AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #1 Del Skrevet 6. januar 2022 Etter man har strikket ferdig buksebeina på strømpepinner står det som følger: "(Kropp) Strikkes i glattstrikk på pinne 3 mm. Sett begge ben over på en lang rundpinne (f.eks. 80 eller 100 cm) slik at det kan strikkes med magic loop-teknikk (dersom du ikke kjenner til teknikken, prøv å Google den – det finnes mange videoer på nettet) (=104 (112) 116 (120) 124 (128) 132 (136) m). Hvis du foretrekker å strikke på en 40 cm rundpinne, kan du skifte til denne etter ca. 7 cm. " Hvorfor kan jeg ikke bare sette beina på en kortere rundpinne med en gang? Har det noe å si? Hva er det magic loop gjør for denne buksa? Anonymkode: 2f907...d8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #2 Del Skrevet 6. januar 2022 Dytter! Anonymkode: 2f907...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 6. januar 2022 #3 Del Skrevet 6. januar 2022 Magic loop er jo aldri noe must, det har ingenting å si for resultatet. Tenkte først på om de mener det blir for trangt å strikke med kort rundpinne de første cm av kroppen, det er det eneste jeg klarer å komme på. Hvis det er trangt, blir det jo lettere etter noen cm. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #4 Del Skrevet 7. januar 2022 Du MÅ jo ikke bruke magic loop, det er bare lettere. Du kan strikke med strømpepinner eller kort rundpinne i stedet hvis du heller vil det. Men seriøst - jeg har aldri sett meg tilbake etter at jeg lærte magic loop (som er lett!), det er bedre på alle vis. Anonymkode: 58ac3...595 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #5 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du MÅ jo ikke bruke magic loop, det er bare lettere. Du kan strikke med strømpepinner eller kort rundpinne i stedet hvis du heller vil det. Men seriøst - jeg har aldri sett meg tilbake etter at jeg lærte magic loop (som er lett!), det er bedre på alle vis. Anonymkode: 58ac3...595 Det kan hende, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det med de to beina som skal innpå pinnen, finner heller ingen video som har svar på problemet mitt. Orker ikke å prøve hvis jeg ikke må, for da blir det sikkert stygt, så jeg får heller forsøke det på et annet prosjekt, hehe. Anonymkode: 2f907...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #6 Del Skrevet 7. januar 2022 Anonymkode: 19a9f...803 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #7 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Anonymkode: 19a9f...803 Jeg strikker motsatt vei, så beina er allerede strikket. Anonymkode: 2f907...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #8 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg strikker motsatt vei, så beina er allerede strikket. Anonymkode: 2f907...d8c Ah. Kan du fortelle hva det står i oppskriften etter det som du siterte i hovedinnlegget? Anonymkode: 19a9f...803 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villemy Skrevet 7. januar 2022 #9 Del Skrevet 7. januar 2022 Du kan jo prøve med kortere, men min erfaring er at det blir trangt og hardt å strikke. Mye enklere med magic loop hvor vaieren kan bøyes, og så bytte til kortere etterhvert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #10 Del Skrevet 7. januar 2022 Villemy skrev (13 minutter siden): Du kan jo prøve med kortere, men min erfaring er at det blir trangt og hardt å strikke. Mye enklere med magic loop hvor vaieren kan bøyes, og så bytte til kortere etterhvert. Blir det eventuelt slik pga detaljer som skal strikkes i kilen mellom bena? Anonymkode: 19a9f...803 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #11 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ah. Kan du fortelle hva det står i oppskriften etter det som du siterte i hovedinnlegget? Anonymkode: 19a9f...803 "Legg opp 6 m mellom hvert bukseben både foran og bak (=116 (124) 128 (132) 136 (140) 144 (148) m) og sett en maskemarkør (midtmarkør) mellom den 3. og 4. m av disse 6, både foran og bak. " Videre står det egentlig bare hvor mye man skal strikke og når man skal felle. Tror ikke det blir så ille å strikke vanlig på rundpinne som er kort nok? Trangt blir det jo, men jeg har jo strikka en del bittesmå babyklær på liten rundpinne før, og det har gått helt fint. Anonymkode: 2f907...d8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #12 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): "Legg opp 6 m mellom hvert bukseben både foran og bak (=116 (124) 128 (132) 136 (140) 144 (148) m) og sett en maskemarkør (midtmarkør) mellom den 3. og 4. m av disse 6, både foran og bak. " Videre står det egentlig bare hvor mye man skal strikke og når man skal felle. Tror ikke det blir så ille å strikke vanlig på rundpinne som er kort nok? Trangt blir det jo, men jeg har jo strikka en del bittesmå babyklær på liten rundpinne før, og det har gått helt fint. Anonymkode: 2f907...d8c Det går sikkert fint Jeg trives best med å bruke denne teknikken (den øverste videoen) der man strikker rundt med to rundpinner. Jeg bruker den på sokker og votter og det meste: Anonymkode: 19a9f...803 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #13 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det går sikkert fint Jeg trives best med å bruke denne teknikken (den øverste videoen) der man strikker rundt med to rundpinner. Jeg bruker den på sokker og votter og det meste: Anonymkode: 19a9f...803 Takk for tips! 😄 Anonymkode: 2f907...d8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #14 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det går sikkert fint Jeg trives best med å bruke denne teknikken (den øverste videoen) der man strikker rundt med to rundpinner. Jeg bruker den på sokker og votter og det meste: Anonymkode: 19a9f...803 Ps. til sokker/votter bruker jeg to rundpinner som er minimum 40 cm lange, men helst lengre. Akkurat nå bruker jeg 60 cm + 80 cm rundpinner. Anonymkode: 19a9f...803 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #15 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for tips! 😄 Anonymkode: 2f907...d8c Bare hyggelig Jeg fant frem til denne teknikken etter å ha plagdes med stygge overganger som alltid oppsto når jeg strikket med strømpepinner. Lykke til med strikkingen ♥️ Anonymkode: 19a9f...803 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #16 Del Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Bare hyggelig Jeg fant frem til denne teknikken etter å ha plagdes med stygge overganger som alltid oppsto når jeg strikket med strømpepinner. Lykke til med strikkingen ♥️ Anonymkode: 19a9f...803 Takk skal du ha! ❤️ Foreløpig går det veldig bra med rundpinne på 40 mm i diameter og ingen magic loop, sånn til alle andre med samme problemstilling som eventuelt måtte lure 😊 Anonymkode: 2f907...d8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villemy Skrevet 8. januar 2022 #17 Del Skrevet 8. januar 2022 Villemy skrev (På 1/7/2022 den 12.53): Du kan jo prøve med kortere, men min erfaring er at det blir trangt og hardt å strikke. Mye enklere med magic loop hvor vaieren kan bøyes, og så bytte til kortere etterhvert. Er vel mer det at det er to sirkler som skal dannes til en 😅 vet ikke hvordan jeg skal forklare.. men virker som du har fått det til greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #18 Del Skrevet 29. oktober 2023 Noen som vet hvor START på omgangen er etter man har satt begge bena på samme rundpinne?😊 Anonymkode: 0a11f...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #19 Del Skrevet 3. november 2023 Magic loop-teknikken brukes ofte når man har mange masker på en rundpinne, slik som i tilfellet med Willums selebukser. Ved å bruke en lang rundpinne og strikke med magic loop, kan du enkelt fordele maskene jevnt og unngå at det blir for trangt på pinnen. Det gir også bedre fleksibilitet og gjør det lettere å strikke rundt hele arbeidet. Hvis du foretrekker å bruke en kortere rundpinne, kan du bytte til det etter å ha strikket en viss lengde. Prøv gjerne magic loop-teknikken, den kan være veldig nyttig! Anonymkode: 421dc...453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå