AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #1 Del Skrevet 6. januar 2022 Skjer det i det hele tatt at de kontrollerer dette? Jeg tør ikke å fylle avgiftsfri så det trenger dere ikke å bekymre dere for, selv om fristelsen tidvis blir stor. Vet om flere som gjør det og forstår ikke at de tør, det er jo utrolig dyrt om man blir tatt. Anonymkode: 641af...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #2 Del Skrevet 6. januar 2022 Jeg har kjørt dieselbil i over 20 år, men har aldri hørt eller sett noe om at noen er blitt kontrollert annet enn lastebiler. Anonymkode: 1aaa8...841 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #3 Del Skrevet 6. januar 2022 Har hørt at hvis de som jobber på stasjonen ser at du fyller uten å ha rett til det melder de ifra så du kontrolleres. Så det er nok best å la være Anonymkode: eb36f...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #4 Del Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har hørt at hvis de som jobber på stasjonen ser at du fyller uten å ha rett til det melder de ifra så du kontrolleres. Så det er nok best å la være Anonymkode: eb36f...f17 Det har jeg også hørt, og hørte rykter om en som fikk 25 000 i bot, mulig etter å ha blitt meldt av stasjonsansatt. Men her jeg bor er det mange bensinstasjoner som er helt ubemannede, så sjansen for å slippe unna er jo veldig stor om man fyller der. Anonymkode: 641af...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 6. januar 2022 #5 Del Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): bensinstasjoner som er helt ubemannede Har de avgiftsfri diesel da? Har kjørt dieselbil i 24 år, innimellom har det vært varebiler og nå er det en svær pick-up, men har aldri blitt kontrollert. Legger man en mulkt og tankrens inn i regnstykket så ser det ikke ut til å være verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #6 Del Skrevet 6. januar 2022 A-hunter skrev (Akkurat nå): Har de avgiftsfri diesel da? Har kjørt dieselbil i 24 år, innimellom har det vært varebiler og nå er det en svær pick-up, men har aldri blitt kontrollert. Legger man en mulkt og tankrens inn i regnstykket så ser det ikke ut til å være verdt det. Ja, i hvert fall to av dem som jeg vet om. Det kan jo fort være verdt det om sannsynligheten er så ekstremt liten for å bli tatt med tanke på at drivstoffprisene nesten har doblet seg på noen få år, men jeg tror ikke jeg hadde klart å slappe av et sekund med det der på tanken. Anonymkode: 641af...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 6. januar 2022 #7 Del Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, i hvert fall to av dem som jeg vet om. Det kan jo fort være verdt det om sannsynligheten er så ekstremt liten for å bli tatt med tanke på at drivstoffprisene nesten har doblet seg på noen få år, men jeg tror ikke jeg hadde klart å slappe av et sekund med det der på tanken. Anonymkode: 641af...b68 Nja, det er dette med å selge bilen videre også da. Selv kjøper jeg ny bil hvert tredje/fjerde år og med fem års reklamasjonsrett så øker risikoen betydelig. Jeg kjøper diesel i bulk, har gårdstank. Det er mye penger spart på å time innkjøpet hvert halvår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #8 Del Skrevet 6. januar 2022 Vet ikke om det stemmer, men noen sier det er mindre biodiesel tilsatt i avgiftsfri diesel så de mente det var verdt risikoen å kjøre på den da det er bedre for motoren. Anonymkode: 5e2eb...f4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 6. januar 2022 #9 Del Skrevet 6. januar 2022 Har ikke hørt om at folk har blitt tatt, men har hørt at folk har fylt feil og sendt bilde av kvittering til skatteetaten. Da har de fått tilsendt en regning på mellomlegget og da er visstnok alt ok sålenge en betaler. Derimot har jeg hørt at man kan finne spor av avgiftsfri diesel i lengre tid i tanken, så hvor lenge kan man strekke det ved å blande litt her og litt der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #10 Del Skrevet 6. januar 2022 Shitty life hack-tips; Fyll avgiftsfri diesel ved et "uhell". "oppdag det", få kvittering fra stasjonen og kontakt Biltilsynet. Betal avgiftene og gebyret. Ha kvitteringen med, og du kan fylle rød-diesel ganske lenge før de kan mene at du burde ha brukt opp det du betalte for. Anonymkode: e62e1...150 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #11 Del Skrevet 6. januar 2022 På den annen side er jo ikke så fryktelig mye å spare, har man mulighet til å fylle når vanlig diesel er billig (typisk søn/man) har jeg vel aldri betalt over 14,50, det er vel knappe 2kr dyrere enn avgiftsfri. Anonymkode: 5e2eb...f4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #12 Del Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Shitty life hack-tips; Fyll avgiftsfri diesel ved et "uhell". "oppdag det", få kvittering fra stasjonen og kontakt Biltilsynet. Betal avgiftene og gebyret. Ha kvitteringen med, og du kan fylle rød-diesel ganske lenge før de kan mene at du burde ha brukt opp det du betalte for. Anonymkode: e62e1...150 Hehe! AnonymBruker skrev (22 minutter siden): På den annen side er jo ikke så fryktelig mye å spare, har man mulighet til å fylle når vanlig diesel er billig (typisk søn/man) har jeg vel aldri betalt over 14,50, det er vel knappe 2kr dyrere enn avgiftsfri. Anonymkode: 5e2eb...f4b Hvor bor du, da? Sjelden det er under 16 for diesel her. I dag var det 19 kr Anonymkode: 641af...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå