AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #1 Skrevet 6. januar 2022 Min mann har ulcerøs kolitt og har levd bra med denne sykdommen, men har de siste månedene fått mer og mer problemer, og nå er han på do 10 ganger per dag. Dette er jo veldig trist og jeg synes synd på han og tenker at når han er dårlig i magen og må på do hele dagen, så har han heller ikke så mye sex appetitt, men neida han vil pule like mye som før, men det vil ikke jeg. Jeg blir jo ikke akkurat kåt av at han løper på do så mye, og snakker om avføring og konsistensen etter hver gang. Dessuten så blir jeg ikke lysten på sex når jeg ser at han ikke har det bra. Han spør ofte om sex og forventer at vi skal ha sex når vi legger oss om kvelden, men etter at jeg har hørt han sitte å stønne på toalettet i 10 minutter før han kommer inni sengen, og det lukter bæsj i gangen utenfor badet så mister jeg lysten, men det forstår han ikke. Har sagt at jeg mister tenningen når han utbroderer konsistens på avføringen og snakker om å vondt han har det etterhvert dobesøk, men han fortsetter å snakke om det som det naturligste i verden. Noen tips? Anonymkode: a23d0...729 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #2 Skrevet 6. januar 2022 Er det ikke bare å ikke ha sex med ham når du ikke er tent, da, så merker han vel at alt avføringsfokuset får uønskede konsekvenser for ham? Anonymkode: 36b2c...982 17
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #3 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Er det ikke bare å ikke ha sex med ham når du ikke er tent, da, så merker han vel at alt avføringsfokuset får uønskede konsekvenser for ham? Anonymkode: 36b2c...982 Han blir sur Ts Anonymkode: a23d0...729
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #4 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han blir sur Ts Anonymkode: a23d0...729 Så du har sex med mannen din for å unngå at han blir sur? Det høres ikke ut som det sunneste forholdet man kan være i. Anonymkode: 1c312...cc8 44
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #5 Skrevet 6. januar 2022 Kjøp romparfyme så slipper du evnt lukta Anonymkode: e6b8e...e9c
herzeleid Skrevet 6. januar 2022 #6 Skrevet 6. januar 2022 (endret) Det bør i det aller minste være forståelig for ham at du ikke er særlig gira når han skal fortelle detaljer om dobesøket. Slike detaljer er både unødvendig og uinteressant for de aller fleste, og uavhengig av "tilstand" noe jeg regner med at de færreste ønsker å dele eller høre om. Tror jeg ville understreket nettopp dette gjentatte ganger, avføring og sex tilhører for de fleste av oss to vidt forskjellige "verdener" og er det første introdusert fortrenger det det andre. Endret 6. januar 2022 av herzeleid 15
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #7 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min mann har ulcerøs kolitt og har levd bra med denne sykdommen, men har de siste månedene fått mer og mer problemer, og nå er han på do 10 ganger per dag. Dette er jo veldig trist og jeg synes synd på han og tenker at når han er dårlig i magen og må på do hele dagen, så har han heller ikke så mye sex appetitt, men neida han vil pule like mye som før, men det vil ikke jeg. Jeg blir jo ikke akkurat kåt av at han løper på do så mye, og snakker om avføring og konsistensen etter hver gang. Dessuten så blir jeg ikke lysten på sex når jeg ser at han ikke har det bra. Han spør ofte om sex og forventer at vi skal ha sex når vi legger oss om kvelden, men etter at jeg har hørt han sitte å stønne på toalettet i 10 minutter før han kommer inni sengen, og det lukter bæsj i gangen utenfor badet så mister jeg lysten, men det forstår han ikke. Har sagt at jeg mister tenningen når han utbroderer konsistens på avføringen og snakker om å vondt han har det etterhvert dobesøk, men han fortsetter å snakke om det som det naturligste i verden. Noen tips? Anonymkode: a23d0...729 Du er virkelig en dårlig kone. Anonymkode: d0b01...0e2 4
LillEve Skrevet 6. januar 2022 #8 Skrevet 6. januar 2022 Det kan hende han blir desto mer usikker på seg selv nettopp på grunn av ulcerøs kolitten og ønsker sex for bekreftelse? Og når han blir lei seg virker det som han blir sur? Du skal aldri ha sex når du ikke har lyst, og det må være forståelig for han at du ikke har lyst. Det er jo en spesiell periode dere er i, og jeg vil anbefale deg og bare trygge han masse på andre områder. Fortsett å være nær han og intim uten at det er seksuelt, og gi han masse bekreftelse på at du fortsatt syns han er sexy, men at du bare ikke kommer i stemning for tiden. 14
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #9 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Han blir sur Ts Anonymkode: a23d0...729 I dette forholdet er ikke ulcerøs kolitt det eneste problemet. Par har sex når begge vil, noe annet er usunt. Du må si i klartekst at det er uaktuelt for deg å ligge med ham når du ikke har lyst, og du får ikke lyst når han snakker om konsistensen på avføringen. Dette er jo psykologi på aller laveste nivå. Anonymkode: 36b2c...982 16
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #10 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du er virkelig en dårlig kone. Anonymkode: d0b01...0e2 Fortell Ts Anonymkode: a23d0...729 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #11 Skrevet 6. januar 2022 Snakk med ham om dette😊👍 Si at han må slutte å snakke om det så ofte. Skjønner at han vil det noen ganger, men han kan holde det til en sjelden gang 😅 Anonymkode: 1c15c...b19
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #12 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snakk med ham om dette😊👍 Si at han må slutte å snakke om det så ofte. Skjønner at han vil det noen ganger, men han kan holde det til en sjelden gang 😅 Anonymkode: 1c15c...b19 Jeg har sagt til han flere ganger på en litt fleipete måte at jeg ikke ønsker å få så mye informasjon om hva som skjer på toalettet og konsistensen på avføringen, men det virker ikke som han forstår det. Han har vært ganske dårlig de siste dagene og fortalt hva som kommer ut av han etter hvert toalettbesøk. Derfor er det merkelig for meg at han i det ene øyeblikket har så vondt og er så uggen og kvalm, og 10 minutt etterpå vil ha sex. Når det i tillegg lukter sánn "kamuflasje bæsjelukt dospray" både på badet og i gangen mellom badet og soverommet, så mister jeg fullstendig tenningen. Ts Anonymkode: a23d0...729 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #13 Skrevet 6. januar 2022 Om han ikke skjønner det sjøl så send han til legen så han får behandling! Tydelig at betennelsen i tarmene er veldig aktiv, og det må han gjøre noe med. Det er lite kontruktivt sånn som han håndterer sykdommen sin. Jeg hadde satt foten ned med sexen inntil han gikk til legen og fikk medisin. Anonymkode: 62a7f...625 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #14 Skrevet 6. januar 2022 Minner meg om en typen til ei venninne som jeg tror har samme problem. Han driter flere ganger om dagen og promper høylytt. Snakker om diaréen sin osv... etter han har vært på do. Jeg mister matlysten og synes det er ekkelt å være der når han er hjemme. Skjønner ikke at hun holder det ut. Hun driver ikke på sånn selv. Anonymkode: ab591...4e2 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #15 Skrevet 6. januar 2022 Her må du legge vekk fleipete tone og snakke helt alvorlig med han. Så må han også forstå at å bli sur når har ikke får pult er et særdeles uattraktivt trekk - for meg hadde det vært en dealbreaker. Anonymkode: 55541...025 20
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #16 Skrevet 6. januar 2022 Snakk skikkelig med han om det! Ikke bruk fleipete tone. Om han er glad i deg skjønner han at du tar det opp. Om du er glad i han så begynner du med å si det men at dette er et problem for deg. Ærlighet eneste løsning her Anonymkode: 8add6...4da 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #17 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Snakk skikkelig med han om det! Ikke bruk fleipete tone. Om han er glad i deg skjønner han at du tar det opp. Om du er glad i han så begynner du med å si det men at dette er et problem for deg. Ærlighet eneste løsning her Anonymkode: 8add6...4da Han sier han ikke synes det er ekkelt å snakke om avføring og dovaner, og mener jeg er hysterisk. Ts Anonymkode: a23d0...729
Million Skrevet 6. januar 2022 #18 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Han sier han ikke synes det er ekkelt å snakke om avføring og dovaner, og mener jeg er hysterisk. Ts Anonymkode: a23d0...729 Da får du slå neven i bordet da, kvinne, og si hva du mener på en tøffere måte. Ikke "fleipete tone". Menn skjønner ikke hint, de må ha klar og alvorlig tale. Og så slutter du å ha sex med han når han har snakket om bæsjingen sin. Bare fjern hånden hans og si "det er så avtennende når du snakker om bæsjen din, så jeg vil ikke ha sex." Blir han sur? Så la han bli sur, til han skjønner tegningen. Han har selv satt seg i situasjonen. 9
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #19 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Om han ikke skjønner det sjøl så send han til legen så han får behandling! Tydelig at betennelsen i tarmene er veldig aktiv, og det må han gjøre noe med. Det er lite kontruktivt sånn som han håndterer sykdommen sin. Jeg hadde satt foten ned med sexen inntil han gikk til legen og fikk medisin. Anonymkode: 62a7f...625 Han er under behandling Ts Anonymkode: a23d0...729
LillEve Skrevet 6. januar 2022 #20 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Han sier han ikke synes det er ekkelt å snakke om avføring og dovaner, og mener jeg er hysterisk. Ts Anonymkode: a23d0...729 Da sier du bare at du ikke kan noe for hva som avtenner deg. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå