Gå til innhold

Fortelle om at kjip eks er alkoholiker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ha den mest jævlige eksmannen. Det hele startet for noen måneder siden. Vi har et barn sammen. Jeg kom over en time for sent til levering. Han var tydelig sur og irritert. Jeg hadde forsovet meg.

Han sa det var greit på en kort måte, men hele han lyste av irritasjon. Neste gang kom jeg også for sent. Men da bare noen minutter. – For sen igjen? Sa han. Jeg orket ikke svare.

Etter dette har jeg bevisst kommet ti minutter for sent. At han skal hovere over meg slik er ikke på sin plass. Så, nå i går ringte ham meg og sa vi måtte snakke om at jeg kommer for sent. Og at det kan skade barna. Jeg sier at det bare er noen minutter. Jeg sier også at det er tydelig han er irritert og det skader barna enda mer. Nå mener eksen min vi burde snakke med noen profesjonelle.

Jeg har mest lyst til å fortelle at han er full med barna. Før vi gikk fra hverandre kunne han ta seg flere enheter opp til et punkt der man merket han var litt annerledes. Det kunne være flere ganger i året. Jeg har ikke sett noe etter vi gikk fra hverandre, men jeg er der jo ikke heller.

Anonymkode: 39b8d...d40

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Godt forsøk, men ikke bra nok. Prøv igjen.

Anonymkode: acb38...fde

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke heller ta å vokse opp? Du har ansvar for barn og oppfører deg som en trassig fjortenåring. Skjerp deg!

Anonymkode: 5a076...0c7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

La meg si deg to svært viktige ting. For det første er det ikke din egen tid du misbruker når du kommer sent - det er andres tid. Siden det er umulig for deg å gi tilbake den tiden du misbruker og stjeler fra andre ved å være sen så burde du har respekt for nettopp det.

For det andre - min eks syntes det var en god ide etter jeg flyttet fra henne (hun var utro) å sende bekymringsmelding til barnevernet på bakgrunn av omtrent akkurat det du skrev i siste avsnitt. Det resulterte i at jeg ikke fikk bo med barna i 9 måneder hvorpå sak ble henlagt fra BV og rettsak om barnefordeling som kostet oss begge ca 100k hver. Akkurat det representerer både tid og penger INGEN av oss får tilbake og sår som kan ta et liv  til å gro.

Tenk deg om og pust litt - selvinnsikt er en verdifull evne

Anonymkode: 398ab...688

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du misbruker hans tid med vilje og er sur på ham for det? 

Anonymkode: 65e2f...b11

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er et reellt tilfelle då vil jeg si at dere begge to har en dårlig dømmekraft dom foreldre. 
Både i forkant og i etterkant av bruddet 

Anonymkode: 94301...efd

• Liker 1
Skrevet

Dette starter altså med at DU kommer for sent til en avtale, ikke én men to ganger... Så blir han irritert (selvfølgelig gjør han det) og så fortsetter du å komme for sent med vilje?

Og nå skal du ha det til at det er HAN som er problemet?? Nei, ærlig talt - bli voksen!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du tenker altså at det er greit å lære barna at tidspunkt er noe man bare sånn løselig skal forholde seg til, når du skal «hevde deg» ved å insistere på å komme for sent?

Hvis du virkelig er så bekymret for at han drikker når han har ansvar for barna, hvorfor tok du ikke grep om dette fra starten av det ble slutt. Å sende bekymringsmelding nå, uten at du vet at han drikker, kun som en hevn, er bare ynkelig.

Anonymkode: 41712...202

Skrevet

Om dette er sant så trenger du seriøst hjelp, ts. Du selv velger å misbruke hans tid og tid DU kunne brukt på barna istede. Du må jo være svært evneveik.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg ha den mest jævlige eksmannen. Det hele startet for noen måneder siden. Vi har et barn sammen. Jeg kom over en time for sent til levering. Han var tydelig sur og irritert. Jeg hadde forsovet meg.

Han sa det var greit på en kort måte, men hele han lyste av irritasjon. Neste gang kom jeg også for sent. Men da bare noen minutter. – For sen igjen? Sa han. Jeg orket ikke svare.

Etter dette har jeg bevisst kommet ti minutter for sent. At han skal hovere over meg slik er ikke på sin plass. Så, nå i går ringte ham meg og sa vi måtte snakke om at jeg kommer for sent. Og at det kan skade barna. Jeg sier at det bare er noen minutter. Jeg sier også at det er tydelig han er irritert og det skader barna enda mer. Nå mener eksen min vi burde snakke med noen profesjonelle.

Jeg har mest lyst til å fortelle at han er full med barna. Før vi gikk fra hverandre kunne han ta seg flere enheter opp til et punkt der man merket han var litt annerledes. Det kunne være flere ganger i året. Jeg har ikke sett noe etter vi gikk fra hverandre, men jeg er der jo ikke heller.

Ta deg sammen. Kom presis. Slutt å svartmale 

Anonymkode: f5544...746

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Troll

Anonymkode: d02c0...3ce

AnonymBruker
Skrevet

Trolloholiker

Anonymkode: c9cf9...46a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...