold og bruk av alt for høy varme..så pass på det når du bruker dem. Ellers er det ikke så smart å bruke metall redskaper.

Hvorfor var det så mye reklamasjoner på Gastrolux?

Skrevet
Vi har IKEA sine 365+ kasseroller og stekepanner. Superfornøyd! Vasker dem alltid i oppvaskmaskin. Like fine etter mange år.

Enig enig,,,løp og kjøp! Ellers har jeg akkurat kjøpt en Jamie stekepanne fra Tefal(halv pris på jernia....) Veldig bra

Skrevet
Hvorfor var det så mye reklamasjoner på Gastrolux?

fordi kvaliten ikke var bra nok.

var riktignok en del reklamasjoner pga av brukerfeil..men mesteparten av de var reele reklamsjoner der kundne fikk ny panne...

derfor valgte vi å fjerne de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...